beantwoord

in en uit checken bij overstappen

  • 27 January 2024
  • 4 reacties
  • 128 Bekeken

Hallo allemaal ik wil graag vanuit wieden met de trein naar Amsterdam centraal. Nu geeft de reisplanner aan dat ik in deventer moet overstappen maar moet ik daar dan eerst weer uit checken en dan weer in checken?. Ik ga bijna nooit met de trein vandaar deze vraag 

icon

Beste antwoord door Thom 27 January 2024, 11:44

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Reis je met de trein via Deventer en geeft de planner NS treinen aan dan check je in Wierden bij NS in en in Amsterdam centraal bij NS weer uit.

Je kunt ook via Zwolle/Almere naar Amsterdam. Als je in Wierden de Blauwnet trein neemt dan check bij Blauwnet in en in Zwolle bij Blauwnet uit. In Zwolle check je bij NS in en in Amsterdam bij NS uit. Let goed op welk paaltje je in-of uitcheckt.

 

Badge +3

Hallo @Magmag

Als je vanaf Wierden met NS naar Amsterdam reist (via Deventer of Apeldoorn of zo) dan hoef je niets te doen.

Reis je met Blauwnet via Zwolle, dan check in Wieden in bij Blauwnet, en bij de overstap in Zwolle uit bij Blauwnet en in bij NS (bij de paaltjes op het perron) en dan zit je goed.

Mocht het een keer mis gaan dan is het ook geen probleem. Goede reis!

Als ik via almelo zou gaan dan reis ik eerst met een intercity naar naar deventer en in deventer moet ik dan overstappen naar een intercity. Maar als ik vanuit wierden ga dan reis ik met een sprinter naar deventer en dan moet ik daar overstappen naar een intercity. Ik weet dus nu niet helemaal wat ik moet doen 

Reputatie 7
Badge +4

Het principe is dat als u incheckt bij NS, waar dan ook, dat u niet meer hoeft in te checken. zolang u maar in een NS trein zit. De stoptrein van Deventer naar Wierden is echt NS. Het is dus niet zo dat wanneer u overstapt u elke keer uit en in moet checken. Ik ga wel eens van Gouda naar Holten. Dan check ik in in Gouda, stap over in Amersfoort en Deventer. In Deventer neem ik de stoptrein naar Almelo en die stopt ook in Wierden. In Wierden checkt u uit bij NS en in de tussentijd dus niet.

Reageer