klacht | NS Community
beantwoord

klacht


Beste medewerker van NS,
Ik heb op 3 april 2022 een keuzedag gebruikt om te reizen van Holten naar Tilburg. Door de storing kwam ik niet verder dan Bilthoven. Ik declareer daarom de bus kosten van Bilthoven via Utrecht en Oosterhout naar Tilburg. Totaal 12.32 euro. Bijgevoegd is de uitdraai van mijn OV chipkaart voor die dag. Met vriendelijke groeten, zijls443.

icon

Beste antwoord door JurgenH 5 April 2022, 21:10

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Let erop dat dit forum openbaar is, en jouw e-mailadres nu openbaar staat. Je kunt dit wijzigen met de drie puntjes onder het bericht. 

Zie dit topic voor alle informatie over vergoedingen naar aanleiding van de storing afgelopen zondag etc.:

 

Reputatie 6

Hallo zijls443. Welkom bij de NS Community. JurgenH heeft hier al het goede antwoord gegeven. Je kunt het beste in dat topic kijken wat je nu kunt doen. Verder heb ik ook je persoonlijke gegevens verwijderd want dit is een openbaar forum, het is niet handig om dit openbaar te zetten.

vorige weekend 1617 april wilde ik van Amsterdam Zuid naar Steenwijk.ik heb dit weekend verzet omdat er een gedeelte met de bus moest werden gereisd. ik reis met een vouwfietsje en ik had hier geen zin in. ik heb mijn weekend verzet naar 23/24 april. want vorige week gaf de reisplannen aan dat de trein weer rechtstreeks naar Steenwijk zou rijden. ik ben op het station en nu moet ik via Amersfoort reizen dwz langere reistijd 1.58 minuten ipv 1.31 minuten en overstap.ik vind dit heel vervelend en dien bij deze een klacht in. voor zaterdag 30april en 1 mei geeft de reisplannen aan dat de rechtstreekse trein Amsterdam Zuid en Steenwijk normaal rijdt. kan ik nu verwachten dat deze trein dan rijdt of kom ik weer voor een onaangename verassing te staan vlg week. zijn er dan weer geplande werkzaamheden die nu niet vermeld worden op de ns informatie appe?

Badge +3

De intercity van Amsterdam Zuid naar Steenwijk begint in Den Haag en rijdt dan via Leiden naar Amsterdam, Steenwijk en Leeuwarden. De afgelopen uren was er helaas een wisselstoring tussen Den Haag en Leiden, waardoor deze treinen niet konden rijden tussen Den Haag en Almere.

Er is vandaag dus geen sprake van geplande werkzaamheden, maar van een onvoorziene storing waardoor er de afgelopen uren geen rechtstreekse verbinding was tussen Amsterdam Zuid en Almere. Dit was natuurlijk vorige week niet te voorspellen. Als er geen storing was geweest, dan zouden er wel rechtstreekse treinen gereden hebben. En die zouden later vandaag ook weer moeten rijden.

Ook volgend weekend staan er rechtstreekse treinen gepland. Maar ook dan zou zich natuurlijk een storing kunnen voordoen waardoor die op de dag zelf niet kunnen rijden. Maar de kans daarop is gelukkig maar klein.

Badge +3

De intercity’s tussen Amsterdam Zuid en Groningen/Leeuwarden (700 en 1800) hadden vanochtend last van een wisselstoring tussen Leiden en Den Haag, maar vanaf 14:42 zou je weer rechtstreeks/via Almere kunnen (al dan niet met overstap in Zwolle, reistijd 1:31).

Vanaf Amsterdam Centraal kon je wel in ca. 1:35 naar Steenwijk (overstappen in Almere).

https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/42063-23-april-2022-wisselstoring-leiden-den-haag-c

Reputatie 7
Badge +1

Met die klacht gaat dus verder niks gebeuren-mogelijk krijg je wat gratis meelevend gevoel.

ALS je uiteindelijk wel tenminste 30 min later bent aangekomen, dan kan je 50% van ritprijs claimen via dat formulier. Al zal NS dat dan waarschijnlijk weer afwijzen want je had -zo lees ik hierboven- ook nog via Almere hebben kunnen gaan-stoptrein tot daar.

Bij vaker treinreizen moet je er van uitgaan dat zoń 10% van alle reizen malheur opleveren, en 1-2% big problems-daar valt dit nog lang niet onder. Je weet alleen nooit vooraf wanneer.

Badge +3

Een GTbV claim wegens 1:58 i.pv. 1:31 reistijd gaat je inderdaad niet lukken.

Er was immers geen ‘vertraging’ maar uitval van treinen dus omreizen via Amersfoort zonder al te veel extra reistijd (maar wél extra overstappen) was prima mogelijk.

Zo stond het ook in de Reisplanner, dus tenzij je een eerder (rechtstreeks) reisadvies zou kunnen tonen (van heel vroeg vanochtend) heb je eigenlijk ‘geen poot om op te staan’.

Want “ik wilde deze trein hebben” telt niet echt als die niet rijdt. 🤔 Alhoewel, gisterenavond stond hij nog wél in de planner?

Ik ben een zeer frequente treinreiziger. Ik erger mij al jaren aan het gedrag van veel conducteurs, om zich nauwelijks te laten zien in de trein en zich terugtrekken in de cabine. Ik ben bij wijze van spreken positief verrast als ik een keer gecontroleerd word. Ik heb hier eerder melding van gedaan, maar het werd ontkend door de NS. Na het vreselijke incident met een meisje van 19 die aangerand is in de trein heb ik me zeer geërgerd aan de reactie van de NS. Opnieuw doet de NS alsof het nog steeds zo is dat conducteurs door de trein lopen. Ja dat doen collega’s bij de Belgische, Franse en Duitse spoorwegen, maar helaas niet bij de NS. Soms tref ik drie NS’ers aan in de 1 klas en hoor ik ze met elkaar praten over het bedrijf en wat er niet deugt. Of zit er een conducteur in de 1e klas de hele tijd op z’n telefoon te spelen. De goede niet nagelaten: er is iets fundamenteel mis in de trein.

@Elisabethj  JE reageer nu op een klacht omtrent een vergoeding, misschien even de moeite nemen om te zoeken naar het juiste topic om te reageren over dit incident.

.

In juli en augustus mag de fiets de hele dag mee in de trein. Door zes weken werkzaamheden op lijn Maastricht-Amsterdam heb ik daar nauwelijks gebruik van kunnen maken. Omreizen via Nijmegen kan natuurlijk ook maar betekent zeker een uur langer reizen. En dan ben je nog niet op plaats bestemming waar je wil fietsen.
ik vind het onverteerbaar dat ProRail twee maal drie weken op dezelfde lijn die werkzaamheden uitvoert. NB in vakantietijd ! De drukte blijft dezelfde als tijdens niet vakantiemaanden.

voorstel: zet in tijden met werkzaamheden aan spoor ook bussen in met fiets aanhangwagen in

NS maakt zelfs reclame dat je de fiets in die maanden makkelijk mee kunt nemen. Nu dit wegens langdurige werkzaamheden en straks stakingen niet kan, ben ik van mening dat NS met een compensatie mag geven bijvoorbeeld in een andere maand de fiets de hele dag mee in de trein.

Reputatie 7
Badge +3

Compensatie door in een andere maand de fiets de hele dag mee mogen nemen zou natuurlijk fijn zijn voor degenen die nu geen fiets mee kunnen nemen en ik gun het iedereen van harte. Maar in de andere maanden is de trein gedurende de spitsuren erg druk, veel drukker dan in juli en augustus en om dan de spits vrij te geven voor fietsen is gewoon vragen om moeilijkheden. Als fietsliefhebber wil je die extra maand waarschijnlijk niet in de koude en donkere wintermaanden, waarschijnlijk zou je dan september willen en september is altijd de drukste maand omdat iedereen dan weer terug naar werk en naar school/universiteit is.

Reputatie 7
Badge +3

In juli en augustus mag de fiets de hele dag mee in de trein. Door zes weken werkzaamheden op lijn Maastricht-Amsterdam heb ik daar nauwelijks gebruik van kunnen maken. Omreizen via Nijmegen kan natuurlijk ook maar betekent zeker een uur langer reizen. En dan ben je nog niet op plaats bestemming waar je wil fietsen.
ik vind het onverteerbaar dat ProRail twee maal drie weken op dezelfde lijn die werkzaamheden uitvoert. NB in vakantietijd ! De drukte blijft dezelfde als tijdens niet vakantiemaanden.

voorstel: zet in tijden met werkzaamheden aan spoor ook bussen in met fiets aanhangwagen in

Begrijp ik goed dat het alleen leuk fietsen is langs de lijn Maastricht-Amsterdam? Dan heb ik blijkbaar veel gemist, ik fiets altijd in mijn eigen omgeving. Scheelt wel €7,50 per fietsrit.

Wij troffen op 10 september rond 10:30 maar liefst 7 NS fietsen met het bordje ‘defect’ in de stalling te Dordrecht. Er waren verder geen beschikbare fietsen, en het was het ook onduidelijk wat er met die 7 fietsen aan de hand was. Tamelijk teleurstellend ...

Ik heb zojuist een jongeren dagkaart gekocht op het foute dag. Nog niet geopend en al.

Dan bel ik het ns klantenservice en dan word ik verteld om het te openen.

En dan krijg een rot opmerking van u moest het niet openen dus we kunnen het niet refunden.

Echt waardeloos dit.

Reageer