klantvriendelijkheid | NS Community

klantvriendelijkheid

  • 1 November 2022
  • 12 reacties
  • 326 Bekeken

Door werkzaamheden rijden er geen treinen tussen Dordrecht en Roosendaal. Ik reis daarom al 2 weken via Breda. Vandaag ben ik heel boos omdat de intercity uit Rotterdam vertraging had reed de intercity van Breda naar Roosendaal voor mijn neus weg (en die van zeker 25 andere reizigers. Het zou heel fijn zijn als deze trein 1 minuut langer had gewacht. Nu moet ik een half uur wachten en ben erg boos de conducteur wist het omdat een paar mensen die heel hard kunnen rennen en 2 hoge trappen de trein wel haalde.


12 reacties

Reputatie 7

Dat is geen uitzondering. Nog vervelender is het als je een uur moet wachten zoals mij afgelopen week gebeurde. IC uit Rotterdam enkele minuten te laat in Breda, trein naar Roosendaal/Vlissingen net weg, volgende trein viel uit, resultaat 59 minuten wachten met heel veel andere mensen..… met als gevolg uiteindelijk een overvolle trein.

Meestal wachten treinen niet ivm het zogenoemde sneeuwbaleffect. Het is allemaal erg strak gepland en de infrastructuur (stukken enkelspoor, kruisende treinen, te weinig perronruimte etc) op veel plekken werkt ook beperkend.

 

Reputatie 7
Badge +1

Die HC was al in de overtime en als hij nog langer aan het werk zou zijn (nou ja, in dienst) dan zou vadertje staat en alle bonden grote stennis gaan maken vanwege grootse uitbuiting van dat personeel dat toch al zo geplaagd en veels te hard zou moeten werken onder grote stress.

Dat die mensen dat niet snappe-zeker nu ze lekker kenne kleme vanwege 1 uur te laat=volle geld. Ken ook wel ff dure.

Reputatie 7
Badge +3

Treinen kunnen niet altijd wachten. Wachten op mensen uit een vertraagde trein, kan betekenen dat op een volgend station anderen overstap missen.

Reputatie 7

Treinen kunnen niet altijd wachten. Wachten op mensen uit een vertraagde trein, kan betekenen dat op een volgend station anderen overstap missen.

In dit geval had 1 minuutje wachten of zo vast wel gekund, want er is op tm 6 november op dit nu doorgaande traject Breda - Vlissingen geen overstap op andere treinen.

Reputatie 7
Badge +3

Treinen kunnen niet altijd wachten. Wachten op mensen uit een vertraagde trein, kan betekenen dat op een volgend station anderen overstap missen.

In dit geval had 1 minuutje wachten of zo vast wel gekund, want er is op tm 6 november op dit nu doorgaande traject Breda - Vlissingen geen overstap op andere treinen.

Vast wel. Of niet, want wie zijn wij om te beoordelen of een trein op vertraagde reizigers kan wachten. Als iedere willekeurige reiziger dat mag bepalen, hebben NS en ProRail minder personeelsleden nodig.

Badge +3

Die HC was al in de overtime en als hij nog langer aan het werk zou zijn (nou ja, in dienst) dan zou vadertje staat en alle bonden grote stennis gaan maken vanwege grootse uitbuiting van dat personeel dat toch al zo geplaagd en veels te hard zou moeten werken onder grote stress.

Bedoel je dat een conducteur die op wat overstappers wacht misschien ‘last zou hebben’ van een of andere arbeidstijden (rust- en rijtjden) wet of regel?

Lijkt me aan de machinist om dan die minuut maar ‘even’ in te halen (voor Breda - Roosendaal).

Niets aan de hand, laat staan dat (vak)bonden ook maar iets te maken zouden hebben met de dienstregeling @bahnrider

Kalm aan doen (geen haast, we wachten wel even, iedereen blij) vermindert juist stress (in dit geval).

Treinen kunnen niet altijd wachten. Wachten op mensen uit een vertraagde trein, kan betekenen dat op een volgend station anderen overstap missen.

Dat is in dit geval onzin want er is tussen Breda en Vlissingen op dit moment geen enkele overstap die gehaald moet worden.

Treinen kunnen niet altijd wachten. Wachten op mensen uit een vertraagde trein, kan betekenen dat op een volgend station anderen overstap missen.

In dit geval had 1 minuutje wachten of zo vast wel gekund, want er is op tm 6 november op dit nu doorgaande traject Breda - Vlissingen geen overstap op andere treinen.

Vast wel. Of niet, want wie zijn wij om te beoordelen of een trein op vertraagde reizigers kan wachten. Als iedere willekeurige reiziger dat mag bepalen, hebben NS en ProRail minder personeelsleden nodig.

Nu steeds meer stations nog maar om het uur worden bediend wordt de policy "wij wachten niet" natuurlijk onhoudbaar. 

Reputatie 7

Nu steeds meer stations nog maar om het uur worden bediend wordt de policy "wij wachten niet" natuurlijk onhoudbaar. 

Zeker. En als de volgende trein uit mocht vallen (niet ondenkbaar), kan je 2 uur gaan wachten. Of het ov de rug toekeren, de auto of E-bike nemen. 

Gisteren heb ik nog ruim 50 minuten zitten wachten in Breda. Te gek voor woorden eigenlijk. Betreffende overstap is normaal al 24 minuten, trein viel echter plotseling uit en daardoor werd de totale wachttijd dus 54 minuten. Niet bepaald fijn. Gelukkig maak ik deze reis niet veel meer.

 

Reputatie 7
Badge +3

Wachten moet wel kunnen. Er rijden misschien wel minder passagierstreinen, maar of dat ook geldt voor goederentreinen en internationale treinen? Het laten rijden van treinen is een complexe puzzel. Zonder inzicht in de planning is het wel makkelijk roepen dat de trein wel even kan wachten.

Badge +3

Ging om een reis Rotterdam - Vlissingen die normaal ‘rechtstreeks’ is (hooguit overstap Roosendaal) maar waar je wegens werkzaamheden via Breda gestuurd werd?

Daar zou normaal niet gewacht worden, maar als je als HC weet dat er een lading reizigers uit Rotterdam/Dordrecht aan komt… en je die vertraging bij Roosendaal (daar dus geen overstappers) er wel weer uit kunt rijden… 🤗

Reputatie 7
Badge +1

Daar zou normaal niet gewacht worden, maar als je als HC weet dat er een lading reizigers uit Rotterdam/Dordrecht aan komt… en je die vertraging bij Roosendaal (daar dus geen overstappers) er wel weer uit kunt rijden… 🤗

Bovendien is er een paar minuten rijtijdoverschot op Breda - Roosendaal. Rijtijd is 18 minuten, terwijl dat ook 18 en soms 17 minuten was toen er nog met het niet bepaald snel optrekkende mat '54 werd gereden.

Reageer