hi allen,
Graag wil ik het volgende delen als feedback/klacht. (Dit lukt mij niet via de chat op een e.e.a. manier)
Zelf maak ik graag het gebruik van de stoptrein bij station Helmond Brandevoort richting Eindhoven centraal en verder (reisduur 6 minuutjes).
In de avond en het weekend is de frequentie teruggeschroefd naar 1x per uur, met het alternatief om over te stappen op Helmond centraal en dan de stoptrein naar Brandevoort/Eindhoven te pakken. Dit duurt circa 25 minuten langer (op een rit van 6 minuten) en deze optie kost ook meer geld.
Afgelopen week viel deze stoptrein overigens ook nog hier en daar eens uit, waardoor ik nu vaker de auto pak naar Eindhoven, omdat dit simpelweg sneller is en ik meer flexibel ben. Ik zit vooralsnog vaak in een te drukke stoptrein, maar kan me voorstellen dat meer treingenoten in de avond/weekend de auto overwegen. Kan NS vertellen wanneer de frequentie weer wordt opgeschroefd? Het is geen rustige lijn en wellicht ben ik een “klager” dat de stoptrein maar eens per uur gaat, maar flexibiliteit begint mijn inziens met 2x maal per uur. Prijs en kleine vertragingen maakt niet uit, want de aansluiting in Eindhoven gaat wel 2 tot 4x per uur.
Mijn vraag voor dit forum of meerdere mensen hier "frustratie” aan hebben en hopelijk leest NS ook mee ;)