Skip to main content

De klantgerichtheid om reizigers als haringen in een ton deze morgen naar Rotterdam te laten gaan, is ver te zoeken… Is het niet niet handig om te kijken naar de Marahon Rotterdam en dan de dienstregeling hierop aan te passen. Ik vraag me dan ook af waarom bij een voetbalwedstrijd van Feyenoord WEL extra treinen worden ingezet.

Het is aan de organisatie van een evenement om extra treininzet aan te vragen. Je kunt het beste de organisatie hierop aanspreken.

Overigens was er ook nog de Amstel goldrace. NS kan niet met elk evenement rekening houden.


Het is aan de organisatie van een evenement om extra treininzet aan te vragen. Je kunt het beste de organisatie hierop aanspreken.

Overigens was er ook nog de Amstel goldrace. NS kan niet met elk evenement rekening houden.

Er was wel degelijk aangegeven door NS dat de treinen verlengd zouden worden ivm de marathon van Rotterdam. 


Zowel voor de Amstel Cold als de Maraton Rotterdam heeft NS extra materieel ingezet zover de capaciteit dit toeliet.

Maar dat het bij zulk soort evenementen (erg) megadruk is in OV en stad is gewoon een gegeven.

Daarom lekker wat anders gaan doen, prachtig die bollenvelden......


 

Er was wel degelijk aangegeven door NS dat de treinen verlengd zouden worden ivm de marathon van Rotterdam. 

Verlengen zal vooral sprinters betreffen omdat dat veelal mogelijk is zonder een tweede conducteur in te zetten.

Bij (dubbeldeks)intercity's betekent verlenging wel meestal een extra conducteur, die NS in het weekend niet kan (niet beschikbaar) of niet wil (vrij weekend) inzetten 

Dit is ook het probleem op de komende Koningsdag. Om de intercity's naar Amsterdam te kunnen verlengen moeten in een groot deel van de rest van Nederland de frequenties verlaagd worden naar een uurdienst.


Verlengen zal vooral sprinters betreffen omdat dat veelal mogelijk is zonder een tweede conducteur in te zetten.

Bij (dubbeldeks)intercity's betekent verlenging wel meestal een extra conducteur, die NS in het weekend niet kan (niet beschikbaar) of niet wil (vrij weekend) inzetten 

Dit is ook het probleem op de komende Koningsdag. Om de intercity's naar Amsterdam te kunnen verlengen moeten in een groot deel van de rest van Nederland de frequenties verlaagd worden naar een uurdienst.

Je overbekende, telkens herhaalde niet onderbouwde verhaal dus weer.…


Bij de IntercityDirect had de NS ook wel een hele rare dienstregeling gemaakt waarvan je van te voren al kon voorspellen dat dit niet ging lukken. Tot 9:00 waren er twee treinen per uur gepland met Rotterdam als eindbestemming, tussen 9:00 en 11:00 twee per uur met Breda als eindbestemming en na 11:00 drie treinen per uur waarvan een naar Breda en twee naar Rotterdam.

De treinen naar Rotterdam rijden echter in een ander patroon dan die naar Breda en dat sluit niet op elkaar aan, sommige treinen staan dan een kwartier stil in Rotterdam voor ze verder gaan, maar er is ook materieel dat leeg teruggaat naar het opstelterrein terwijl er ander materieel naar buiten komt voor de ICD naar Breda. Deze draak van een dienstregeling kost de NS dus onnodig extra materieel wat er niet is waardoor de kans op uitval van te voren al groot was.


 

Je overbekende, telkens herhaalde niet onderbouwde verhaal dus weer.…

O ja? Geef dan zelf maar eens een verklaring voor het massaal rijden van uurdiensten op Koningsdag buiten de Randstad. Als personeelsinzet niet de reden is wat dan wel, lamlendigheid of zo? Want er zullen op Koningsdag zeker niet minder reizigers zijn dan op een normale zaterdag.


Verlengen zal vooral sprinters betreffen omdat dat veelal mogelijk is zonder een tweede conducteur in te zetten.

Bij (dubbeldeks)intercity's betekent verlenging wel meestal een extra conducteur, die NS in het weekend niet kan (niet beschikbaar) of niet wil (vrij weekend) inzetten 

Dit is ook het probleem op de komende Koningsdag. Om de intercity's naar Amsterdam te kunnen verlengen moeten in een groot deel van de rest van Nederland de frequenties verlaagd worden naar een uurdienst.

Je overbekende, telkens herhaalde niet onderbouwde verhaal dus weer.…

Als er elders meer materieel wordt ingezet dan gaat dat ten koste van andere treinen.


 

 

Als er elders meer materieel wordt ingezet dan gaat dat ten koste van andere treinen.

Materieel dat normaal in het weekend niet wordt ingezet is er in overvloed. Als je wilt kun je treinen in het weekend massaal verlengen zonder dat het nodig is om elders te schrappen omdat je materieel tekort komt. 


 

Als er elders meer materieel wordt ingezet dan gaat dat ten koste van andere treinen.

Materieel dat normaal in het weekend niet wordt ingezet is er in overvloed. Als je wilt kun je treinen in het weekend massaal verlengen zonder dat het nodig is om elders te schrappen omdat je materieel tekort komt. 

Foutje


 

 

Materieel dat normaal in het weekend niet wordt ingezet is er in overvloed. Als je wilt kun je treinen in het weekend massaal verlengen zonder dat het nodig is om elders te schrappen omdat je materieel tekort komt. 

 

Daarnaast worden naar Amsterdam op Koningsdag verlengde intercity's ingezet terwijl er elders vooral ook sprinters geschrapt worden.


 

Als er elders meer materieel wordt ingezet dan gaat dat ten koste van andere treinen.

Materieel dat normaal in het weekend niet wordt ingezet is er in overvloed. Als je wilt kun je treinen in het weekend massaal verlengen zonder dat het nodig is om elders te schrappen omdat je materieel tekort komt. 

Foutje

Ik neem aan geen foutje maar dubbel geplaatst. Zoals het er nu staat, lijkt het dat je je eigen bericht wil intrekken.


 

 

Materieel dat normaal in het weekend niet wordt ingezet is er in overvloed. Als je wilt kun je treinen in het weekend massaal verlengen zonder dat het nodig is om elders te schrappen omdat je materieel tekort komt. 

 

Daarnaast worden naar Amsterdam op Koningsdag verlengde intercity's ingezet terwijl er elders vooral ook sprinters geschrapt worden.

De intercity's tussen Arnhem en Schiphol gaan tijdens Koningsdag met sprintermaterieel rijden. Koningsdag is een schuifpuzzel van materieel én personeel, waarbij niet alleen conducteurs, maar ook ook machinisten niet in oneindige aantallen beschikbaar zijn. Ook met een andere norm voor het aantal conducteurs kom je niet op een heel andere dienstregeling uit. Het is gewoon krap op alle fronten.


Na het zeer ernstige voorval met een conducteur op een trein afgelopen zaterdag lijkt me het zo ie zo niet wenselijk om (bij herhaling) de conducteursnorm weer eens ter sprake te brengen.

Misschien komen er in de nabije toekomst wel drie conducteurs/beveiligers op een trein. De wereld is bizar aan het verharden.


Reageer