route naar de veluwen | NS Community
beantwoord

route naar de veluwen

  • 28 November 2022
  • 7 reacties
  • 186 Bekeken

Reputatie 1

ik wil graag vanaf Hoorn richting de veluwen reizen welke route zou handigste zijn? de reisplanner geeft geen informatie aan als ik opzoek.

ik wil graag de natuur gaan opzoeken bij de veluwen.

alvast vriendelijk bedankt.

icon

Beste antwoord door Momo 28 November 2022, 22:25

Bekijk origineel

7 reacties

Zoek je echt op ‘De Veluwe'? Dan zullen er inderdaad weinig opties beschikbaar komen. Heb je een specifiek station waar je graag naartoe wil? Dan kunnen we dat als uitgangspunt gebruiken. 

Reputatie 1

zoiets dacht ik al :) wat is aan radden kwa dichtbijzijnste station?

Reputatie 5
Badge

Je zou de trein kunnen nemen naar Ede Wageningen en vervolgens de bus pakken naar Nationaal Park de Hoge Veluwe:

Met het openbaar vervoer — Park Hoge Veluwe

Reputatie 7
Badge +3

Naar welk deel van de Veluwe wil je graag? Wil je naar Park de Hoge Veluwe, Veluwezoom of die omgeving, of wil je meer naar het noorden zoals Kroondomein het Loo of meer richting Nunspeet of Ermelo?  Voor dat eerste kun je naar station Arnhem, Rheden of Dieren, voor het tweede wellicht vanaf station Apeldoorn of meer naar het noorden Ermelo, Nunspeet of misschien ook Putten.

En hoe wil je verder? Met bus of fietsen?

Zelf ben ik een keer wezen fietsen van Putten naar Wolfheze waarbij ik ook naar Park de Hoge Veluwe ben geweest. 

Reputatie 7
Badge +1

Je zal uiteindelijk altijd leste stukkie met bus of fiets oid moeten doen. Kortste afstand naar Park HOge Veluwe is vanaf station Apeldoorn, bus is nu nog van Keolis, wordt binnenkort EBS (jawel, die ook naar Purmerend+Hoorn rije). De lijn Apeldoorn-Ede rijdt niet door het park-dat mag niet-maar er net omheen.

Dit soort kleine dingetjes kan ik me nog best goed herinneren dat we dat al op de lagere school bij aardrijkskunde-het jaar dat NL aan de beurt was, moesten leren. Maar toen waren er ook nog de nadagen van de kolenmijnen in Limburg.

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij is het vanaf station Arnhem naar de Schaarsbergen ingang dichterbij dan vanaf Apeldoorn naar de Hoenderloo ingang. Maar als je met de fiets gaat is het op zich ook mooi om heen vanaf het ene station te gaan en terug naar het andere. Ik ging bv van de ingang Otterloo naar de uitgang Schaarsbergen en vandaar richting Arnhem. En eerst nog een lekkere pannenkoek gegeten op het terras van het pannenkoekenrestaurant wat net op de hoek van de straat bij die uitgang Schaarsbergen zit. 

Maar de Veluwe is meer dan alleen Park de Hoge Veluwe, er zijn veel meer mooie gebieden om te fietsen of wandelen. 

Reputatie 1

goedemorgen,

bedankt voor de reacties ik ga de komende tijd ff uitstippelen.

groetjes marco 

Reageer