Slechte (re)actie chat NS

  • 8 October 2023
  • 5 reacties
  • 152 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

In de App staat aangegeven dat dit weekend (7 en 8 oktober 2023) er intercity's van Bergen op Zoom naar Vlissingen rijden en dat er omgekeerd steeds sprinters terugkomen. Dat kan niet waar zijn en is het ook niet. Er rijden dus geen sprinters. Een foutje is natuurlijk altijd mogelijk.

Dit zal te maken hebben met een wijziging ivm werkzaamheden op het traject Roosendaal - Dordrecht.

Ik heb dit gemeld via de chat van NS, maar die medewerkers voelen zich kennelijk niet geroepen om dit INTERN zelf bij de NS te melden en te corrigeren en verwijzen me dus naar de community. SLECHT !! Vervolgens hebben ze me niet in de gelegenheid gesteld om hierna mijn waardering uit te spreken via het klanttevredenheidsonderzoek. Was al gebeurd toen ik dit wilde doen. Heeft die medewerker kennelijk zelf ingevuld, omdat ik heb aangegeven dat ik niet tevreden was met het antwoord. NOG VEEL SLECHTER !!

 


5 reacties

Hoi Defer en welkom bij onze Community.

Dit is inderdaad een gek probleem, want wat je zegt lijkt inderdaad te kloppen. Niet alleen in de app, maar ook op de website wordt de Intercity van Vlissingen naar Zwolle aangegeven als Sprinter. Gek genoeg gebeurt dit alleen richting Zwolle, en niet richting Vlissingen. Ik heb onze systemen even nagekeken en daar zie ik dan weer dat beide richtingen op een Intercity is, dus op de borden op de stations zou het wel gewoon goed moeten staan.

Ik heb ook even gebeld met onze afdeling Reisinformatie en die kunnen mij helaas ook niet verklaren waarom hiervoor is gekozen. Ik verwacht dat het een foutje is, zoals je zelf ook aangeeft. Ik heb gevraagd of het mogelijk is om dit te corrigeren, maar dit is helaas niet meer mogelijk.

Wat betreft de chat begrijp ik je frustratie, dat had naar mijn idee namelijk zeker beter gekund. Bij een chat over binnenlandse reizen zou je het klanttevredenheidsonderzoek tevoorschijn moeten zien komen als je de chat sluit in het chatvenster. Wat daar precies mis is gegaan durf ik je niet te zeggen, mijn excuses daarvoor. Ik zal je Community bericht in ieder geval intern doorzetten als verbeterpunt.

In ieder geval bedankt dat je ons op de hoogte hebt gebracht van deze misser.

@Tomas NS

Dit komt omdat de treinen van/naar Vlissingen tijdens de werkzaamheden zijn gekoppeld aan de treinen Zwolle-Roosendaal. Sommige treinen zouden daardoor onderweg van sprinter in intercity moeten veranderen (of andersom) maar dat kan het systeem niet aan. Treinen die in Zwolle als intercity starten blijven daarom tot Vlissingen intercity heten. En treinen die in Vlissingen als sprinter starten blijven daarom tot Zwolle sprinter heten.

Ik had dat in een ander topic al uitgelegd. Wel storend dat men dit bij de Reisinformatie niet vooraf heeft gezien.

Dank voor de reacties.

Op de borden stond het inderdaad goed. Verder heb ik alleen melding willen maken van dit foutje voor eventuele verbeteringen. Ik heb er zelf niets mee geleden.:)

Wat me echt heeft gestoord is de reactie in de chat. Mij lijkt dat daar voor de NS nog een hoop te winnen is. Misschien dat een extra cursus of betere instructie / aansturing voor die medewerkers nodig is.

Dat het systeem moeite heeft met koppeling van treinen is wel begrijpelijk en toch ook wel een beetje zorgelijk voor een dergelijk systeem. Het blijft overigens wel vreemd dat de trein vanuit Vlissingen dan toch als sprinter is aangegeven, want normaal vertrekt deze trein als intercity vanuit Vlissingen en niet als sprinter. In het weekend rijden er namelijk nooit sprinters op dit traject (wat ik wel jammer vind omdat ik ook graag de fiets meeneem en dat is natuurlijk gemakkelijker in de sprinter).

 

 

Dat het systeem moeite heeft met koppeling van treinen is wel begrijpelijk en toch ook wel een beetje zorgelijk voor een dergelijk systeem. Het blijft overigens wel vreemd dat de trein vanuit Vlissingen dan toch als sprinter is aangegeven, want normaal vertrekt deze trein als intercity vanuit Vlissingen en niet als sprinter. In het weekend rijden er namelijk nooit sprinters op dit traject (wat ik wel jammer vind omdat ik ook graag de fiets meeneem en dat is natuurlijk gemakkelijker in de sprinter).

Men heeft een en ander door elkaar gehaald bij het invoeren. Het lijkt er op dat dit is gedaan door mensen die geen echt verstand van zaken hebben maar slechts de klok hebben horen luiden. Omdat de treinen tussen Vlissingen en Zwolle op een groot deel van de stations niet stoppen had je alle treinen als intercity moeten invoeren.

Badge +3

Men heeft een en ander door elkaar gehaald bij het invoeren. Het lijkt er op dat dit is gedaan door mensen die geen echt verstand van zaken hebben maar slechts de klok hebben horen luiden. Omdat de treinen tussen Vlissingen en Zwolle op een groot deel van de stations niet stoppen had je alle treinen als intercity moeten invoeren.

Dat zou inderdaad het beste geweest zijn, met name voor ‘toegankelijk reizen’ (dus bijv. een fiets).

Dat intercity’s in Zeeland (in het weekend) overal stoppen is immers bekend, en anders weet de Reisplanner je dat wel te vertellen.

Reageer