Sprinter of bus traject Rotterdam-C naar Dordrecht op zondag 25 sep | NS Community
beantwoord

Sprinter of bus traject Rotterdam-C naar Dordrecht op zondag 25 sep

  • 23 September 2022
  • 3 reacties
  • 76 Bekeken

Reputatie 1

Op zondag 25 sept. a.s. reis ik van Harderwijk naar Dordrecht via Rotterdam-C v.v.  Volgens de reisplanner rijdt er elk half uur een sprinter, maar de rode letters "werkzaamheden" verwijzen naar een stopbus.  Wat is het nou? 

icon

Beste antwoord door Tomas NS 23 September 2022, 21:55

Bekijk origineel

3 reacties

Ik heb gekeken en de bussen komen inderdaad erg prominent naar voren. Het is in dit geval zo dat je gewoon per trein kunt reizen, want er rijden twee Intercity's en twee Sprinters per uur tussen Rotterdam en Dordrecht. Mocht er echt sprake zijn van busvervoer, dan komt er echt een stopbus in het reisadvies te staan (daar waar nu een Sprinter staat).

Het stukje over de bussen gaat alleen over de nacht van zaterdag op zondag tussen 0:50 uur en 3:15 uur, zoals hier ook terug te vinden is.

Ik snap meer dan goed dat dit verwarrend is, dus dat zet ik even door naar mijn collega's van Reisinformatie.

Reputatie 7
Badge +2

Die is inderdaad nogal verwarrend op de NS-site, maar met kijken naar het werkzaamhedenbericht op rijdendetreinen.nl kwam ik eruit:

  • Er rijden overdag gewoon treinen (alleen een kwartier verschoven t.o.v. normaal, maar dat is verwerkt in de planner)
  • De bussen rijden alleen in de nacht van zaterdag op zondag.
Reputatie 1

Heel erg bedankt allebei voor de snelle reacties. Het is me nu helemaal duidelijk.

Fijne dag nog.

Reageer