beantwoord

Sprinter Zoetermeer-Gouda

  • 13 March 2024
  • 5 reacties
  • 124 Bekeken

Reputatie 1

Goedendag, ik reis een groot deel van de week vanuit Zoetermeer per trein naar mijn werk. Normaalgesproken rijden er 4 sprinters per uur. Sinds deze week maandag (althans, toen ontdekte ik het voor het eerst) rijden er nog maar twee sprinters per uur. Ik heb nergens een aankondiging gezien van een dienstregeling wijziging, werkzaamheden of wat dan ook maar. Die twee treinen lijken zomaar zonder enkel bericht verdwenen uit de dienstregeling. Is dit een permanente wijziging? En waarom is / wordt hier niets over gecommuniceerd? Ik heb al gechat met NS, conducteurs gevraagd, de klantenservice gebeld, niemand lijkt iets te weten, men weet zelfs niet te bevestigen dát er iets veranderd is. Uieindelijk ben ik hier naar toe verwezen. Kunnen jullie alsjeblieft opheldering verschaffen?

icon

Beste antwoord door Tochjo 13 March 2024, 18:02

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Tot en met vandaag is de dienstregeling aangepast vanwege werkzaamheden bij Den Haag. Vanaf morgen rijden er op maandag tot en met donderdag weer vier sprinters per uur in de spits.

Reputatie 7
Badge

Dit is vanwege werkzaamheden op Den Haag Centraal. Hierdoor waren de spitssprinters (serie 6800) geschrapt.

Als het goed is rijden ze vanaf morgen wel weer (als de werkzaamheden niet uitlopen tenminste).

Reputatie 7
Badge +1

Het is toch wel zeer bijzonder dat de klantenservice van NS weer totaal niet op de hoogte is. Tsja Tochjo weet heel vaak cq bijna altijd het juiste antwoord maar NS zou zich toch wel eens een keer flink achter de oren moeten krabben.

Reputatie 7
Badge +3

Het geeft ook weer aan dat de werkzaamhedenpagina niet duidelijk genoeg is, zeker niet wanneer bepaalde werkzaamheden ook invloed hebben op andere trajecten. De werkzaamheden staan vermeld onder “Leiden C. – Laan v NOI - Den Haag C.” . Wanneer je reist op Zoetermeer - Gouda ga je als dit ziet staat niet denken dat het op jouw traject van toepassing is. En ook wanneer je de check doet van station naar station worden deze werkzaamheden niet getoond, want de werkzaamheden zijn niet op het traject Zoetermeer - Gouda. Ze worden daarom ook niet getoond bij het opvragen van een reisadvies. 

Aan de andere kant, als de werkzaamheden wel aangegeven worden in de reisplanner, krijg je weer vragen of de treinen die in de reisplanner staan wel rijden, want ja er staat werkzaamheden. 

Reputatie 1

Bedankt voor jullie anrwoorden! Heel fijn dat het maar tijdelijk is! Wel bijzonder hoe hier blijkbaar door NS over gecommuniceerd wordt, bijna onvindbaar voor reizigers en ook de eigen medewerkers...

Bij de werkzaamheden bij Den Haag vind ik zelf alleen dit op de NS site: "Tussen Den Haag Laan v NOI en Den Haag Centraal is de dienstregeling aangepast door werkzaamheden.
De extra reistijd is ongeveer 15 minuten."

Daaruit had ik zelf nooit kunnen bedenken dat het traject Zoetermeer - Gouda ook beinvloed zou zijn.…

Nogmaals dank voor jullie snelle reacties, fijn dat jullie er wel achter konden komen!!

Reageer