Op zondag 29 oktober staan er tot 16:00 geen sprinters ingepland tussen Zwolle en Groningen maar ook geen alternatief vervoer of überhaupt een melding in de reisplanner. Hoe zit dit? Intercity's rijden wel gewoon maar stoppen niet op de tussengelegen stations. Reisplanner komt nu vanaf die stations met reisadviezen via reguliere buslijnen die tot bijna 2 uur extra reistijd opleveren.
Goeie vraag…..ik ga 'm meteen even intern onder de aandacht brengen.
Er wordt direct actie op ondernomen om de situatie te herstellen. Er is nog niet bekend welke maatregelen er precies genomen worden, maar men is er druk mee bezig.
Voormalig HC Bram was er ook al mee bezig, en webcare zegt via X dat het morgen verder opgepakt wordt door de betreffende afdeling.
Er zijn ook geen werkzaamheden aangekondigd voor dit traject op deze datum.
Misschien is er iets niet goed gegaan qua aanpassing van andere werkzaamheden. Vanwege werkzaamheden elders is de sprinter 8100 vanaf Groningen doorgetrokken naar Almere Oostvaarders, dit omdat de 4600 niet rijdt vanaf Zwolle maar vanaf Weesp . Dit is wel op meer dagen het geval en die staan wel goed in de reisplanner. Alleen op zondag tot 16:00 dus niet. Iemand heeft misschien per ongeluk ipv de sprinter vanaf Zwolle door te trekken naar Oostvaarders alleen het stuk Zwolle - Oostvaarders erin gezet waardoor Groningen - Zwollen ontbreekt.
Er is geregeld dat er tot 15:00 een extra sprinter Groningen-Zwolle wordt gereden in een uurdienst. De reisplanner wordt komende nacht bijgewerkt dus morgen zou alles zichtbaar moeten zijn.
Ja, ze staan erin als 7081××
Uurdienst ‘makes sense’ want veel meer zinnige aansluitingen in Zwolle zijn er toch niet?
Behalve dus elk halfuur naar Almere (en vervolgens een bus)
Die uurdienst is er sowieso hier op zondagochtend vanwege het personeelstekort. Overigens klopte er blijkbaar toch weer iets niet, richting Groningen is de 708100 serie nu opgeheven en zijn de treinen opnieuw ingelegd in de 29600 serie maar dan 7 minuten later dan de oorspronkelijke dienstregeling.
Die uurdienst heeft niets met personeelstekort te maken, maar rijdt al zeker de laatste 20 jaar op deze manier op zondagochtend en vroege middag (vroeger een stoppende 700 1x/uur, tegenwoordige een 8100 1x/uur). Overigens gaat dat veranderen. In 2024 wordt al tegen het einde van de ochtend een halfuursdienst gereden i.p.v. een uurdienst.
De aanpassing van +7 minuten in de 29600 is om toch nog een overstap vanuit de 8100 uit Almere te bieden.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.