Storing op het traject van Leiden C. naar Rotterdam C. tussen Den Haag HS en Delft en Leiden C. – Den Haag HS Delft – Rotterdam C. | NS Community

Storing op het traject van Leiden C. naar Rotterdam C. tussen Den Haag HS en Delft en Leiden C. – Den Haag HS Delft – Rotterdam C.

  • 2 December 2021
  • 14 reacties
  • 478 Bekeken

Reputatie 1

Er is een storing door een aanrijding, met het domme advies “gebruik de tram rondom den haag”

Maar dat is veel te gevaarlijk de tram op dit moment want die zit propvol, ik zou graag vergoeding willen voor de tram dan vanuit de NS want ik heb een abonnement.

 


14 reacties

Reputatie 3

Dit kan echt niet, mensen letsel toewensen. Autisme of niet. 

Reputatie 5
Badge

Tja… Alle aandacht gaat uit naar het slachtoffer en de machinist. Er is nu een alternatief beschikbaar, al ben ik het met je eens dat met de tram naar Delft niet ideaal is.

Maar er zijn niet echt andere opties; je kunt anders wachten totdat de treinen weer gaan rijden, of op eventuele bussen al verwacht ik daar zelf weinig van.

En probeer het ook te relativeren; ja het is allemaal vervelend, maar denk ook eens aan het slachtoffer en diens familieleden/vrienden.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer er tussen Den Haag HS en Delft geen trein kunnen rijden door bv een aanrijding is het advies altijd om de tram te nemen. Blijkbaar er een afspraak met de HTM dat de treinreizigers van de tram gebruik kunnen maken. Bussen worden niet ingezet. En ja, die tram is dan altijd propvol, maar je hoeft niet een uur of langer te wachten tot er bussen zijn besteld en ter plaatse zijn. En die bussen zouden, als ze wel zouden worden ingezet, ook propvol zijn. Dus je kan de tram nemen of wachten tot er weer treinen gaan rijden. Meer keuzes zijn er niet. So deal with it.

Daarnaast is als NS vervangend vervoer adviseert dit in principe zonder extra kosten. Zelf ben ik in het verleden een aantal keer zonder in te checken in de tram gestapt, was nog wel incheckt bij NS (toen stond meen ik in Delft een poortje open en waren de poortjes op Den Haag HS nog niet dicht). Eén keer heb ik wel in/uitgecheckt in de tram en dus extra kosten gemaakt met mijn abonnement en dat werd later netjes vergoed door NS, samen met de gebruikelijke GtbV. Daar is echter geen standaard formulier voor, dus even via de klantenservice regelen.

 

Echt kansloos die mensen die een aanrijding veroorzaken. Hopelijk leren ze er van door letsel.

Als er iets kansloos is, is het wel deze opmerking. In veel gevallen betreft een aanrijding helaas een zelfmoord. Echt totaal respectloos zo'n opmerking.

Reputatie 1

 

 

Echt kansloos die mensen die een aanrijding veroorzaken. Hopelijk leren ze er van door letsel.

Als er iets kansloos is, is het wel deze opmerking. In veel gevallen betreft een aanrijding helaas een zelfmoord. Echt totaal respectloos zo'n opmerking.

Dat is niet waar, als er zelfmoord is gebeurd dan staat er toch “Geen treinen door een Persoon op het spoor”? dat weet ik ook niet dacht van wel maar ik vind dat een tokkie die expres met de fiets gaat oversteken na belsignaal (is vaak genoeg in Enschede gebeurd) dat die wel mogen leren van hun acties.

Reputatie 7
Badge +1

NS communiceert dat om begrijpelijke redenen al een poosje niet meer. Er wordt dan van een aanrijding gesproken. 

Mensen die expres oversteken door een gesloten overgang mogen zeker leren van hun actie, maar niet door aangereden te worden. Dat veroorzaakt bij zoveel meer mensen ellende. Denk aan machinisten, nabestaanden, hulpverleners. 

Ik vind de uitspraken die je doet overigens allesbehalve fatsoenlijk en behoorlijk respectloos.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is niet waar, als er zelfmoord is gebeurd dan staat er toch “Geen treinen door een Persoon op het spoor”? dat weet ik ook niet dacht van wel maar ik vind dat een tokkie die expres met de fiets gaat oversteken na belsignaal (is vaak genoeg in Enschede gebeurd) dat die wel mogen leren van hun acties.

Sinds enige tijd wordt er bij een aanrijding juist niet meer vermeld of het een aanrijding met een persoon, voertuig of dier is. Zie bv https://www.ad.nl/binnenland/ns-roept-niet-langer-aanrijding-met-persoon-om~a711bb1e/

En met je opmerking over een tokkie maak je het nog even erger. Zelfs als het iemand is die zelf na het belsignaal het spoor overgaat is het nog erg respectloos. 

Even wat informatie verder, tussen Delft en Den Haag zijn sinds kort geen overwegen meer. De laatste, bij Rijswijk 't Haantje is eerder dit jaar vervangen door een onderdoorgang. De aanrijding van vandaag was tussen Delft en Den Haag, dus niet bij een overweg. Gezien andere meldingen vond de aanrijding plaats op station Rijswijk. Sterkte aan alle hulpverleners en familieleden van het slachtoffer, en ook aan eventuele getuigen.

Reputatie 2

Weer zo’n negatief, respectloos zeurtopic. 

Je zegt toch niet dat iemand letsel moet krijgen? En je bent ook altijd ZO negatief over de NS.. Wees blij dat de NS het probeert op te lossen en wees blij dat de NS je uberhaupt vervoert in deze behoorlijk vreemde coronatijd.

Dat dit een respectloos zeur topic was had ik eigenlijk al verwacht toen ik zag dat het op jouw naam was gemaakt. je staat hier bekend om namelijk.

Als je de NS zo haat, en dagelijks bezig bent met klagen dan adviseer ik je om uberhaupt niet meer te reizen met de trein.

Er is een storing door een aanrijding, met het domme advies “gebruik de tram rondom den haag”

Maar dat is veel te gevaarlijk de tram op dit moment want die zit propvol, ik zou graag vergoeding willen voor de tram dan vanuit de NS want ik heb een abonnement.

Echt kansloos die mensen die een aanrijding veroorzaken. Hopelijk leren ze er van door letsel.

Dat is niet waar, als er zelfmoord is gebeurd dan staat er toch “Geen treinen door een Persoon op het spoor”? dat weet ik ook niet dacht van wel maar ik vind dat een tokkie die expres met de fiets gaat oversteken na belsignaal (is vaak genoeg in Enschede gebeurd) dat die wel mogen leren van hun acties.

@Phamhuis   Ik vind jouw reactie zeer ondermaats en ongepast voor dit forum.

Een aanrijding kan gebeuren door verschillende oorzaken en kan in dit geval ook een aanrijding met een persoon zijn welke niet in alle gevallen zelfmoord hoeft te zijn. Het gebeurt ook wel eens dat een persoon door andere oorzaken wordt aangereden waarbij geen opzet van het slachtoffer in het spel is.

Een ongeluk zit in het verkeer in een klein hoekje en het zou kunnen dat er in dit geval ook een ongelukkig samenloop is geweest van omstandigheden.Misschien wel iemand die struikelde op het perron of viel doordat er iemand tegen hem/haar aanliep.

En jij loopt je nu druk te maken omdat je mogelijk weer op een leuk tripje bent omdat je dat graag doet terwijl andere mensen geconfronteerd worden met menselijk leed waaronder familieleden, vrienden van de aangereden persoon (als dit het geval is) maar ook het leed van de machinist die dit mogelijk zijn/haar hele leven op het netvlies heeft en dit moet verwerken. De Hc die eerste hulp moet verlenen of constateert dat hulp geen zin meer heeft.

De NS communiceert een andere optie om te reizen en dan is dit kosteloos als je een NS abonnement hebt en zodra je daar geen gebruik van wilt maken dan heb je gewoon pech.

Als laatste wil ik je echt vragen om eens goed na te denken wat je nu geschreven hebt in dit topic en dit ook eens met je ouders te bespreken want het is gewoon ronduit ongepast. Om die reden heb ik het ook gemeld bij de moderators.

Reputatie 7
Badge +3

... terwijl andere mensen geconfronteerd worden met menselijk leed waaronder familieleden, vrienden van de aangereden persoon (als dit het geval is)

 

Dat is inderdaad helaas het geval.

 

Reputatie 1

... terwijl andere mensen geconfronteerd worden met menselijk leed waaronder familieleden, vrienden van de aangereden persoon (als dit het geval is)

 

Dat is inderdaad helaas het geval.

 

ok ik dat geval bied ik excuses aan voor mijn toon maar ik dacht echt dat er stond “Geen Treinen door een persoon op het spoor” als dit het geval was. Mijn toon is ook niet altijd goed misschien maar daar kan ik op dit moment nog weinig aan veranderen, het bericht is niet Editable

Reputatie 7
Badge +3

Persoon op spoor kan ook betekenen dat er mensen op of langs het spoor lopen.

Reputatie 7
Badge +3

Maar er stond niet “persoon op het spoor”, er stond “aanrijding”, zoals Phamhuis ook zelf in zijn openingspost schreef. 

Er is een storing door een aanrijding, met het domme advies “gebruik de tram rondom den haag”

Maar dat is veel te gevaarlijk de tram op dit moment want die zit propvol, ik zou graag vergoeding willen voor de tram dan vanuit de NS want ik heb een abonnement.

Echt kansloos die mensen die een aanrijding veroorzaken. Hopelijk leren ze er van door letsel.

En om in zijn eigen woorden te blijven, hopelijk leert hij van zijn eigen domme opmerkingen. 

 

Reputatie 7

Wanneer er door wat voor oorzaak dan ook tussen Den Haag en Rotterdam geen treinen rijden: er rijdt ook een metro tussen Den Haag en Rotterdam.

Verder:  Dit soort ongepaste posts melden bij de moderatie en verder negeren. Dan is voor degene dit soort topics plaatst, de lol er snel af.

Reputatie 7
Badge +3

Maar als je in Delft staat heb je weinig aan die metro tussen Den Haag en Rotterdam. Je kunt dan misschien wel een bus nemen naar Rotterdam (als ik het me nog goed herinner bus 40), maar voor Den Haag zul je dan toch die drukke tram moeten hebben. En bij een stremming tussen Delft en Den Haag vanwege iets wat bij Rijswijk is gebeurt, rijden er (misschien niet direct) vaak nog enkele treinen van Rotterdam tot aan Delft en terug. Andersom ook, als er bij Delft Campus iets is pendelen er vaak enkele sprinters tussen Delft en Den Haag.

Reageer