beantwoord

verslechterde dienstregeling Voorschoten - Laan van NOI (Den Haag)

  • 31 January 2024
  • 4 reacties
  • 150 Bekeken

Ik reis om +/- 6.30 naar mijn werk bij Erasmus MC per trein en metro. Ik reis van Voorschoten met de sprinter naar Laan van NOI en dan verder met de intercity naar Schiedam.

Tot voor kort was de overstaptijd bij Laan van NOI 5 minuten, met de nieuwe dienstregeling 20 minuten.

Niet acceptabel voor mij, dus ga ik nu met de auto en heeft NS weer een klant minder.

icon

Beste antwoord door Bemined 31 January 2024, 20:14

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge

U heeft groot gelijk.

Er zijn in deze dienstregeling inderdaad her en der wat vroege treinen geschrapt waardoor je voor 7:00 soms iets langer onderweg bent. Ik weet niet of dit tijdelijk is vanwege het personeelstekort of structureel vanwege de teruglopende reizigersaantallen waardoor er bezuinigd moet worden. Maar eerlijk gezegd vind ik het niet hee vreemd dat er voor 7:00 geen hoge frequenties gereden worden.

Ik reis om +/- 6.30 naar mijn werk bij Erasmus MC per trein en metro. Ik reis van Voorschoten met de sprinter naar Laan van NOI en dan verder met de intercity naar Schiedam.

Tot voor kort was de overstaptijd bij Laan van NOI 5 minuten, met de nieuwe dienstregeling 20 minuten.

Niet acceptabel voor mij, dus ga ik nu met de auto en heeft NS weer een klant minder.

Klopt. NS heeft opeens besloten om de Haarlem-DenhaagCS sprinter niet verder dan LeidenCentraal te laten rijden in vroege/late tijdstippen en vrijdag rekent NS ook opeens als weekend-dienstregeling nu. Super onhandig. Zeer begrijpelijk dat je nu met de auto gaat. Dat lijkt ook de strategie van NS te worden. Steeds slechtere dienstverlening en welke steeds duurder wordt zodat mensen uiteindelijk massaal gaan zwartrijden of terug de auto in gaan en zo de trein vermijden. 

 Ik weet niet of dit tijdelijk is vanwege het personeelstekort of structureel vanwege de teruglopende reizigersaantallen waardoor er bezuinigd moet worden. 

Vooral dat laatste vermoed ik. NS is zichzelf een negatieve cirkel in gaan werken. Bezuinigingen door teruglopende reizigersaantallen sinds corona, en juist door de bezuinigingen wordt de dienstverlening slechter + duurder waardoor nog meer reizigers NS gaan vermijden en NS dus nog erger moet gaan bezuinigen. En ja je weet hoe die cirkel dan verder gaat. 

Reageer