beantwoord

Waar gaat het materieel DDZ rijden?

  • 2 December 2021
  • 15 reacties
  • 624 Bekeken

Reputatie 2

Goedenavond, ik vraag me af waar DDZ weer gaat rijden? Ik heb begrepen dat ze in de nieuwe dienstregeling weer gaan rijden.

Komt het ook terug in dienst bij Heerenveen?

(dus Zwolle-Leeuwarden en Leeuwarden-Zwolle)

 

Met vriendelijke groet,

TSHeerenveen

icon

Beste antwoord door JurgenH 2 December 2021, 22:31

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +1

De eerste inzet zal Zwolle-Roosendaal zijn. Daar rijden nu nog sprinters als intercity. 

De treinen komen stapsgewijs terug en zodra er meer treinen beschikbaar zijn, zullen ook diverse andere series aan de beurt zijn. Voornamelijk in het noorden en oosten van het land, gezien de onderhoudslocatie in Onnen.

Voorlopig zal Zwolle-Leeuwarden nog even niet aan de beurt zijn. Wel kunnen treinen eventueel verlengd worden als er weer meer ICM vrijkomt.

Badge +3

Ook goedenavond @TreinspotterHeerenveen

Je mag het vragen (goede vraag, er is wat informatie)… maar voor de DDZ wordt het dus de 3600 per nieuwe dienstregeling 2022. Zie vooral andere topics daar over.

En voor de rest alle autisten ook welkom (nou ja, totdat je jezelf gaat tegenspreken of zo).

Maar alsjeblieft ga vooral niet op elkaar reageren graag (of doe dat privé tegen iemand, dat werkt veel beter!)

Reputatie 7
Badge +1

Kleine aanvulling: ze starten 6 december al met rijden: 
https://nieuws.ns.nl/ddz-treinen-vanaf-6-december-weer-terug-op-het-spoor/

 

En als we toch bezig zijn: Goedenavond @TreinspotterHeerenveen en @Robert B 🙃.

Badge +3

En als we toch bezig zijn: Goedenavond @TreinspotterHeerenveen en @Robert B 🙃.

Ja! En het forum/community ‘lesje’ was voor een paar anderen.

Zo gaan we niet met elkaar om en zo, ook al is de kritiek naar NS terecht (wat nou een ICM3 in de spits!)?

Kleine aanvulling: ze starten 6 december al met rijden: 
https://nieuws.ns.nl/ddz-treinen-vanaf-6-december-weer-terug-op-het-spoor/

 

En als we toch bezig zijn: Goedenavond @TreinspotterHeerenveen en @Robert B 🙃.

Wat @JurgenH ook hier in bovenstaande bericht aangeeft inderdaad vanaf aankomende maandag 6 December weer. Waarschijnlijk (wat ik begreep) als eerste in de 3600 treinserie Zwolle - Roosendaal.

Reputatie 7
Badge +1

Inmiddels hebben ze hun eerste ritten er alweer op zitten: 🙃

 

Tot eind februari komt DDZ6 geleidelijk weer in dienst,  pas daarna wordt begonnen aan DDZ4. De inzet is de komende drie maanden dus nog maar heel beperkt aangezien alleen voor Zwolle-Roosendaal iets van 18 stellen nodig als ik me goed herinner. Omdat er alleen zeswagenstellen zijn is dat voor veel treinen op deze typische studentenlijn behoorlijke overkill,  zeker als ze ook in de avond en het weekend zouden worden ingezet.  

Reputatie 7
Badge +1

Dat maakt van deze treinserie wel een bonte mix aan treinmaterieel: ICM, DDZ, VIRM en SNG.

Eerst gaan de SNG's uit deze serie, dat zijn als ik de huidige inzet bekijk nog zo'n 4 omlopen.

 

Vanmorgen is er trouwens eentje gestrand in Tilburg. Geen idee wat de oorzaak was.

Vreemd trouwens dat er vandaag ook een DDZ4 rijdt, terwijl die pas na februari zouden worden omgebouwd. 

Reputatie 2

Vreemd trouwens dat er vandaag ook een DDZ4 rijdt, terwijl die pas na februari zouden worden omgebouwd. 

Dat is inderdaad vreemd, ik zie het niet op treinposities.nl

Waar heb je dit gezien?

Reputatie 7
Badge

Was dat misschien een testrit?

Reputatie 2

Was dat misschien een testrit?

Dat zou inderdaad ook best kunnen. Ik zie vrijwel elke keer als ik reis een DDZ4. Vaak ook bij de lijn Zwolle-Groningen zie ik er een bij Meppel staan.

Reputatie 7
Badge +1

Is dat niet een sandite stel? Die rijdt volgens mij ook naar het noorden.

Ik kan hem niet meer vinden in de app. 

Reageer