Waarom is de IC Eindhove-Den Haag van spoor 4 naar spoor 5 verplaatst? sinds vanmorgen schijnt dit zo te zijn. | NS Community
beantwoord

Waarom is de IC Eindhove-Den Haag van spoor 4 naar spoor 5 verplaatst? sinds vanmorgen schijnt dit zo te zijn.


  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Ik reis van Helmond naar Breda. Vanmorgen bleek dat de IC van Eindhoven naar Den Haag ipv spoor 5 van spoor 4 vertrekt. Dit blijkt van af vandaag standaard te zijn. Hierdoor zal ik zeer vaak de aansluiting gaan missen en minimaal 20 minuten extra reistijd hebben.

Ik vind dit een ongelooflijk rare move die totaal geen rekening houd met de reiziger. Ik ben echt niet de enige!

icon

Beste antwoord door Edwin 21 March 2022, 08:40

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Om welke trein gaat het?

Reputatie 7
Badge

Dat zijn vanmorgen zo te zien 3 treinen geweest. Die van 07:14, 07:44 en die van 08:14.

Waarom dat gedaan is weet ik niet, maar het lijkt erop dat dit inderdaad planmatig is (morgen en overmorgen staan ze ook zo in de planner).

Reputatie 7
Badge +1

Maakt het nou eigenlijk veel uit wat de toch ondoorgrondelijke reden is volgens tante Spoor? Je zit met de nu wegens perronwisseling onhaalbaar geworden aansluiting die voorheen makkelijk cross-platform was. Je zult meer gebaat zijn met praktische adviezen. Zoals: vanaf Helmond valt de schade nog enigszins mee door de stopper ervoor te pakken, scheelt ca 15 min-vanaf Venlo zit je dan toch steeds met 30 min. langer. Kijk eens of de reisplanner is aangepast-dan kan je nog wat claimen!

Dat zijn vanmorgen zo te zien 3 treinen geweest. Die van 07:14, 07:44 en die van 08:14.

Waarom dat gedaan is weet ik niet, maar het lijkt erop dat dit inderdaad planmatig is (morgen en overmorgen staan ze ook zo in de planner).

Plus ook een aantal andere treinen verdeeld over de dag.

Welkom op onze NS Community, Derks. De reden weet ik ook helaas niet. Maar ik kan wel je feedback doorzetten. Het lijkt me namelijk best onhandig in jouw geval. Het zou mooi zijn als ze dat nog kunnen herstellen.

Badge +3

Om een overstap vanuit waar gaat het?

Als dat vanuit Heerlen is kom je inderdaad aan op spoor 3, maar vanuit Venlo of Maastricht vaak op spoor 5 (soms spoor 4).

Verder zie ik dat de 3900 rijdt als 703900 dus dat is een tijdelijke wijziging (werkzaamheden elders?)

Welkom op onze NS Community, Derks. De reden weet ik ook helaas niet. Maar ik kan wel je feedback doorzetten. Het lijkt me namelijk best onhandig in jouw geval. Het zou mooi zijn als ze dat nog kunnen herstellen.

Zou fijn zijn als je het doorzet en als er iets aan gedaan wordt. Ik ben niet de enige die je dankbaar zou zijn.

Het probleem zou ook minder groot zijn als de IC van uit Venlo optijd in Eindhoven zou aankomen, maar dat is vaker niet dan wel het geval. In 3 minuten kunnen de meeste reizigers nog wel naar een ander perron lopen.

Maakt het nou eigenlijk veel uit wat de toch ondoorgrondelijke reden is volgens tante Spoor? Je zit met de nu wegens perronwisseling onhaalbaar geworden aansluiting die voorheen makkelijk cross-platform was. Je zult meer gebaat zijn met praktische adviezen. Zoals: vanaf Helmond valt de schade nog enigszins mee door de stopper ervoor te pakken, scheelt ca 15 min-vanaf Venlo zit je dan toch steeds met 30 min. langer. Kijk eens of de reisplanner is aangepast-dan kan je nog wat claimen!

Bedank voor je goedbedoelde adviezen, maar ik ben een zeer ervaren reiziger en goed op de hoogte van alle mogelijkheden. De planner is hierop aangepast. Dat had ik eerst bekeken voor ik hier mijn bericht plaatste.

Reputatie 3

Dat zijn vanmorgen zo te zien 3 treinen geweest. Die van 07:14, 07:44 en die van 08:14.

Misschien relevant: de drie sprinters naar Tilburg van 07:21, 07:51 en 08:21 vertrekken van spoor 5. Normaal vertrekt deze sprinter van spoor 4.

En de intercity's naar Alkmaar van 07:06, 07:36, en 08:06 vertrekken van spoor 5. Normaal ook 4.

Reputatie 7
Badge +3

Dat zijn vanmorgen zo te zien 3 treinen geweest. Die van 07:14, 07:44 en die van 08:14.

Waarom dat gedaan is weet ik niet, maar het lijkt erop dat dit inderdaad planmatig is (morgen en overmorgen staan ze ook zo in de planner).

Als ik verder vooruit in de planner kijk zie ik dit zo is t/m vrijdag 8 april. Daarna weer van spoor 5. Geen idee of het voor die tijd alsnog weer wordt aangepast. 

Badge +3

De rotte overstap vanuit Venlo (in de vroege ochtend) is bekend… al jaren :sleeping:

Ik liep hier zelf toevallig vanmorgen ook tegenaan en ik heb het even nagevraagd. Deze wijziging is gelukkig tijdelijk en heeft te maken met het keren van de IC naar Heerlen op Eindhoven vanwege de coronamaatregelen van NS door het hoge aantal besmettingen onder personeel. Daardoor moet er een aantal maal per dag een soort van stoelendans plaatsvinden onder de treinen op Eindhoven om het plaatje passend te maken. Als de laatste treinen weer normaal gaan rijden en deze IC dus ook weer door gaat rijden begin april dan zou dit weer normaal moeten zijn.

@Julian

Duidelijk, maar het blijft een uiterst klantonvriendelijke oplossing.

Reputatie 7
Badge +1

Ik liep hier zelf toevallig vanmorgen ook tegenaan en ik heb het even nagevraagd. Deze wijziging is gelukkig tijdelijk en heeft te maken met het keren van de IC naar Heerlen op Eindhoven vanwege de coronamaatregelen van NS door het hoge aantal besmettingen onder personeel. Daardoor moet er een aantal maal per dag een soort van stoelendans plaatsvinden onder de treinen op Eindhoven om het plaatje passend te maken. Als de laatste treinen weer normaal gaan rijden en deze IC dus ook weer door gaat rijden begin april dan zou dit weer normaal moeten zijn.

@Julian : Grote klasse dat je hier bent achteraan gegaan. Zou met meerdere topics hier moeten gebeuren.

 

Je uitleg is ook volkomen logisch. Begin april dus opgelost. 😀

Badge +3

Oh ja, de (70)3900 die eerst alleen pendelde tussen Heerlen en Sittard rijdt nu tot Eindhoven.

Reageer