beantwoord

Waarom zijn elke dag storingen tussen Zevenbergen en Dordrecht

  • 13 February 2024
  • 5 reacties
  • 165 Bekeken

Mijn kinderen zijn leerplichtig en afhankelijk van de trein van Zevenbergen naar Rotterdam.

 

Laatste weken treedt elke dag uitval van treinen op. 

 

Zet alsjeblieft vervangend vervoer in of lost de problemen op.

 

Nergens op internet de oorzaak te vinden. Waarom communiceert NS daar niets over, dan creëer je draagvlak. Nu alleen onbegrip en ergernis.

 

Hup Wouter, druk je peuk uit en ga aan de slag!

 

Groet,

Zevenbergen

icon

Beste antwoord door MoDe 13 February 2024, 18:56

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Over waarom er zoveel storingen zijn kan ik als reiziger bij deze reizigers-helpen-reizigerscommunity niets zeggen.

Momenteel is er een seinstoring waardoor er treinen (sprinter) uitvallen. De treinen die wel rijden hebben een langere reistijd. Zolang er treinen rijden zal er geen vervangend vervoer ingezet worden.

Er zijn sinds werkzaamheden vorig jaar bijna dagelijks sein- en wisselstoringen. Het lijkt er op dat ProRail er maar niet in slaagt de oorzaak te vinden.

Reputatie 5

De laatste keer dat ik geen storingen heb gezien was alweer een half jaar geleden… NS communiceert inderdaad niet erg goed. En inderdaad: Omreizen. Er is bijna altijd wel wat aan de hand. Het traject zelf is trouwens ook niet zo populair. Maar heel weinig mensen reizen in die trein. Daarom laten ze die trein vaak uitvallen als er iets misgaat. Een treinuitval is volgens mij wel een goede reden om te laat te komen, en de schuld kunt u aan NS en ProRail geven. 

Reputatie 7

De laatste keer dat ik geen storingen heb gezien was alweer een half jaar geleden… NS communiceert inderdaad niet erg goed. En inderdaad: Omreizen. Er is bijna altijd wel wat aan de hand. Het traject zelf is trouwens ook niet zo populair. Maar heel weinig mensen reizen in die trein. 

Ja, hoe zou dat laatste nou toch komen😉? Er wil kennelijk niemand die in Oudenbosch of Zevenbergen woont en in de regio Rotterdam werkt, met de trein daar naartoe.

Verder schrik ik van de vele storingen overal, maar vooral ook in Brabant. En het aantal aanrijdingen de laatste tijd. 

Reputatie 7

En het aantal aanrijdingen de laatste tijd. 

 

Ja, het aantal aanrijdingen is sinds de corona-jaren zo’n beetje verdubbeld 🤔 in 2023 waren er 517 aanrijdingen, in 2018 waren het er 286 (toen nog genoemd ‘aanrijding met persoon’), bron https://www.rijdendetreinen.nl/statistieken

 

Reageer