werkzaamheden Vlissingen-Roosendaal jan. 2023 | NS Community
beantwoord

werkzaamheden Vlissingen-Roosendaal jan. 2023

  • 29 December 2022
  • 12 reacties
  • 360 Bekeken

Reputatie 4
  • Intercity
  • 100 reacties

Volgens dit persbericht plant NS in week 4 werkzaamheden tussen Vlissingen en Roosendaal.

In week 4, die begint op maandag 23 januari, moeten Zeeuwse treinreizigers rekening houden met drie dagen waarop de trein niet rijdt op het traject Roosendaal-Vlissingen. ProRail is dan bezig met reguliere werkzaamheden, zoals het vernieuwen van sporen en wissels.

Ik kan er in de lijst van werkzaamheden (die doorloopt tot in februari) op NS.nl echter nog niets van vinden. Ook als ik steekproefsgewijs de NS-reisplanner gebruik voor die week vind ik niks afwijkends. Zie ik wat over het hoofd?

icon

Beste antwoord door Daniël NS 29 December 2022, 18:44

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6

Ik denk het niet, ik zie het namelijk ook niet terug.

Ik ben even voor je rond gaan bellen en er loopt nu een onderzoek over wat er aan de hand is in dit geval. Ik kom hier later op de avond op terug!

 

ProRail is nu al jaren bezig met groot onderhoud op de Zeeuwse lijn. Ik vraag me af wat ze daar toch allemaal aan het doen zijn, het moet zo langzamerhand toch een superlijn zijn geworden.

Reputatie 6

Ik heb inmiddels antwoord! Het gaat om het weekend van 27 tot 30 januari. Dan zal er inderdaad geen treinverkeer zijn op dit traject. De afdeling content die verantwoordelijk is voor alle informatie op de site is ook aangehaakt en dit gaat geupdate worden. (Waarschijnlijk zie je dit vanavond of morgen ochtend goed staan.)

Reputatie 6

toch jammer, bijtijds informeren over gebrekkige dienstverlening is al jaren te moeilijk, compleet en foutloos informeren op zeer korte termijn is ook nog teveel gevraagd :/

Reputatie 7

ProRail is nu al jaren bezig met groot onderhoud op de Zeeuwse lijn. Ik vraag me af wat ze daar toch allemaal aan het doen zijn, het moet zo langzamerhand toch een superlijn zijn geworden.

Dat dacht ik ook meteen. Zo vaak als ze daar bezig zijn. Al jaren keren bij onderhoudswerkzaamheden heel vaak dezelfde lijnen terug. Doe toch zoveel mogelijk aaneengesloten en dan voor lange tijd niets meer. Veel fijner.

Reputatie 4

Ik heb inmiddels antwoord! Het gaat om het weekend van 27 tot 30 januari. Dan zal er inderdaad geen treinverkeer zijn op dit traject. De afdeling content die verantwoordelijk is voor alle informatie op de site is ook aangehaakt en dit gaat geupdate worden. (Waarschijnlijk zie je dit vanavond of morgen ochtend goed staan.)

Dankjewel. Ik hou het in de gaten. Wel vreemd dat “de krant” het al weet (maar week 4 was wel wat ruim genomen).

Reputatie 4

ProRail is nu al jaren bezig met groot onderhoud op de Zeeuwse lijn. Ik vraag me af wat ze daar toch allemaal aan het doen zijn, het moet zo langzamerhand toch een superlijn zijn geworden.

Dat dacht ik ook meteen. Zo vaak als ze daar bezig zijn. Al jaren keren bij onderhoudswerkzaamheden heel vaak dezelfde lijnen terug. Doe toch zoveel mogelijk aaneengesloten en dan voor lange tijd niets meer. Veel fijner.

Mee eens. Als elke lijn met deze frequentie zoveel onderhoud (overdag!) zou hebben als de Zeeuwse lijn zou er geen landelijke dienstregeling te maken zijn. Het lijkt idd meer op pappen en nathouden dan structureel oplossen (okay, de grote verbouwing bij Goes met de tunnel, het ophogen van het perron en het weghalen van de wachthokken buiten beschouwing gelaten, maar dat was eenmalig).

Reputatie 6

Enkele jaren geleden was er nog een jaaroverzicht van de werkzaamheden aan het spoor. Nu zijn er werkzaamheden over vier weken en weet je officieel nog niks.

Reputatie 6

Enkele jaren geleden was er nog een jaaroverzicht van de werkzaamheden aan het spoor. Nu zijn er werkzaamheden over vier weken en weet je officieel nog niks.

Dat jaaroverzicht vond ik erg handig. Jammer dat het er niet meer is.

Reputatie 6

ProRail is nu al jaren bezig met groot onderhoud op de Zeeuwse lijn. Ik vraag me af wat ze daar toch allemaal aan het doen zijn, het moet zo langzamerhand toch een superlijn zijn geworden.

Dat dacht ik ook meteen. Zo vaak als ze daar bezig zijn. Al jaren keren bij onderhoudswerkzaamheden heel vaak dezelfde lijnen terug. Doe toch zoveel mogelijk aaneengesloten en dan voor lange tijd niets meer. Veel fijner.

Mee eens. Als elke lijn met deze frequentie zoveel onderhoud (overdag!) zou hebben als de Zeeuwse lijn zou er geen landelijke dienstregeling te maken zijn. Het lijkt idd meer op pappen en nathouden dan structureel oplossen (okay, de grote verbouwing bij Goes met de tunnel, het ophogen van het perron en het weghalen van de wachthokken buiten beschouwing gelaten, maar dat was eenmalig).

er is dan ook geen landelijke dienstregeling te maken. tis allemaal schone schijn :) 

Reputatie 4

NS Reisplanner is inmiddels bijgewerkt. Tussen AMS en Vlissingen in dat weekend op 3 gedeeltes werkzaamheden :-(

Reputatie 6

hahaha, dat is echt een prachtige prestatie. 

Reageer