Skip to main content

Ik ben maanden bezig geweest met mijn Keuzedagen die niet in mijn overzicht stonden. Na vier medewerkers gesproken te hebben vertelde de vijfde mij dat Keuzedagen niet samengaan met Flex. Ik moest dus mijn Flex abonnement omzetten naar Saldo. Heb ik gedaan. Maar de keuzedagen verschenen niet in mijn account omdat ik ook dat moest activeren bij de automaat. Ook gedaan. Maar er is direct een Keuzedag op mijn kaart gezet! Wonderbaarlijk en hoogst ergerlijk. Dit hele gedoe heeft me al vele uren gekost want bij elk contact met de NS moet je heel veel gegevens geven. Aan e-mail doet men niet daarom hier maar eens een bericht geplaatst puur uit frustratie. Levert ook niets op want monopolisten hoeven hun service niet te verbeteren maar het lucht mij enigszins op.

Ik zie dit forum als een verkapte basic klantenservice, van reizigers voor reizigers, met tips en uitleg maar zonder toegang tot klantengegevens. Echter, de discussies en klachten die hier ook vaak voorbijkomen (vele steeds terugkerend) zouden goud waard moeten zijn voor NS. Dat geeft inzicht in hoe reizigers zaken ervaren en wat ze wensen. Dan kan NS daar op anticiperen of terugkoppelen waarom wel/niet voor iets gekozen wordt. Heel veel mensen denken hetzelfde (kritisch) over besproken zaken, zij laten zich echter niet horen, maar verlaten op den duur het ov.


Over het algemeen wordt weinig of niks gedaan met meldingen. 


Krijgt NS deze berichten ook te zien? Of alleen de consumenten??

De moderators zijn NS medewerkers en kunnen bepaalde signalen doorzetten.

Waarom stel je deze vraag?


 

Krijgt NS deze berichten ook te zien? Of alleen de consumenten??

Dit is geen beleidsforum van NS, ondanks de vele discussies die hier gevoerd worden en waardoor het wel zo lijkt. Dat geeft dus de suggestie dat het dit wel zo is. Koolmees leest dit echt niet. De moderatoren hebben ook meermaals aangegeven dat  het ook niet het doel van het forum is om dit soort discussies te voeren en ze worden ook niet doorgegeven. Eerder lukte dat nog wel eens, maar nu nog  niet of zeer beperkt. Langdurige en breed gedragen onvrede hier bereikt NS nog wel als het ook uit andere bronnen komt.

Het is hier een forum van een aantal fanatieke reizigers die andere reizigers helpen met adviezen hoe dingen werken, veel goedkoper kunnen, en zien waar mensen tegen aanlopen proberen te verklaren en zo mogelijk oplossen.


Krijgt NS deze berichten ook te zien? Of alleen de consumenten??


Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Het is helaas niet anders.


NS kent al vele jaren twee grote problemen: zeer slechte ICT en even slechte communicatie. En dat gaat niet verbeteren simpelweg omdat het niet hoeft, we hebben als reizigers hun stommiteiten maar te accepteren.


Had je al keuzedagen en ben je daarna overgegaan naar flex? Dan zouden klaargezette keuzedagen nog wel op te halen zijn.

Juist, maar je ziet ze dan niet meer in Mijn NS staan en dat is verwarrend.

Of een opgehaalde Keuzedag wel werkt als er ook NS Flex op een kaart staat is ook nog maar de vraag, maar op een moment dat je geen vrij reizen hebt (zoals Weekend Vrij) dan zou dat moeten lukken.


Had je al keuzedagen en ben je daarna overgegaan naar flex? Dan zouden klaargezette keuzedagen nog wel op te halen zijn. Bij overgaan naar flex zou er voor resterende keuzedagen die nog niet klaargezet waren restitutie moeten zijn gegeven, is dat gebeurd? Als dal voordeel + keuzendagen opgezegd zijn door overgaan naar flex zijn keuzedagen miet meer zichtbaar onder lopende abonnementen.

Wil je keuzedagen hebben dan zou je als je ook flex wilt behouden dal voordeel op saldo met keuzedagen met een nieuwe kaart kunnen aanvragen.

Je bent niet de enige die slecht geholpen is door de klantenservice. Helaas komt dat de laatste jaren vaker voor. Soms weten reizigers hier meer dan de klantenservice.


Reageer