beantwoord

NS Facebook comments / community verwijderd?

  • 26 June 2023
  • 10 reacties
  • 352 Bekeken

Reputatie 7
Badge
  • Super user
  • 1986 reacties

Klopt het dat de community van NS op Facebook verwijderd is? Ik bedoel dus het onderdeel op Facebook waar mensen openbaar commentaar konden geven over de NS. Of ligt het aan mij?

Als dit zo is, dan wil ik zeggen dat het een goede zet is. Want het stikte er al van de trollen, en spammers, scammers, mensen met rare waanideeën (zoals die Hongaar die steeds over aliens begon te mekkeren), mensen die het niet nauw namen met portretrechten van anderen, en mensen die graag geholpen wouden worden maar niet wisten dat hun reactie openbaar was, waarna ze NAW-gegevens gingen rondstrooien.

Op dit forum kan er gelukkig beter gemodereerd worden, dan op Facebook. 😀

icon

Beste antwoord door Lorena NS 27 June 2023, 13:00

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik keek toevallig paar dagen geleden op NS facebook en kon de link naar die community niet meer vinden. Dacht dat het aan mij lag, maar blijkbaar is die contactmogelijkheid nu verwijderd.

Reputatie 7
Badge

Ik ben benieuwd of het vanuit NS is, of vanuit een beslissing of instelling op Facebook. Niet elke pagina komt immers in aanmerking voor zo'n community. Er zijn voorwaarden aan verbonden die volgens mij bepaald worden aan het type/label van de pagina.

Reputatie 6
Badge +2

Goed dat je het aangeeft, Aar! Heb het direct nagevraagd en het zou niet de bedoeling moeten zijn dus het wordt intern verder onderzocht en wellicht later weer open gezet.

Hi Aar,

Ik dacht in eerste instantie dat dit ook was verdwenen van Facebook, maar de lay-out van de pagina is alleen veranderd.

Naast het kopje berichten-info-etc. staat 'meer' met een pijltje naar beneden. Als je dan op "vermeldingen" klikt com je op de community. 🙃

Ik zie wel dat er een stuk minder wordt gepost als voorheen, dus het zal voor meerdere personen minder goed te vinden zijn!

Reputatie 7

Het gedeelte 'vermeldingen’ lijkt echter niet helemaal hetzelfde te zijn als het berichtencentrum van voorheen. Er komen veel minder berichten op en ook zijn veel van de oudere berichten nu niet meer terug te vinden. Of er zit een veel krachtiger filter achter wat veel zooi tegenhoud / censureert natuurlijk. Kan eerlijk gezegd ook niet vinden hoe ik daar zelf een bericht op zou kunnen plaatsen.

Ik zat net nog even te kijken en zag inderdaad ook zo 1.2.3. niet hoe je zelf een bericht plaats.

Wel de optie om de vermeldingen te filteren op meest relevant/meest recent..

Reputatie 7
Badge

Maar 'vermeldingen’ zijn mensen die elders op een eigen pagina of de NS noemen, en richten zich niet direct aan NS.

Reputatie 7

Zo te zien is het weer mogelijk om berichten te plaatsen op de Facebook pagina van NS. Nu dan wel via het kopje 'vermeldingen' en dan vervolgens 'schrijf iets aan NS' 

Reputatie 7
Badge

Nu maar hopen dat die maffe Hongaar dit linkje niet zal vinden. Voorheen plaatste die wekelijks rare berichten over aliens en andere rare sience fiction zaken op de FB-pagina van NS. 😅

Reputatie 7

Nu maar hopen dat die maffe Hongaar dit linkje niet zal vinden. Voorheen plaatste die wekelijks rare berichten over aliens en andere rare sience fiction zaken op de FB-pagina van NS. 😅

 

Met vriendelijke groet, de redder in nood 😅

Reageer