13-09 verzoek ingediend tot geld terug bij vertraging nog steeds niks ontvangen | NS Community
beantwoord

13-09 verzoek ingediend tot geld terug bij vertraging nog steeds niks ontvangen

  • 24 November 2022
  • 6 reacties
  • 211 Bekeken

Reputatie 2

Hoi,

 

Ik heb op 13 september (10 weken geleden) geld terug gevraagd voor mijn rit van Leeuwarden naar Gouda alleen heb nog steeds geen enkele bevestig van goedkeuring ontvangen. Bellen levert niks op alleen maar "even geduld" maar 10 weken is wel wat veel van het goede... Iemand van NS die hier een zinnig antwoord kan geven hoe en wat?!

icon

Beste antwoord door MoDe 24 November 2022, 18:23

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Ik ben niet van NS, maar ik kan wel aangeven dat er een achterstand is. Bij mij duurde het ruim 3 maanden voor ik bericht had. 

Reputatie 2

Absurd en dat was al voor de staking van NS dus? 

Reputatie 7
Badge +3

Al ruim voor de staking was er al een flinke achterstand. De grote storing van 3 april heeft daar zover ik weet flink aan bijgedragen en natuurlijk het personeelstekort. Daar kwamen de stakingen nog bovenop. Maar mogelijk zijn er ook meer GtbV claims dan gebruikelijk omdat er vanwege het personeelstekort vaker treinen op het laatste moment zijn komen te vervallen, waardoor reizigers meer dan een half uur vertraging hadden en dat claimden. Er zijn dus meerdere oorzaken.

Badge +3

Haha van Twitter:

@NS_online... Gratis tip: aangezien conducteurs toch de hele rit in de eerste klasse zitten te chillen kunnen zij ook wel even de claims afhandelen en de klantenservice helpen op een laptop!

Ik vraag me af wat de beste manier is om de NS klantenservice te bereiken. 

  • Ik dien een claim in voor terugbetaling t (Ik zal in een intercity and ik heb minstens 50 minuten vertraging opgelopen en nooit mijn bestemming bereikt), wordt mijn claim afgewezen. 
  • Mijn kennis geeft mijn handschoenen en OV chipknip die ik in de trein heb laten liggen aan de conducteur van de NS en ik dien vervolgens een bericht voor verloren verworpen, krijg ik van de NS te horen dat ze niks terug gevonden hebben.

Wordt er bij NS überhaupt naar de klachten, claims en ingediende verzoeken gekeken? 

 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Nikitsh en welkom bij de NS Community! 
Voor de onderwerpen zijn verschillende contactmogelijkheden. Het e-mailadres is onbruikbaar. Wanneer je deze gebruikt, zal je een geautomatiseerde mail terug ontvangen. Voor jouw claim voor vertraging kun je wel in bezwaar gaan per mail. Hiervoor kun je jouw bezwaar sturen in een reactie op de afwijzingsmail. 
Helaas wordt een OV-chipkaart niet bewaard wanneer deze wordt gevonden. De OV-chipkaart wordt vernietigd. Je kunt zelf een vervangende OV-chipkaart daarvoor aanvragen.Voor jouw handschoenen zou je nog wel contact kunnen opnemen met onze klantenservice om jouw opsporingsverzoek na te laten kijken.

Reageer