Geachte heer/mevrouw,
Op vrijdag 17 maart reisde ik met de trein van Groningen naar Zwolle, althans, deze trein reed niet verder dan Hoogeveen door een seinstoring. Helaas viel de trein hierna uit, waardoor ik gedwongen was om een taxi te nemen om mijn bestemming te bereiken en op tijd te komen op mijn werk.
Ik ben van mening dat ik recht heb op vergoeding van de kosten van deze taxi, omdat de treinuitval buiten mijn controle lag en de NS verantwoordelijk is voor het bieden van betrouwbare en tijdige dienstverlening. De kosten voor de taxi bedroegen 145,40 euro, zoals u kunt zien op de bijgevoegde bon. Bovendien ben ik er van op de hoogte dat deze vergoeding vanuit de NS tot maximaal 125 euro gaat.
Graag zou ik u daarom willen verzoeken om deze kosten te vergoeden. Ik heb de bon bijgevoegd als bewijs van mijn reis en ik ben bereid om eventuele verdere informatie te verstrekken die u nodig hebt om deze kwestie af te handelen.
Ik hoop dat u mijn verzoek zult overwegen en zo spoedig mogelijk op mijn verzoek zult reageren.
Met vriendelijke groet,
Stijn Weelink