geld terug van kaartje | NS Community
beantwoord

geld terug van kaartje

  • 21 July 2020
  • 6 reacties
  • 901 Bekeken

  • Hi, ik heb op 4 juli een online kaartje gekocht voor de reis van Bussum-Zuid naar Utrecht Centraal. Deze heb ik via de NS app gekocht. Toen ik dit kaartje wilde scannen lukte het niet en moest ik bij de automaat een nieuw kaartje kopen. Ik heb dus in totaal €11,40 betaald voor een ritje. Die eigenlijk 5,20 zou moeten kosten. Het kaartje via de app koste €5,20 en die bij de automaat €6,20. Ik heb net contact gehad met de klantenservice van de NS en die zei mij dat ik via de chatfunctie contact moest zoeken en dat ik dan die €6,20 terug zou moeten krijgen.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 21 July 2020, 19:48

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo Bramgoossens en welkom bij de NS Community,

 

Spijtig dat je telefonisch niet gelijk bent geholpen. Deze claim kan ook telefonisch worden opgelost. Dit kan via al onze kanalen. Onze contactgegevens kan je hier vinden. 

Reputatie 7
Badge +3

Even geheel los van het geld terug krijgen, wat bedoelt u met dat u het kaartje niet kon scannen? Heeft u dat bij een paaltje of een poortje geprobeerd? Met een e-ticket kan er niet ingecheckt worden bij een paaltje. De QR code op het kaartje is voor u alleen om een poortje te kunnen open, en dan ook alleen de speciale poortjes voor e-tickets. 

Bussum-Zuid heeft volgens de stationsinformatie OV-chip paaltjes dus is er met een e-ticket niets te scannen of in te checken, u kunt zo instappen. Wel moet u met de code een poortje openen in Utrecht. En mocht het zo zijn dat een poortje toch niet open gaat met het e-ticket dan kunt u via de informatiezuil vragen om het poortje open te maken. U had dus helemaal geen kaartje bij de automaat hoeven kopen.

Voor nu heeft u daar niets aan, wellicht wel voor een volgende reis.

Reputatie 7
Badge +1

Waarmee maar weer eens opnieuw blijkt hoe weinig nuttige info er gegeven wordt en/of hoe slecht mensen zichzelf inlichten over de procedure-die overal net weer ff anders is. dat is vast om de hersenen van de zo gewaardeerde reizigers te stimuleren om hen zodoende op laats 1+2+3 te kunnen zetten.

Hoi hoi

Ik heb een kaartje gekocht op het station in Echt. Helaas staat er niks op dus dacht dat die het niet deed en heb een andere gekocht en nou blijkt die waar niks op staat het te doen.

Nu heb ik 2 kaartjes voor dezelfde reis gekocht

 

Reputatie 7
Badge

Wat is uw vraag ook al weer? Of een van de kaartjes vergoed kan worden? 

Reputatie 7
Badge +4

U gebruikt gewoon een van de kaartjes en u gaat met het kaartje waarmee niet is ingecheckt naar de balie. Dan krijgt u vanaf de volgende dag na geldigheid het geld terug. Het kan ook via Klantenservice, dan zullen ze naar de nummers van beide kaartjes vragen. Kijkt u ook even of het wel echt is afgeschreven.

Reageer