gtbv bij verplichte overcheck naar Arriva

  • 16 September 2022
  • 28 reacties
  • 629 Bekeken


Toon eerste bericht

28 reacties

Dit is inderdaad een goede vraag.

Bij werkzaamheden gaan we automatisch uit van een halfuur vertraging. Je hebt dus in principe pas recht op GTBV op het moment dat je boven op die 30 minuten nog eens 30 minuten vertraging oploopt. 
Als je afgekocht reisrecht hebt op dit traject, dan kun je een vergoeding aanvragen via de reguliere Klantenservice.
Mocht je toch een GTBV-claim indienen, dan wordt deze hoogstwaarschijnlijk eerst afgewezen. Het advies is dan om te reageren op de afwijzing die je krijgt. Je claim komt dan terecht bij mijn collega's die zich hier persoonlijk over kunnen buigen.

Daar gaat het niet om. De reizigers moeten volgens de planner voor het stukje tussen Susteren en Sittard omchecken naar Arriva omdat NS zelf geen vervangend vervoer inzet tussen Susteren en Sittard terwijl NS dat volgens de concessie wel verplicht is 

Door het weigeren van NS om zelf voor vervangend vervoer te zorgen moeten reizigers tweemaal verplicht omchecken van vervoerder en daardoor ontstaan voor een deel van de reizigers behoorlijk grote extra kosten. De vraag is waar die geclaimd kunnen worden.

Daarnaast is de vraag of NS in Susteren zorgt voor mobiele chippaaltjes aangezien NS dit station normaliter niet bedient.

Dit is inderdaad een goede vraag.

Bij werkzaamheden gaan we automatisch uit van een halfuur vertraging. Je hebt dus in principe pas recht op GTBV op het moment dat je boven op die 30 minuten nog eens 30 minuten vertraging oploopt. 
Als je afgekocht reisrecht hebt op dit traject, dan kun je een vergoeding aanvragen via de reguliere Klantenservice.
Mocht je toch een GTBV-claim indienen, dan wordt deze hoogstwaarschijnlijk eerst afgewezen. Het advies is dan om te reageren op de afwijzing die je krijgt. Je claim komt dan terecht bij mijn collega's die zich hier persoonlijk over kunnen buigen.

In principe is NS volgens de concessie verplicht om voor zijn treinen eigen vervangend vervoer te regelen tussen Susteren en Sittard. Het zou kunnen dat daarvoor met Arriva is afgesproken dat de Arriva-bussen ook met NS-tickets gebruikt kunnen worden.

De checkin/uit aanwijzingen in de reisplanner worden vrees ik automatisch door het systeem gegenereerd. Ik vraag me af of er trouwens in Susteren überhaupt wel NS-paaltjes zijn of dat er mobiele paaltjes komen.

Goede vraag dus hoe het zit. Leuke klus voor een moderator om dit uit even te pluizen.

Reageer