beantwoord

Hoe vraag ik kosten van een taxi terug?

  • 9 June 2022
  • 5 reacties
  • 949 Bekeken

Beste,

 

Ik zou graag de kosten die ik maakte voor een door mijzelf geboekte taxi bij NS terugvragen, maar weet niet hoe. Kan iemand mij adviseren?

 

Situatie:

  • Ik moest recent van Groningen naar Amsterdam Amstel en vertrok met de trein van 22:48 uur.
  • Vanwege werkzaamheden aan het spoor moest ik van station Meppel een NS-bus nemen richting Zwolle.
  • De NS-bus vertrok drie kwartier te laat, waardoor ik wist dat ik m’n laatste trein vanaf Zwolle naar Amsterdam misschien zou gaan missen. Meerdere personen van het aanwezige NS-personeel verzekerden me echter dat ik veilig richting Zwolle kon vertrekken omdat daar elke avond taxi’s klaar staan richting Amsterdam. (Het NS-personeel hier was overigens serieus asociaal en onverschillig, tot grote ergernis van talloze aanwezige reizigers.)
  • Op Zwolle bleek er niks geregeld. Toen met een groepje van 5 personen zelf voor taxi’s gebeld en daar zo’n 2,5 uur op gewacht.
  • De uiteindelijk door NS bestelde taxi bracht drie van vijf mensen naar Schiphol en toen zei de chauffeur tegen de enige resterende persoon en mij: ‘ik ga nu nog maar naar 1 plek in Amsterdam, dan ga ik naar huis en moet een van jullie maar even zelf zien hoe ie thuiskomt’.
  • Die andere persoon was een jonge toerist en wilde het hem niet aandoen, dus reden we naar zijn slaapadres.
  • Toen was ik door NS dus voor de tweede keer deze avond gestrand en moest ik tussen 4 en 5 uur ‘s nachts nog op eigen kosten een dure Uber-taxi richting huis bestellen. 

Dit is al enkele weken geleden, maar vind die hele gang van zaken eigenlijk wel zo niet-netjes dat ik graag alsnog zou proberen die taxikosten terug te krijgen. 


Dank voor de hulp en met vriendelijke groet,

Matthijs

icon

Beste antwoord door MoDe 9 June 2022, 09:36

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Kosten voor zelfgeregelde taxi's worden in de regel niet vergoed. Heb je nadat er niet genoeg plaats was in de door NS geregelde taxi contact opgenomen met NS klantenservice, zodat ze alsnog een nieuwe taxi konden sturen?

Je zou via Twitter, facebook of chat contact kunnen opnemen met NS klantenservice. Via deze kanalen kun je een foto van jouw taxibus sturen.

Kosten voor zelfgeregelde taxi's worden in de regel niet vergoed. Heb je nadat er niet genoeg plaats was in de door NS geregelde taxi contact opgenomen met NS klantenservice, zodat ze alsnog een nieuwe taxi konden sturen?

Je zou via Twitter, facebook of chat contact kunnen opnemen met NS klantenservice. Via deze kanalen kun je een foto van jouw taxibus sturen.

Dank voor je reactie. Er was wel genoeg plaats, alleen de taxichauffeur weigerde om me thuis te brengen (of correcter: hij weigerde om via twee adressen te reizen met de twee in de taxi resterende personen).

Vragen staat vrij maar de kans dat u een zelf geregelde taxi vergoed krijgt is vrijwel nihil.

Reputatie 7

Wat een vervelend avontuur met al dat gedoe en al die uren wachten. Geen reclame voor reizen met ov. En dan communicatie en informatie vanuit personeel die niet klopt. Probeer de klantenservice deze situatie goed uit te leggen (met name ook dat de taxi weigerde verder te rijden) en ondanks dat zelf geregelde taxi's "nooit" worden vergoed is men misschien toch coulant (maar ik zou er helaas niet teveel op hopen). Gewoon proberen.

Badge +3

Als de taxi door NS geregeld was dan krijgen jullie (maar ja, wie heeft er uiteindelijk betaald?) de kosten van natransport met die Uber waarschijnlijk wel terug.

De uiteindelijk door NS bestelde taxi bracht drie van vijf mensen naar Schiphol en toen zei de chauffeur tegen de enige resterende persoon en mij: ‘ik ga nu nog maar naar 1 plek in Amsterdam, dan ga ik naar huis en moet een van jullie maar even zelf zien hoe ie thuiskomt’

www.taxiklacht.nl

Niet dat daar verder iets zinnigs mee gedaan wordt, maar elke melding telt en de weg naar de vervolgprocedure  (Geschillencommissie) staat daar.

Reageer