Intercity direkt rijd niet en gtbv | NS Community
beantwoord

Intercity direkt rijd niet en gtbv

  • 10 August 2022
  • 4 reacties
  • 153 Bekeken

Reputatie 5

Afgelopen Zondag (7-8) is de Intercity direct van 13:05 kort voor vertrek opgeheven door een storing aan 1 van de locomotieven.

Dit was wel opmerkelijk,want Rotterdam centraal was,door werkzaamheden,het vertrekstation.

Waarom werd dit niet voordat de trein klaarstond op het perron opgemerkt?

 

Ik heb een gbtv gedaan,maar kon niet aangeven dat dit een reis met de icd betrof? (een gbtv kun je bij de icd al bij een kwartier vertraging indienen,maar dit staat niet op het formulier)

Wel  staat er gelukkig een toeslag check in mijn reishistorie.

icon

Beste antwoord door Sanne NS 10 August 2022, 14:39

Bekijk origineel

4 reacties

Goedemiddag Satneef! 

Goed dat je dit even navraagt. Ons systeem zal automatisch herkennen wanneer het om een reis met de HSL gaat. Dit zal dan automatisch worden gecorrigeerd. Is het zo duidelijk voor je?

Dit kan komen omdat de machinist van loc wisselt en dan tot de ontdekking kan komen dat er iets niet functioneerd en dan mag de trein niet zomaar vertrekken. Afhankelijk van het probleem wordt een beslissing genomen om wel of niet in reizigersdienst te rijden met de trein.

Overigens kan het zelfs voorkomen dat er bij het wegrijden iets niet goed blijkt te functioneren en dan wordt de trein na enkele meters gereden te hebben opgeheven.

Reputatie 5

Goedemiddag Satneef! 

Goed dat je dit even navraagt. Ons systeem zal automatisch herkennen wanneer het om een reis met de HSL gaat. Dit zal dan automatisch worden gecorrigeerd. Is het zo duidelijk voor je?

Het is me duidelijk,bedankt.

 

@Jeroen Bedankt voor de uitleg.

Badge +3

Als je via Leiden gegaan bent natuurlijk de toeslag (apart) claimen, dat zal dan via de Klantenservice moeten?

Reageer