beantwoord

Klacht over maximale restitutie bedrag voor taxikosten

  • 24 October 2022
  • 4 reacties
  • 270 Bekeken

Op de reis van Utrecht - Centraal naar Hengelo (OV) reed er geen trein meer vanaf Amersfoort op 23-06-2022. De één na laatste trein naar Hengelo hadden we al gemist door 20 minuten vertraging van de trein van Utrecht naar Amersfoort. Daarna werd de laatste trein naar Enschede gecanceld door een onbekende reden en stonden wij met veel andere reizigers te wachten op een oplossing door de NS, die door slechte communicatie lang op zich liet wachten. Uiteindelijk werd ons rond 1u 's nachts verteld dat wij met de taxi naar huis mochten en dat NS dit geheel zou vergoeden. De taxi kosten bedroegen €292,65 en die willen wij graag declareren.

Vervolgens krijg ik op 22-09-2022 (3 maanden later) eindelijk een bericht terug waarin mij wordt medegedeeld dat wij slechts €125 euro terug krijgen met de reden “het maximale restitutie bedrag voor taxikosten”.

Die desbetreffende avond (23-06-2022) is mij door het aanwezige NS personeel op station Amersfoort en via Twitter (zie foto) nogmaals duidelijk gemaakt dat de taxikosten zouden worden vergoed en is er nooit dit maximale restitutie bedrag genoemd. Dit zou ook vreemd zijn aangezien een taxi midden in de nacht van Amersfoort naar Hengelo natuurlijk veel meer kost. Indien ik erop was gewezen dat ik maar €125 euro zou terug krijgen had ik beter kunnen overnachten in een hotel en daarvan de kosten kunnen declareren.

Ik heb vervolgens NS op 22-09-2022 direct terug gemaild met nogmaals de informatie uit de bovenstaande alinea en heb weer te horen gekregen op 24-10-2022 dat €125 euro het maximum restitutie bedrag is voor taxi kosten.

Ik vind het echt belachelijk dat mij eerst wordt toegezegd dat ik het volledige bedrag terug zou krijgen en dat je daarna achteraf te horen krijgt dat dit slechts €125 euro is in plaats van €292,65. Dit is maar liefst een verschil van €167,65. Ik krijg verder ook geen gehoor indien ik de klantenservice bel en er wordt mij verteld dat ze mij niet verder kunnen helpen. 

Ik zou graag willen dat ik als nog €167,65 vergoed krijg zoals mij dat is toegezegd. Heeft iemand een idee wat ik verder nog zou kunnen doen?    

 

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 24 October 2022, 16:11

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Een paar maanden geleden is er ook een topic over vergoeding taxikosten geweest.

Ik denk dat u daar wel wat info uit kan halen. (emailadres en voorbeeld andere reiziger)

 

 

Badge +3

Die €125 is per persoon, dus als je met meerdere personen reisde kom je een heel eind.

Reputatie 7
Badge +3

Je hebt het over wij. Als je met meerdere personen de taxi deelde, komt ieder voor zich voor vergoeding van €125 in aanmerking. Die €125 is de maximale vergoeding voor zelf geregelde taxi's. Aan via NS personeel geregelde vervoer zijn geen verdere kosten verbonden. 

Reputatie 7
Badge +3

Kan NS in de toekomt als aan een reiziger wordt aangegeven dat deze zelf een taxi kan regelen en het bedrag kan declaren ook dat maximum bedrag vermelden? 

Reageer