1eklas plezier | NS Community

1eklas plezier

  • 27 August 2022
  • 4 reacties
  • 217 Bekeken

Reputatie 3

Het reizen met de trein wordt steeds minder leuk in de 1e klasse….vroeger was het nog wel eens rustig maar tegenwoordig nemen Jan en alleman maar plaats alhier….Jammer van al die korte treinen….Mede nog door minder treinen Het plezier wordt minder...Maar goed aangezien dat ik 65 ben geworden is mijn Dalvrij abonnement gehalveerd met 60 euro Daar ben ik toch wel blij mee Groet


4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

De seniorenprijs is mooi, maar rustig werken en studeren op een langere afstand is de facto afgeschaft als er geen actieve controle is.  

Persoonlijk ben ik voor herinvoering van de eerste klas. ;-)

Reputatie 7

Het reizen met de trein wordt steeds minder leuk in de 1e klasse….vroeger was het nog wel eens rustig maar tegenwoordig nemen Jan en alleman maar plaats alhier….Jammer van al die korte treinen......

Ja, waarom zou je betalen voor de 1e klas als er toch niemand komt controleren en er toch alleen maar dezelfde stoelen in een andere kleur zijn. Dit is de mentaliteit die veel mensen tegenwoordig hebben. Gewoon doen alsof je neus bloedt. Zo goed als altijd kom je ermee weg.

Het belooft wat voor het najaar en 2023, met die frequentieverlagingen en korte treinen. Als straks bijna iedere keer de 1e klas vol zit met grijsrijders, schakel ik weer terug naar een 2e klasabonnement. Want er is dan toch zo goed als geen verschil meer.

Reputatie 2

Ik zit nu zelf ook weer gedwongen in de eerste klas omdat er geen staanplaats meer is in de 2e. Erg vervelend om de plaats in te moeten nemen die hier dik voorbetaald hebben. Wanneer krijgen we weer 12 deels treinen ipv 4 deels? 

Reputatie 7
Badge +4

U wordt echt niet gedwongen in de eerste klas te gaan zitten. Iedereen mag een eerste klas kaartje kopen, heeft u dat gedaan? 

Erg vervelend om de plaats in te moeten nemen die hier dik voorbetaald hebben

U moet dat niet, u doet dat. U kunt desnoods in de eerste klas staan, dan kan iemand die daarvoor betaald heeft gewoon zitten.

Het is inderdaad vervelend voor de dik betalende reizigers en dat had u moeten voorkomen door er juist niet te gaan zitten. 

Het is een gegeven dat de treinen veel te kort zijn. Als de treinen voldoende lengte hebben zodat de meeste mensen kunnen zitten, voorkom je dit soort ellende als NS. Ja dat kost geld maar mensen die reizen betalen dat ook en dan is een zitplaats geen gunst van NS. Dat hoort afgezien van sommige trajecten in de spits normaal te zijn. 

 

Staan in de trein is soms niet te voorkomen, maar het lijkt soms het nieuwe normaal.

 

 

Reageer