beantwoord

conductrice sprinter Uitgeest 22.26

  • 11 June 2023
  • 18 reacties
  • 559 Bekeken

Dit is een heel cynisch applaus voor de conductrice van de sprinter van 11 juni 2023 naar Uitgeest van 22.26 ! 

Zij zorgde ervoor met haar gigantische gebrek aan meedenken dat er tientallen reizigers uit de intercity vanuit Amsterdam Sloterdijk hun aansluiting in Zaandam misten......... en een half uur moesten wachten op de volgende sprinter. NS zal zich wel weer verschuilen achter de stiptheid, maar als er een pendeldienst is tussen Zaandam en noordelijke stations en je wacht niet op de intercity die precies om 22.26 uur aankomt, dan ben je wat mij betreft niet geschikt voor dit werk

icon

Beste antwoord door Anonymous 12 June 2023, 19:52

Bekijk origineel

18 reacties

Dit is een heel cynisch applaus voor de conductrice van de sprinter van 11 juni 2023 naar Uitgeest van 22.26 ! 

Zij zorgde ervoor met haar gigantische gebrek aan meedenken dat er tientallen reizigers uit de intercity vanuit Amsterdam Sloterdijk hun aansluiting in Zaandam misten......... en een half uur moesten wachten op de volgende sprinter. NS zal zich wel weer verschuilen achter de stiptheid, maar als er een pendeldienst is tussen Zaandam en noordelijke stations en je wacht niet op de intercity die precies om 22.26 uur aankomt, dan ben je wat mij betreft niet geschikt voor dit werk

Of er gewacht wordt bepaalt niet de conductrice maar de verkeersleiding van ProRail. Dus u moet bij ProRail klagen.

Reputatie 7

De meeste reizigers weten niet dat Prorail wel/niet wachten bepaalt. Dat wordt ook zelden aangegeven door NS-personeel in de vertraagde trein. De conducteur die voor je neus wegrijdt met zijn/haar trein is dus (onterecht) de klos bij de reizigers.

Chatten, Twitter, klantenservice NS bellen, op dit forum vragen en klagen is sowieso makkelijker en laagdrempeliger dan Prorail online of telefonisch eens over een voorgevallen situatie gaan benaderen. 

Maar zin heeft het niet.

U bedoeld dat de IC zo enorm vertraagd was dat u de aansluiting niet kon halen, de IC had om 22.19 op Zaandam moeten zijn en kwam daar veel later aan.

Tja dat is dan pech maar dan kun je geen verwijt gaan maken naar een Hc van een andere trein die netjes op tijd vertrok omdat deze trein plaats moest maken voor de IC naar Heerlen, welke eigenlijk op perron 5 moest staan maar dat niet kon omdat de IC naar Den Helder waar u in zat te laat was.

Als de sprinter had gewacht was de vertraging voor de trein naar Heerlen ook nog meer opgelopen en hadden al deze mensen mogelijk ook aansluitingen gemist verder op het traject.  U stelt uw eigen belang in deze dus boven het belang van andere reizigers in andere treinen.

Dit is dus ook de reden dat een Hc niet bepaald of een trein kan wachten maar dat de verkeersleider dat doet door middel van het sein op groen te zetten of als er wel reden is om te wachten het sein op rood te laten staan en dit te melden aan de machinist van de trein.

 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

De HC heeft het laatste woord, dus @Arendjan69 heeft een punt.

Nu was er de hele dag al vertraging op Sloterdijk en Zaandam, dus nee op de 2976 gaan we niet wachten 😥

https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html

Badge +3

@Jeroen ik denk dat het om deze gaat https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2023-06-11/2976 maar zelfde verhaal.

@Jeroen ik denk dat het om deze gaat https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2023-06-11/2976 maar zelfde verhaal.

Die trein kwam pas veel later, die was nog niet op Sloterdijk om 22.26 uur.

En roepen dat de Hc het laatste woord heeft is erg flauw. Hiermee suggereer je dat een Hc alles maar bepaalt, zo werkt het natuurlijk niet. Er zijn gewoon spelregels waarmee gewerkt moet worden. En in dit geval is er geheel terecht op tijd vertrokken aangezien de andere trein niet op Zaandam binnen kon rollen op tijd omdat de IC in tegengestelde richting zo vertraagd was en nog langs het perron stond.

Reputatie 7
Badge +2

Tja dat is dan pech maar dan kun je geen verwijt gaan maken naar een Hc van een andere trein die netjes op tijd vertrok omdat deze trein plaats moest maken voor de IC naar Heerlen, welke eigenlijk op perron 5 moest staan maar dat niet kon omdat de IC naar Den Helder waar u in zat te laat was.

Kleinigheidje: er waren gisteren nogal wat ICs richting Den Helder vertraagd in Zaandam, dus kennelijk ging de planning ook niet helemaal lekker. Daarbij werd overdag stug gebruik gemaakt van spoor 5 voor de IC naar Amsterdam, dus op zich opvallend dat ze 's avonds opeens zijn gaan spoorwijzigen (ik had zelf ook zo'n lekkere verwarrende situatie met IC naar Den Helder en Amsterdam die elkaar steeds afwisselden op de TBPs)

De Sprinter naar Uitgeest en de IC naar Den Helder moeten daarnaast ook nog dezelfde kant op, dus tegelijkertijd vertrekken was sowieso niet heel zinvol. Zorgt alleen maar voor meer vertraging voor de IC die dan tot minstens Wormerveer achter de Sprinter blijft hangen (al gaat de op tijd rijdende Sprinter formeel voor).

De IC naar Heerlen ging in dit geval naar spoor 4 omdat de IC Den Helder veel vertraging had, door de IC Heerlen naar spoor 4 te halen bleef de vertraging van die IC beperkt.

Wat betreft wie er voor gaat, dat ligt aan het vastgelegde protocol en verschilt en is afhankelijk van de opgelopen vertraging van de IC. Als de vertraging van de IC kleiner was geweest had de sprinter zeer waarschijnlijk moeten wachten tot de IC was vertrokken. Dat heeft allemaal te maken met de situatie verder op het spoor en eventuele inhaal mogelijkheden voor de IC.

Reputatie 7
Badge +2

De IC naar Heerlen ging in dit geval naar spoor 4 omdat de IC Den Helder veel vertraging had, door de IC Heerlen naar spoor 4 te halen bleef de vertraging van die IC beperkt.

Dat snap ik, maar opmerkelijk genoeg gebeurde dat dus overdag niet zoals ik schreef. En dat terwijl overdag de IC naar Amsterdam dus juist korter op die naar Den Helder volgt dan 's avonds.

Meerdere gezien die met +5 binnenkwamen terwijl op dat moment de trein naar Amsterdam al had moeten vertrekken. Maar dat niet konden omdat spoor 5 nog bezet was en op 4 net de Sprinter wegreed.

Misschien een andere treindienstleider, of een machinist die op tijd thuis wilde zijn en contact op nam met de treindienstleider waarna er actie ondernomen werd.  Als je pro actief bent als machinist in dit soort dingen kan er opeens veel meer dan dat je afwacht.

U bedoeld dat de IC zo enorm vertraagd was dat u de aansluiting niet kon halen, de IC had om 22.19 op Zaandam moeten zijn en kwam daar veel later aan.

Tja dat is dan pech maar dan kun je geen verwijt gaan maken naar een Hc van een andere trein die netjes op tijd vertrok omdat deze trein plaats moest maken voor de IC naar Heerlen, welke eigenlijk op perron 5 moest staan maar dat niet kon omdat de IC naar Den Helder waar u in zat te laat was.

Als de sprinter had gewacht was de vertraging voor de trein naar Heerlen ook nog meer opgelopen en hadden al deze mensen mogelijk ook aansluitingen gemist verder op het traject.  U stelt uw eigen belang in deze dus boven het belang van andere reizigers in andere treinen.

Dit is dus ook de reden dat een Hc niet bepaald of een trein kan wachten maar dat de verkeersleider dat doet door middel van het sein op groen te zetten of als er wel reden is om te wachten het sein op rood te laten staan en dit te melden aan de machinist van de trein.

 

Ik stel niet mijn eigen belang voor het belang van andere reizigers, ik vertegenwoordig een groot aantal reizigers die boos en teleurgesteld uit dezelfde trein stapten en de aansluiting voor hun neus zagen wegrijden terwijl deze trein juist was gecreëerd als pendeldienst naar hun eigen woonplaats. Onze vertraging was daardoor 30 minuten en niet de 5 minuten die de IC naar Heerlen misschien zou oplopen en nog waarschijnlijk zou kunnen inhalen. 

Het is nu eenmaal zo dat een trein niet altijd maar kan wachten en in dit geval kon het niet omdat een andere trein niet binnen kon komen. En daarbij zijn er altijd gedupeerde, in dit geval de reizigers in uw trein.

Maar in de andere trein zaten wellicht mensen die in Limbutg nog een overstap moesten halen en als deze niet gehaald werd niet meer thuis konden komen.En het was de trein waar u mee aankwam die de vertraging had en de problemen voor de trein uit Den Helder en uw overstap veroorzaakte.

Helaas heb je dit wel eens als je met de trein reist, accepteren en weer doorgaan met ademhalen.

Reputatie 4

Het is nu eenmaal zo dat een trein niet altijd maar kan wachten en in dit geval kon het niet omdat een andere trein niet binnen kon komen. En daarbij zijn er altijd gedupeerde, in dit geval de reizigers in uw trein.

Maar in de andere trein zaten wellicht mensen die in Limbutg nog een overstap moesten halen en als deze niet gehaald werd niet meer thuis konden komen.En het was de trein waar u mee aankwam die de vertraging had en de problemen voor de trein uit Den Helder en uw overstap veroorzaakte.

Helaas heb je dit wel eens als je met de trein reist, accepteren en weer doorgaan met ademhalen.

Wel eens? Ik miste de aansluiting in Dozendaal vanuit Bergen op Zoom naar Breda en v.v. wekelijks meerdere keren. Reistijd van 30 minuten werd dan een uur. Ik heb er als eerste de brui aan gegeven. Partner is me afgelopen jaar gevolgd, die trok het ook niet meer. Een keer: ja. Meerdere keren per week: nee. NS is weer twee klanten kwijt. Die nonchalance….

Reputatie 3

Nonchalance, arrogantie, en de reiziger de schuld geven van ALLES. dat is NS geworden. Het is altijd de schuld van de reiziger, o die lastige reiziger die steeds in de weg staat, zit of loopt. Ze rijden voor de reiziger, niet zichzelf, en deze smakeloze houding wekt alleen maar frustratie en weerzin. Problemen met aggressie tegen personeel, horen we steeds. Of komt het ook een klein beetje van twee kanten? 

Reputatie 7
Badge

Ja echt die verschrikkelijke reizigers. 

Jammer dat sommige mensen hier het totale plaatje niet willen of kunnen zien, misschien komt dat toch ook wel omdat er kennis ontbreekt bij reizigers van hoe strak de dienstregeling op elkaar is afgestemd.

Andere optie zou zijn om een totaal andere dienmstregeling te ontwerpen waarbij de overstappen overal ruimer zijn met als groot gevolg dat de reistijden langer worden.

Ik snap dat de egoïstische aangelegde Nederlander vooral kijkt naar zijn/haar eigen belang maar helaas kun je dat belang niet koppelen aan het belang van al die andere reizigers. Reizen met het OV geeft beperkingen en minder flexibiliteit en acceptatie dat je door vertragingen je aansluiting kan missen. Heb je daar zoveel problemen mee dan is het OV gewoon niet gechikt voor jou als reiziger en zul je zelf een alternatief moeten regelen. Het is nu eenmaal geen vervoer op maat, zoals zelf een auto bezitten en daarmee rijden wel is.

Het NS treinpersoneel doet wat het opgedragen krijgt vanuit de organisatie en dat is op tijd rijden, wordt er wel gewacht in bepaalde situaties dan wijken ze dus feitelijk af van de instructies. De enige die bevoegd is om officieel te doen is de treindienstleider en daar zijn protocollen voor die deze dan uitvoert volgens zijn/haar instructie.

OV is nu eenmaal niet geschikt voor iedereen, zeker niet als je eisen wat hoger liggen.

Jammer dat sommige mensen hier het totale plaatje niet willen of kunnen zien, misschien komt dat toch ook wel omdat er kennis ontbreekt bij reizigers van hoe strak de dienstregeling op elkaar is afgestemd.

Andere optie zou zijn om een totaal andere dienmstregeling te ontwerpen waarbij de overstappen overal ruimer zijn met als groot gevolg dat de reistijden langer worden.

Ik snap dat de egoïstische aangelegde Nederlander vooral kijkt naar zijn/haar eigen belang maar helaas kun je dat belang niet koppelen aan het belang van al die andere reizigers. Reizen met het OV geeft beperkingen en minder flexibiliteit en acceptatie dat je door vertragingen je aansluiting kan missen. Heb je daar zoveel problemen mee dan is het OV gewoon niet gechikt voor jou als reiziger en zul je zelf een alternatief moeten regelen. Het is nu eenmaal geen vervoer op maat, zoals zelf een auto bezitten en daarmee rijden wel is.

Het NS treinpersoneel doet wat het opgedragen krijgt vanuit de organisatie en dat is op tijd rijden, wordt er wel gewacht in bepaalde situaties dan wijken ze dus feitelijk af van de instructies. De enige die bevoegd is om officieel te doen is de treindienstleider en daar zijn protocollen voor die deze dan uitvoert volgens zijn/haar instructie.

OV is nu eenmaal niet geschikt voor iedereen, zeker niet als je eisen wat hoger liggen.



Jeroen, ik waardeer je bijdragen en inzichten op dit forum… Maar je hebt wel eens betere reacties geplaatst.

Reputatie 4

Nonchalance, arrogantie, en de reiziger de schuld geven van ALLES. dat is NS geworden. Het is altijd de schuld van de reiziger, o die lastige reiziger die steeds in de weg staat, zit of loopt. Ze rijden voor de reiziger, niet zichzelf, en deze smakeloze houding wekt alleen maar frustratie en weerzin. Problemen met aggressie tegen personeel, horen we steeds. Of komt het ook een klein beetje van twee kanten? 

Agressie is nooit goed te praten. 

 

Mensen op de trein doen gewoon hun werk, net zoals eider ander. Is het frustrerend als je je aansluiting mist? Zeker.

 

Maar treinen zijn soms nu eenmaal om allerhande redenen vertraagd en je kan simpelweg niet altijd op die ene trein wachten omdat je dan een kettingreactie kan veroorzaken en meerdere treinen kan duperen om maar iets te noemen.

 

Reageer