fiets meenemen in de trein

  • 2 July 2023
  • 3 reacties
  • 137 Bekeken

Wil opnieuw beginnen; stond onder Keuzedagen.

Nu topic over Fiets meenemen in de trein.


Ja, Robert B, dat is waar; de fiets mág mee, als er plaats is. Ik moest vorig jaar geregeld 1 trein voorbij laten gaan, soms wel 2, omdat hij er niet meer bij kan. Op mijn vraag aan de conducteur zegt hij “Uw fiets mag op deze dag vervoerd worden, maar NS garandeert niet dat dat op dit moment kan". Duidelijk.

 

Over het “fiets meenemen in de trein” heb ik een tip voor de NS.

Als ik met 4 fietsen, 2 volwassenen en 2 kinderen, de fietsen wil meenemen, betaal ik 4 x 7,50 heen en 4 x 7,50 terug = 60 euro om de fietsen te laten vervoeren; of 1 euro minder per kaartje online. Het is dan heel teleurstellend als er 1 mee kan en de andere 3 moeten wachten. Plaatsen reserveren kan niet, heb ik al meermalen gevraagd. Nu heb ik een tip: een bepaald stuk vrijmaken voor pakweg 20 fietsen / tandems / racefietsen en dan toch maar reserveren. Goed idee? 

Laatst sprak ik mensen die een fietsvakantie gingen doen, met een groep; het beginpunt was station Arnhem om 11:00 uur; ze stonden in Den Bosch en konden niet mee met de trein van een bepaalde tijd, moesten 30 minuten wachten; maar dan waren ze te laat voor die fiets-vakantie-groep! 

 

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge

Treinen zijn er vooral om reizigers te vervoeren. Er zijn gewoon geen garanties dat je fiets mee kan. Ik denk niet dat dit gaat veranderen. 

Badge +3

Als ik met 4 fietsen, 2 volwassenen en 2 kinderen, de fietsen wil meenemen, betaal ik 4 x 7,50 heen en 4 x 7,50 terug = 60 euro om de fietsen te laten vervoeren; of 1 euro minder per kaartje online.

Een fietskaartje is een hele dag geldig, voor 4 fietsen is het dus 30 euro. Je hoeft er ook niet mee in en uit te checken.

 

Reputatie 7
Badge +1

Het zou handig zijn als mensen hier eerst eens gingen lezen op dit forum alvorens weer een topic te openen wat al lang aan bod is geweest. Totaal onrealistisch topic. Reageren heeft dan ook weinig zin.

Reageer