fiets meenemen in trein

  • 24 June 2023
  • 1 reactie
  • 103 Bekeken

Hi,

Ik woon in Rotterdam en ga erg graag fietsen in andere delen van het land. Omdat ik geen auto heb ben ik hiervoor aangewezen op de trein. Ik ben dan ook heel blij dat de fietsen mee kunnen in de trein.

 

Nu krijg ik net echter in de trein richting Rhenen te horen van de conductrice dat ze proberen om fietsen in de trein te verbieden. Ik vind dit onbegrijpelijk, zeker in een tijd waarin we juist zouden moeten stimuleren dat mensen met de trein gaan, in plaats van genoodzaakt zijn een auto kopen (indien men hier uberhaupt geld voor heeft!). 

Ik wil dan ook graag mijn stem laten horen. Ik maak veel gebruik van de mogelijkheid mijn fiets in de trein mee te nemen en reis in de zomer het hele land af om nieuwe mooie plekken te bezoeken. Ik mag hopen dat dit nooit wordt afgeschaft, en er misschien zelfs méér fietscoupes worden ingezet op drukke routes.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

 

 


1 reactie

Goedemiddag Jz1991 en welkom bij de NS Community.

Ik durf niet te zeggen waar die informatie vandaan komt, want ik heb niets bekend over plannen of wensen om fietsen in de trein te gaan verbieden. Het nieuwe ICNG materieel heeft niet voor niets ook weer fietsplaatsen gekregen in de trein.

Het is echter wel belangrijk om te onthouden dat het meenemen van fietsen een secundaire prioriteit it. In eerste instantie is de trein voor reizigersvervoer. Vandaar ook dat fietsen niet mee mogen tijdens de spits en zelfs tijdens daluren geweigerd mogen worden in verband met drukte.

Voor zover ik weet zullen fietsen voorlopig in ieder geval niet algeheel verboden worden.

Reageer