Fietsen in trein... 21 augustus Maastricht, gewoon eind van de middag instapcontrole?

  • 21 August 2023
  • 7 reacties
  • 250 Bekeken

Badge +3

Na het verhaal van Annemarie (ja het heeft zelfs de Linda gehaald!) met rolstoel en defecte lift(en) gestrand in Houten schrik ik er eigenlijk niet van.

Zo’n 9 uur later ontving Kol een melding op haar telefoon van de NS waarin stond dat de melding opgelost was. “Als ik er nu op terug kijk, krijg ik de slappe lach. Cynisch natuurlijk, want ik ben vooral boos. Dit mag niet gebeuren.”

~Niet zeuren Robert, je was er niet bij!~ Klopt, maar helaas is er wel beeldmateriaal… (de vrouwelijke breed lachende HC maar even geanonimiseerd) 

Bron https://twitter.com/carolagrnvld/status/1693281929267744920

We waren 15 min van tevoren aanwezig. De deuren van alle coupés waren dicht, behalve de voorste. Volgens de conducteur waren er al ‘20 fietsen binnen’, zie video voor bewijs dat er geen enkele fiets in de trein stond. Totaal ongeloofwaardig en klantonvriendelijk!

Je kunt ook overdrijven https://twitter.com/betlem/status/1693630308019572825

Niet lang geleden kreeg ik op station Vlissingen de keuze tussen een kilo verse vis weggooien of treinen zonder fiets... Er zaten welgeteld zes mensen in de trein, maar ja... 'spits'

Verse vis stinkt niet (mocht het daarover gaan). Of had hij een verse fiets opgevist? 🤣

Die (blijkbaar aangeboden) keuze voorleggen aan een rechter “Het is je kilo vis weggooien óf je fiets mag mee (maar allebei mag niet)” houdt natuurlijk geen stand. Fake dus 🙄


7 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Sorry, wat de twee medewerkers van NS hierboven aan het doen zijn kan natuurlijk absoluut niet door de beugel. Dat ze een ingangscontrole houden => natuurlijk prima. Dat een persoon met een fiets dan niet mag instappen gaat te ver en dat er dan ook nog gelogen wordt met een opmerking dat er al 20 fietsen in de trein staan vindt ik echt onvergeeflijk. Het imago van NS dat momenteel toch al niet bijster florrissant is krijgt hierdoor nogmaals een opdonder. 

 

Ik snap best dat de conducteurs geen zin hadden om de deuren open te doen omdat daarmee de ingangscontrole om zeep wordt geholpen, maar zeg dan tegen deze personen dat je één minuut voor vertrek de deuren zal openen voor ze zodat ze alsnog mee kunnen. Nogmaals dit gedrag is m.i. behoorlijk afkeurenswaardig. En waarom je een ingangscontrole aan de voorzijde van de trein gaat houden komt bij mij ook zeer klantonvriendelijk over. Ouderen moeten dan blijkbaar maar even 200?? meter verderop de trein instappen? Ik zou toch graag een inhoudelijke reactie hierop willen ontvangen.

 

     

Reputatie 7
Badge +3

Ik vraag me vooral wie de opdracht heeft gegeven om ingangscontrole te houden? Was er een verhoogd risico? Op klaarlichte dag? 

Misschien maar eens poortjes plaatsen in Maastricht. 

Reputatie 3

Ik vraag me vooral wie de opdracht heeft gegeven om ingangscontrole te houden? Was er een verhoogd risico? Op klaarlichte dag? 

Misschien maar eens poortjes plaatsen in Maastricht. 

Moer zeggen dat ik recentelijk meestal een instapcontrole heb gehad in Maastricht als ik er moest instappen.

Reputatie 2

In Zwolle zie ik het ook vaak op de lijn naar Emmen, geen NS maar toch. Trein staat daar aan een perroneiland, dus makkelijk iedereen te controleren.

Reputatie 7
Badge +1

In Zwolle zie ik het ook vaak op de lijn naar Emmen, geen NS maar toch. Trein staat daar aan een perroneiland, dus makkelijk iedereen te controleren.

Dat zijn treinen die rijden op eenmansbediening. Is dus volkomen logisch dat daar ingangscontrole plaatsvindt en is derhalve totaal niet te vergelijken met bovenstaand verhaal. Wat ik echt absurd vind is dat de ingangscontrole blijkbaar aan de uiterste noordkant van het station plaatsvond zodat de reizigers 2 keer moesten lopen. Eén keer om bij de ingangscontrole te komen en één keer om je in de trein te verspreiden. Overigens zowel op twitter als hier geen enkele reactie van NS.   

Op de beelden lijkt het dat men gewoon bij de deur het dichtst bij de ingang aan het controleren was.

Reputatie 7
Badge +1

Op de beelden lijkt het dat men gewoon bij de deur het dichtst bij de ingang aan het controleren was.

Op het filmpje van twitter niet.

Reageer