Foto Trein buitenzijde. nummer 3622 | NS Community

Foto Trein buitenzijde. nummer 3622

  • 11 October 2022
  • 11 reacties
  • 435 Bekeken

Dag reizigers,

Op 20-04-2010 is mijn vader overleden door een aanrijding met een NS Trein. Al jaren zoek ik een foto van de betreffende trein.

Is er iemand die toevallig reist met dit treinnummer3622 die een foto kan maken voor mij? 

 

 

Uit Dagverslag van PoRail 20 april 2010

 

Aanrijding met persoon Deventer-Olst

Tussen Deventer en Olst reed een trein van NS om 09.20 uur een persoon aan.

Kilometrering 48.3, Baanvak Deventer – Olst

Treinnummer 3622. Dit is getrokken materieel, afkomstig uit Roosendaal.

 


11 reacties

Reputatie 7
Badge

Allereerst gecondoleerd met het verlies (ook na 12 jaar nog).

Het nummer wat je opgeeft, is een treinnummer. Dat nummer rijdt elke dag en er is niet te achterhalen welke precieze samenstelling daarin die dag heeft gereden.

Wat ik wél weet, is dat uit het verslag van ProRail te halen is, dat het getrokken materieel was. Dat betekent een loc uit de serie 1700 met (vermoedelijk) 7 rijtuigen van het type ICR, waarvan hoogstwaarschijnlijk de achterste een BDs rijtuig geweest is.

2010 haal ik helaas ook niet qua terugzoeken welk treinstamnummer dat betrof, sorry. 

Reputatie 5

Allereerst ook namens mij gecondoleerd. Ik vraag me af of het om het specifieke rijtuig gaat of om een algemene indruk van hoe zo’n trein eruitzag. Maar goed, een poging tot wat detectivewerk.

 

Gelukkig bestond Somda wel al: uit de Opvallende dingen halen we in ieder geval al dat het ICRm was met de BDs voorop (voorlaatste bericht) en dat de stam de volgende middag nog bij de reiniging stond in Zwolle.

Nu zijn er ook nog enkele spots beschikbaar van de serie 3600 op 20 april maar helaas alleen van later die dag, en enkele spots van 19 april. De enige loc die wel op de 19de gespot is maar niet op de 20ste is de 1750. Dat geeft geen 100% zekerheid, maar mij lijkt dan de ICRm BDs 5201 + ICRm B-A-B 5656 + ICRm B-A-B 5602 + 1750 een waarschijnlijke kandidaat, volgens de spots ook inderdaad op de 19de met de BDs aan Zwolse kant. Latere spots laten die loc zien in Zwolle (22 april) en bij de werkplaats in Maastricht (30 april - 1 mei - 6 mei) en pas op 7 mei weer in een trein, al zegt dat natuurlijk ook niet alles.

Googelen op plaatjes van ICRm BDs geeft meteen een foto van het type trein. Ik hoop dat dat kan bieden waar je naar op zoek bent.

Beste mensen,

 

Wat ontzettend waardevol en attent jullie reacties en genomen tijd. Dank !!

@umbusko bedankt voor deze uitvoerige uitleg.dankjewel. weet jij of die spots inzichtelijk zijn qua beeld? Dan bedoel ik onderstaande citaat;

 

Nu zijn er ook nog enkele spots beschikbaar van de serie 3600 op 20 april maar helaas alleen van later die dag, en enkele spots van 19 april

Badge +3

Een spot is een melding dat iemand op een bepaald moment op een bepaalde plek bepaald materieel gezien heeft. Daar zit geen beeld bij.

De link die umbusko in zijn bericht heeft staan voor 19 april leidt bijvoorbeeld naar het volgende overzicht:
 

 

Hierin zijn dus alleen de materieelnummers te zien, in welke treinen zij reden, en waar en wanneer ze gezien zijn en door wie.

Badge +3

Als je het materieelnummer weet kan je dat invullen op https://treinposities.nl en kijken bij foto’s.

Voor de 1700 locs zijn die er volop, de ICRm 5201 stam is (uiteraard) onbekend.

Ik zou voor 2010 eerder op Flickr kijken, daar maak je meer kans foto’s te treffen van z’n originele samenstelling. Inmiddels zijn die rijtuigen opgeknipt en aangepast voor HSL diensten. 

Reputatie 7
Badge +3

Misschien anders een oproepje doen op Somda, wellicht zitten daar spotters die nog foto's hebben uit die tijd. 

Reputatie 5

Sorry,die kan het niet zijn!

Reputatie 7
Badge

Sorry,die kan het niet zijn!

Waar reageer je op @Satneef ?

Reageer