beantwoord

Getuigen gezocht: dinsdag 20 juni Utrecht Centraal, de trein naar Arnhem en Nijmegen van 17.53 uur

  • 22 June 2023
  • 10 reacties
  • 2590 Bekeken

Op dinsdag 20 juni 2023 ben ik in de trein geslagen door een andere reiziger, een vrouw.

Het betrof de trein die om 17.53 uur moest vertrekken vanaf Utrecht Centraal naar Arnhem en Nijmegen, maar die vertraagd was.

Deze trein is iets voor 18u vertrokken, stond daarna een tijd stil en moest weer terug naar Utrecht Centraal. Daar moest gewacht worden op vrijgave van het spoor zodat de trein alsnog kon vertrekken richting Arnhem en Nijmegen. 

Ik ben op zoek naar getuigen.
Er was één vrouw die mij heeft geholpen door de andere vrouw van mij af te halen en haar te verzoeken weg te gaan. Er was ook één man, kaal, zwarte bril, best lang en van Aziatische afkomst (vermoed ik), die de vrouw aansprak op haar gedrag. Zij heeft ook tegen hem staan schreeuwen. Er zijn wellicht meer getuigen want het was erg druk, maar helaas heb ik dat niet goed kunnen registreren van de stress en de schrik.

Ik zat in het achterste treinstel met nummer 9562, en had een vervoersbewijs voor de 1e klas. Omdat het echter spitsuur was, ben ik uiteindelijk gaan zitten bovenaan het trapje richting de 1e klas coupé. De andere vrouw is, na haar aanvaring met mij en met de meneer in de 1e klas, doorgelopen.

Zij is vermoedelijk eerst doorgelopen naar achteren, naar de 2e klas. Zij is daarna weer uit de trein gestapt toen de trein terug was gereden naar Utrecht. Dit was rond 18.45 uur.  

Willen getuigen met mij contact opnemen?

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Vareo 23 June 2023, 15:46

Bekijk origineel

10 reacties

Hallo Kimberly_2023 en welkom bij de NS Community,

 

Wat een heftig verhaal zeg. Hopelijk gaat het inmiddels allemaal goed met je. Wat verschrikkelijk dat dit is gebeurd. Heb je ook al aangifte gedaan bij de politie? De politie kan via ons camerabeelden opvragen. Wellicht hangen er camera's aanwezig in de desbetreffende coupé. 

Helaas, @Erryt NS, ik bevind mij in de vicieuze cirkel van de hel. De politie geeft namelijk aan te weinig informatie te hebben voor een opsporingsverzoek en de NS wil mij niet zeggen OF er opnames zijn gemaakt. Ik heb alweer 3 uur tijd verspild en ik voel me al heel erg slecht en klote na wat er gebeurd is en ik word gewoon niet fatsoenlijk geholpen. Pas nadat ik in tranen uitbarstte aan de telefoon, liet jouw collega mij weten dat ze een verzoek ging indienen om de camerabeelden, als die er zijn, langer te bewaren dan de standaard bewaartermijn. Ik word hier echt heel erg verdrietig van en het helpt me allemaal niet bij de verwerking van wat er is gebeurd.

 

Badge +3

Sterkte. Treinstel 9562 is VIRM en die hebben bij mijn weten geen camera’s aan boord.

Reputatie 7
Badge +3

Sterkte. Je hebt wel (online) aangifte gedaan?

Dat is heel erg spijtig zeg. Wij mogen inderdaad geen camerabeelden vrijgeven behalve aan de politie. Helaas klopt het dat in de VIRM geen camera´s hangen. Hopelijk zijn er nog wel getuige waarna de politie via de camerabeelden op het station misschien kan achterhalen en bevestigen om wie het gaat. Dat is echter een speculatie want ik weet niet hoe de politie dit exact vast kan stellen. Ik wens je ook veel sterkte toe.

@Erryt NS en @Robert B dank voor uw reacties.

Ik had al zo’n vermoeden, helaas. Ik heb dinsdag melding gemaakt bij de meldkamer, maar dat was enige tijd later. Het duurde helaas een tijdje voordat ik bij zinnen kwam en kon handelen. De trein was toen al teruggeweest in Utrecht. De conducteur heeft me goed opgevangen maar zij en haar collega konden helaas de andere vrouw niet meer spreken omdat ze was uitgestapt.

@MoDe ik heb idd online melding gemaakt bij de politie maar ze willen geen opsporing starten op basis van te summiere informatie waardoor ik geen aangifte kan doen. Getuigenverklaringen kunnen helpen dit wel mogelijk te maken.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt volgens mij online aangifte doen met ‘onbekende dader’. De aangifte is dan geregistreerd voor het geval een soortgelijk incident voor doet, of als jij getuigen weet te vinden die wat meer over het signalement kunnen vertellen.

Das niet helemaal waar. Veel VIRM hebben tegenwoordig op de balkons wel camera's hangen. Dit is een nog niet gerenoveerd treinstel, dus heeft ie geen camera's aan boord helaas.

Op dinsdag 20 juni 2023 ben ik in de trein geslagen door een andere reiziger, een vrouw.

Het betrof de trein die om 17.53 uur moest vertrekken vanaf Utrecht Centraal naar Arnhem en Nijmegen, maar die vertraagd was.

Deze trein is iets voor 18u vertrokken, stond daarna een tijd stil en moest weer terug naar Utrecht Centraal. Daar moest gewacht worden op vrijgave van het spoor zodat de trein alsnog kon vertrekken richting Arnhem en Nijmegen. 

Ik ben op zoek naar getuigen.
Er was één vrouw die mij heeft geholpen door de andere vrouw van mij af te halen en haar te verzoeken weg te gaan. Er was ook één man, kaal, zwarte bril, best lang en van Aziatische afkomst (vermoed ik), die de vrouw aansprak op haar gedrag. Zij heeft ook tegen hem staan schreeuwen. Er zijn wellicht meer getuigen want het was erg druk, maar helaas heb ik dat niet goed kunnen registreren van de stress en de schrik.

Ik zat in het achterste treinstel met nummer 9562, en had een vervoersbewijs voor de 1e klas. Omdat het echter spitsuur was, ben ik uiteindelijk gaan zitten bovenaan het trapje richting de 1e klas coupé. De andere vrouw is, na haar aanvaring met mij en met de meneer in de 1e klas, doorgelopen.

Zij is vermoedelijk eerst doorgelopen naar achteren, naar de 2e klas. Zij is daarna weer uit de trein gestapt toen de trein terug was gereden naar Utrecht. Dit was rond 18.45 uur.  

Willen getuigen met mij contact opnemen?

Alvast bedankt.

 

Hey Kimberley, 

 

Wat naar om te horen zeg! Ik ben van AD Utrecht, en wij zouden graag meer over dit voorval willen weten. Zou ik je even mogen bellen en een paar vragen stellen?

 

Mvg, 

 

Bas Voets, redacteur bij AD Utrecht

Reputatie 7
Badge

Op facebook inmiddels ook een oproep gezien omtrent deze zaak..

Reageer