De combinatie groepsticket en fietsvervoer is zeer hachelijk. U moet altijd als groep blijven reizen in één trein bij elkaar. Het is echter zeer de vraag of u ook fietsen voor elk groepslid mee kunt nemen. Vol is vol, in de Intercity's zitten ook niet zoveel mogelijkheden.
U heeft meer kans als u de gelijkvloerse sprinters neemt. Er is meer ruimte te maken. Als u bijvoorbeeld met vier fietsen en vier groepsleden wilt reizen dan kan dat vaak nog wel omdat men er wat inschikkelijker meer om kan gaan, als je tenminste geen egoprojectielenpubliek treft.
Bedenk dat als de fiets niet mee kan, en dat beslist u niet maar de conducteur, dat de groep dan uiteenvalt of dat u moet wachten op een volgende trein om met zijn allen te gaan. Maar met drie fiets plaatsen in een Intercity kan dat dus heel risicovol zijn. In lange intercity's zijn er soms meer plaatsen in een extra treindeel, maar dan is het wel zaak op een station in te stappen aan het begin van een route en zich bij de groep te voegen. Onderweg is er eigenlijk te weinig tijd voor om zich te verdelen over meerdere treindelen. Bovendien moet je dan ook nog eens kunnen communiceren. Bij een stop van een minuut is dat wel erg krap.
U moet echt als groep samen blijven. Een smoes van we moesten ons verdelen geeft u geen geldig vervoersbewijs als de hoofdreiziger er niet bij is. Zo werken de dingen niet, u koopt zelf de groepskaart.