Irritante migranten in de 1e klas.

  • 17 July 2023
  • 3 reacties
  • 322 Bekeken

Gaat NS er nog wat aan doen met mensen die in de 1e klas zitten terwijl ze er niet horen te zitten? Ik betaal bijna €350 per maand om met mijn reet in de rode stoel te zitten i.p.v. een blauwe en alsnog is de hele ervaring slecht. Met name in de IC van Rotterdam naar Eindhoven zijn er altijd luidruchtige oostblokkers die daar zitten omdat ze hun telefoon willen opladen. En als de conducteur komt tijdens het controleren zeggen ze alleen ‘ go to the blue seats please’ en nog geen 4 minuten later zitten ze er weer! 
 

 


3 reacties

Het probleem van zwart- en grijsrijdende reizigers in de eerste klas is uiteraard bekend bij NS. En op dit forum is dit niet het eerste, tweede, derde, vierde, …, topic over dit probleem. Er komt misschien een moderator die zegt dat er wel degelijk boetes worden uitgedeeld, gelet op het aantal coulanceverzoeken bij de klantenservice. Een reactie waar de gemiddelde betalende eersteklas reiziger niet op zit te wachten. Ofwel: NS steekt de middelvinger naar de eersteklas reiziger op, behalve de paar conducteurs die wel zo goed mogelijk hun werk proberen te doen.  

Reputatie 7

Gaat NS er nog wat aan doen met mensen die in de 1e klas zitten terwijl ze er niet horen te zitten? Ik betaal bijna €350 per maand om met mijn reet in de rode stoel te zitten i.p.v. een blauwe en alsnog is de hele ervaring slecht. 

Klopt helemaal, al jaren, maar zolang er niet iedere keer controle is inclusief uitdelen van boetes is het dweilen met de kraan open.

Zie de vele andere topics over dit onderwerp. NS biedt 1e klas, maar kijkt er verder nauwelijks serieus naar om waardoor jan en alleman er gratis of met 2e klastarief van profiteert. 

Reputatie 5

Ofwel: NS steekt de middelvinger naar de eersteklas reiziger op, behalve de paar conducteurs die wel zo goed mogelijk hun werk proberen te doen.  

De indruk die ik heb gekregen, is dat die enkele conducteur dat uit eigen initiatief doet, en dat het die ene conducteur hier op het forum betreft en niemand die ik in de trein tegen kom. Bestaat die eigenlijk wel?

 

Gaat NS er nog wat aan doen met mensen die in de 1e klas zitten terwijl ze er niet horen te zitten?

 

Nee. Er zijn al zoveel topics hierover. Mensen weten dat er sowieso amper gecontroleerd wordt. En zelfs dan wordt iemand hooguit weggestuurd, maar zodra je een stom excuus als “telefoon opladen” opvoert, mag je blijven zitten tot je de accu van de trein hebt leeggetrokken.

Het helpt vaak wel om bij het personeel in de coupe te gaan zitten, je merkt dat andere reizigers daar op reageren. Alleen dan moet je wel de hele reis lang naar hun gesprekken zitten luisteren.

Je betaalt de hoofdprijs om met een hogere prioriteit te reizen, voor comfort en rust. Maar in het beleid van NS is er naast geld innen geen enkele prioriteit voor deze reizigers.

 

Reageer