Trein stopt te vaak | NS Community

Trein stopt te vaak

  • 16 August 2022
  • 10 reacties
  • 312 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  • Koploper****
  • 12257 reacties

We zien wel eens klachten dat een trein niet gestopt heeft. Vandaag het omgekeerde. De 4927 stopte onaangekondigd in Hollandsche Rading. 


10 reacties

Het heeft wel 2 minuten vertraging opgeleverd, waarvan er één weer is ingelopen voor Utrecht C.

Reputatie 7
Badge +3

Voor mij maakte die minuut vertraging niet uit. Maar je zult maar net je aansluiting missen door dit soort fratsen.

Reputatie 7
Badge +1

! minuteke?
Daar staan dan weer 10tallen heel gelukkige reizigers tegenover die op dit toch wel zeer drukbeklante station nu opeens extra reiskansen kregen en zodoende eerder op de bestemming kwamen!

Komt veel vaker voor op trajekten met soms wel/niet moeten stoppen. Net als vergeten of je 4 of 8 bakken achter je hebt lopen. etc/enz.

 

Dat is dan waarschijnlijk een machinist geweest die normaal op de sprinters rijdt die daar wel stoppen, ook deze machinist is een mens net als degene die een keer een halte langs de baan mist.

Om daar dan drama van te maken ……

Als ze bij elke werknemer zijn/haar fouten/vergissingen uitvergroten op het web/social media dan zou het daar erg druk zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Het was een observatie. Omdat een drama te noemen is wel een beetje overdreven.

Reputatie 7
Badge +2

Kan me de verwarring op zich wel voorstellen, want door de personeelstekorten en tussendoor ook nog werkzaamheden zijn er weekenden geweest waarin de Sprinter van Utrecht richting Schiphol e.v. niet reed en die naar Almere de stop op Hollandsche Rading overnam.

Juist met dit soort niet altijd bediende stations blijft het dus opletten en beter een keer te vaak dan een keer te weinig stoppen natuurlijk.

! minuteke?
Daar staan dan weer 10tallen heel gelukkige reizigers tegenover die op dit toch wel zeer drukbeklante station nu opeens extra reiskansen kregen en zodoende eerder op de bestemming kwamen!

Komt veel vaker voor op trajekten met soms wel/niet moeten stoppen. Net als vergeten of je 4 of 8 bakken achter je hebt lopen. etc/enz.

 

Nee, natuurlijk niet. Als de trein niet vooraf is aangekondigd en niet in de reisplanners staat, zou het station zo goed als leeg moeten zijn. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat Bahnrider dit sarcastisch bedoelde. Hollandsche Rading is ook zo goed als leeg als er wél een trein verwacht wordt 😉

Reputatie 4

We zien wel eens klachten dat een trein niet gestopt heeft. Vandaag het omgekeerde. De 4927 stopte onaangekondigd in Hollandsche Rading. 

Is mij ook ooit wel eens gebeurd. Toen best wel veel verwarring, want het was avond en de schermen in de trein gaven station Hilversum Sportpark aan. Gelukkig een omroep van de conducteur, maar dat was toen de trein reeds was vertrokken… Wat vindt NS hiervan en doet NS hieraan als er een extra stop is of als een station wordt overgeslagen?

Reputatie 7
Badge +3

We krijgen eigenlijk altijd hetzelfde antwoord. Het komt sporadisch voor en vergissen is menselijk. 

Reageer