beantwoord

Trein vertrekt (veel te) vroeg

  • 17 December 2021
  • 30 reacties
  • 1691 Bekeken


Toon eerste bericht

30 reacties

Badge +3

Zie ook https://treinposities.nl/rit_per_station/dv/140 daar staat voor 27-01 de gewijzigde tijd, en iets soortgelijks voor Zo 11 dec '22 (omgeleid)

De omleiding van gisteren zal ongetwijfeld met https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/46338-27-januari-2023-seinstoring-amersfoort-deventer te maken hebben (seinstoring vanaf 15:34) maar dat dacht men eerst om 17:45 en later om 19:00, 20:00, 21:30, 22:15 etc opgelost te hebben.

Dat het op de borden stond zal best, maar dat weet je dus pas bij aankomst op het station/perron. Dan inderdaad graag een notificatie via de app, maar wellicht is dat voor internationale treinen lastig?

Ook knap dat die trein 4 minuten vertraging ingelopen heeft tussen Almelo en Deventer, maar zo te zien is hij ook iets eerder dan 21:22 (weliswaar vertraagd) uit Almelo vertrokken.

Reputatie 5

Er is dus geen sprake van geschiedvervalsing of geheimhouding.

Ik schreef een beetje geschiedvervalsing tussen aanhalingstekens, omdat mij geen betere term te binnen schoot. Hoe zou u het willen noemen wanneer de dienstregeling begin van de avond nog een vertrektijd om 21:48u aangeeft en een paar uur later plots 21:44u, alsof het altijd al zo was geweest, zonder enige hint of teken dat dit is gewijzigd?

Geheimhouding zal vast niet bewust gebeuren, maar feit is wel dat er helemaal nergens over werd gecommuniceerd. De argeloze klant zal aan zichzelf twijfelen, net zoals ik aanvankelijk ook.

Hopelijk lukt het de programmeurs spoedig iets aan deze tekortkoming te doen, ook al is die kennelijk zeldzaam. Dit is mijns inziens bij uitstek een situatie waarbij een melding vanuit de app echt zeer nuttig is.

Badge +3

Die kan ik helaas niet zien:

Oh, dat kan kloppen want dat topic is bijna 4 jaar oud (januari 2018) en gearchiveerd. Ging om Almere Buiten dat regelmatig overgeslagen werd.

De Intercity van 7:05 op Almere Buiten naar Schiphol Airport reed door om 7:04... Zitten jullie machinisten YouTube video's te kijken of zo? Als wij reizigers vergeten in te checken (zelfs op een traject waar we een abonnement hebben) is het gelijk drama, moeilijk doen en boete. Krijgen wij nu geld van jullie als jullie vergeten te stoppen? Dat motiveert jullie misschien wat meer om op te letten. Dit gebeurt te vaak!

icon

Beste antwoord door Thomas NS

Hallo K. de Jong en welkom op het NS Serviceforum.

Helaas hebben wij ook moeten constateren dat Almere Buiten opnieuw is gepasseerd. Dit is absoluut niet de bedoeling en simpelweg een fout van de dienstdoende machinist. Wij hebben dit hoog in de prioriteit staan en melden elk voorval veelvuldig, zodat de machinist zelf intern op de hoogte kan worden gebracht hiervan. Wij als organisatie hebben al veel oplossingen geprobeerd, maar nog steeds slippen deze voorvallen door de kieren naar het schijnt. Bedankt voor het doorgeven en uiteraard excuses voor de overlast. Weet dat de machinisten hier streng en hardvochtig op worden aangekeken.

Badge +3

Interessant vind ik trouwens dat de gevolgen voor de internationale intercity's helemaal nergens werden genoemd bij al die berichten over de seinstoring, terwijl er voor alle reguliere binnenlandse treindiensten juist opvallend specifieke statusupdates staan. Nu ik dit zo lees ben ik des te blijer dat ik gisteren toch die internationale heb gehaald 🙂

Inderdaad, je zou maar naar Amersfoort of Hilversum willen…

Ach in de trein wordt het wel omgeroepen dat deze een andere route gaat rijden dan gepland en aangezien hij dan meestal alleen maar extra stopt op Zwolle heeft het voor de dienstregeling niet veel toegevoegde waarde om deze omleiding te vermelden.

Reageer