Echt, niet normaal. De gebieden tussen de zetels zijn om te kotsen. Prima, NS levert geen goede wifiverbinding. Tijdens de spits word je vaak geconfronteerd met bezette zetels. Echter, vieze zetels moeten echt niet kunnen. Maak ook toch is de grond schoon, dan kunnen mensen in de spits op de grond zitten. Ik heb heel vaak gezien dat de lavabo ‘s geen water hadden of zeep. Hygiëne is enorm belangrijk, vind ik. Heb ook trauma’s met ICM lavabo’s.
Schoonmaak staat bij NS op een laag pitje vanwege bezuinigingen.
Echt, niet normaal. De gebieden tussen de zetels zijn om te kotsen.
Niet alleen tussen, ook eronder en ernaast. Gewoon niet naar kijken. Kijk liever door het raam naar buiten (als je erdoor kunt kijken tenminste )
Het vreemde is dat de nieuwere sprinters als SLT, Flirt en SNG door hun inrichting juist relatief makkelijk en snel te reinigen zijn, veel makkelijker dan ouder materieel als ICM, ICR en VIRM. Het lijkt toch vooral een kwestie van geen prioriteit.
Wat wellicht een rol.speelt is dat het doorgesnoven en bezopen uitgaanspubliek op vrijdag en zaterdag vaak een ravage achterlaat die niet meteen wordt schoongemaakt.
Schoonmaak staat bij NS op een laag pitje vanwege bezuinigingen.
Volgens een interview met Wouter Koolmees laatst in de krant, heeft NS intussen weer genoeg machinisten en conducteurs, maar nu juist weer te weinig schoonmakers en technici.
Daarom zijn treinen regelmatig te kort omdat te veel treinstellen defect zijn (aldus Wouter Koolmees), en ook vies.
Schoonmaak staat bij NS op een laag pitje vanwege bezuinigingen.
Volgens een interview met Wouter Koolmees laatst in de krant, heeft NS intussen weer genoeg machinisten en conducteurs, maar nu juist weer te weinig schoonmakers en technici.
Daarom zijn treinen regelmatig te kort omdat te veel treinstellen defect zijn (aldus Wouter Koolmees), en ook vies.
De verhalen van Wouter Koolmees neem ik met een hele grote korrel zout. Want vorige week deelde NS weer mee aan het Locov dat de frequentie van de sprinters in Brabant in het weekend nog niet kan worden hersteld vanwege een aanhoudend tekort aan conducteurs en machinisten. De verhalen vanuit de NS-directie waaien alle kanten op, afhankelijk van hoe het politiek goed uitkomt.
Zelfde met de forensen. De ene week moet er bezuinigd worden omdat de forensen in de spits wegblijven, de volgende week moet er vanwege de enorme drukte in de spits een spitsheffing worden ingevoerd.
Daarnaast hoor je landelijk niets over grote tekorten aan schoonmakers. Wel over technici trouwens.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.