beantwoord

Willekeurige boete

  • 14 March 2022
  • 8 reacties
  • 244 Bekeken

Mijn zoon nam de trein, maar er was geen plaats. Hierop ging hij, niet slim natuurlijk, maar in de 1ste klas zitten. Er volgde een controle. Mijn zoon kreeg een boete en 2 polen die ook in deze coupe aanwezig waren, kregen geen boete. Kan iemand mij uitleggen waar dit door komt? Nu heb ik van dit voorval een raar smaakje gekregen.

Edit: iedereen moest de coupe verlaten.

icon

Beste antwoord door Klachten van Harold 14 March 2022, 19:16

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge

Geen idee, we waren er niet bij. 

Geen idee, we waren er niet bij. 

Bedankt, daar kan ik wat mee.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Misschien hadden die Polen wel een 1e klas vervoerbewijs?

Zo niet, dan hadden ze misschien NS Flex en dan krijg je de boete automatisch op je maandfactuur.

Reputatie 7
Badge +3

Tja, wat verwacht je dan, we waren er inderdaad niet bij en we zijn niet helderziende. Misschien hebben die 2 polen wel NS Flex, dan wordt geregistreerd dat ze 1e klas reisden en volgt een correctietarief van €20 als ze met een 2e klas ingestelde kaart reisden. 

Ik lees hier zeer goede antwoorden. Bedankt voor de input, ik ben al weer op de hoogte.

Topic kan gesloten worden.

Die boete komt natuurlijk doordat uw zoon geen 1e klas kaartje had en ook bij drukte mag je niet zomaar in de eerste klas gaan zitten.

En hoe weet u dat die andere twee reizigers in de 1e klas Polen waren ?  Misschien waren het wel 2 reizigers uit Oekraine.

Reputatie 7
Badge

@Klachten van Harold wat verwacht u nou van ons? 

Reputatie 7
Badge +4

TS wil de discussie sluiten, en ik vind dat ook verstandig.

Reageer