beantwoord

Welk kaartje heb ik nodig al ik op zaterdag 2 juli wil reizen tussen Roosendaal & Essen (BE)

  • 16 June 2022
  • 5 reacties
  • 205 Bekeken

Reputatie 2
  • Reisadviseur*
  • 133 reacties

Normaal kost een kaartje bij NSI voor het traject tussen Roosendaal & Essen (BE)

€2,50 (100% NL korting). of €4,10 (40% NL Korting) of €5,10 (geen korting in Nederland).

 

Op zaterdag 2 juli is dezelfde reis, blijkbaar wegens werkzaamheden, een stuk duurder!

100% NL korting: €14 (Mid-flex) of €14,70 (Full-flex) 

40% NL korting: €18 (Mid-flex) of €20,30 (Full-flex) 

0% NL korting:  €18 (Mid-flex) of €24,10 (Full-flex)

https://www.nsinternational.com/nl/treintickets-v3/#/search/NLRSD/BEESN/20220702?pax=A

 

Hoe groot is de kans dat er een trein vervangende bus rijdt?

Welk kaartje heb ik daarvoor nodig?

Waar koop ik dit kaartje? 

icon

Beste antwoord door Tamzin 16 June 2022, 16:11

Bekijk origineel

5 reacties

Dat duurdere kaartje stuurt u om via Breda en Antwerpen Berchem. .

Volgens de site van de NMBS zijn er vanaf 2 juli zes weekenden lang werkzaamheden rond Antwerpen Centraal. De S32 Roosendaal-Puurs zou worden omgeleid (vermoedelijk over de goederen route via Antwerpen Oost) en dan niet in Antwerpen Centraal stoppen maar wel in Antwerpen Berchem.

Over Roosendaal-Essen echter geen woord. Volgens de planners rijden er geen treinen van Roosendaal naar Essen (wel vanaf Essen naar Puurs), maar rijden de treinen van Essen naar Roosendaal wel. Het lijkt me dat er iets niet klopt in de planners.

Ik zou het even bij de NMBS navragen als ik jou was..

...

Reputatie 7
Badge +1

Eventuele SEV-bussen worden besteld+geregeld door de mij. waar de werken plaatsvinden. Dus het ligt tamelijk nogal heel erg voor de hand daar naar info te zoeken.

Op bvb Ensch-Gronau kan het inderdaad komen door =soms duits, soms NL en dat merk je dan ook heel duidelijk aan info-voorziening en wie die bussen rijdt-touringcars NL of gelenkschülerbusse DE.

Eventuele SEV-bussen worden besteld+geregeld door de mij. waar de werken plaatsvinden. Dus het ligt tamelijk nogal heel erg voor de hand daar naar info te zoeken.

Het lijkt me toch wat vreemd dat de treinen de ene richting wel rijden en de andere richting niet want dan staan er aan het eind van het weekend zo'n 30 varkensneuzen in Roosendaal en heb je daar ook een kantine vol met 60 man Belgische machinisten en conducteurs. 

Reputatie 7
Badge +1

Er rijden in die weekends wel degelijk treinen Roosendaal - Antwerpen, zie de binnenlandse NMBS-planner, maar verschoven. Er is vermoedelijk (alweer) iets misgegaan met het inladen van de dienstregeling, aangezien de gewijzigde IC naar Brussel wel in de planners zit. Ik heb het al gemeld bij NSI; hopelijk komt die dienstregeling snel.

Reageer