Skip to main content

Ik krijg meldingen per e-mail als er is gereageerd op een topic waar ik aan deelneem, maar deze komen altijd in mijn spamfolder. Ik heb de afzender toegevoegd aan mijn adresboek, niets helpt. Tijd voor een nieuwe en vakkundige IP-warming?

Het ging bij mij altijd goed, de meldingen kwamen netjes binnen in mijn inbox.

Nu krijg ik echter helaas ook geen enkele mail meer, ondanks dat dit in mijn instellingen wel staat ingeschakeld…

Ik krijg inmiddels ook geen meldingen meer. Maar ik vind eigenlijk dat het naadloos bij de stand van de ICT van NS aansluit. Er gaan daar ook steeds weer dingen kapot met MijnNS als grote bron van ergernis. Dus ja dat het op dit forum ook allemaal niet goed gaat lijkt mij ook meer dan logisch.

Dit is inmiddels dus ook al weer maanden aan de gang. Ik krijg nog steeds geen mails. Als dat nieuw beleid is vind ik het ook prima, maar meld dat dan ook even.

Als het goed is krijg je wel mails, alleen belanden ze in de spam 🤠.

Is het niet ook gewoon spam? Nou ja, het ligt natuurlijk aan je activiteit op de community…

Puzzels, mailtjes, een kok aan huis (of toch niet) en een functionerende website. De vraag blijft, wat gaat er wel goed binnen NS 🤷‍♀️.

Ik kwam er eigenlijk op via onderstaand topic, waarin Aaron Ligthart een portemonnee heeft gevonden van iemand die ooit een vraag heeft gesteld op deze community. Het zou dan natuurlijk handig zijn als hij een mail krijgt dat er iets in zijn topic is geantwoord en op die manier zijn portemonnee terugkrijgt.

Ik vind het wel vreemd dat Momo dus nog wel mails krijgt maar vele andere gebruikers dus niet meer. Je zou verwachten of iedereen wel of iedereen niet.

Ik krijg ook al maanden geen meldingen.

Ja, inderdaad 🤣 lekker rustig in de inbox (wel alle Wintercity mails gekregen denk ik).

Wintercity wel en ook nieuwsbrieven met o.a. tips voor uitjes. Met dank aan behulpzame klantenservicemedewerkers/moderators en een nieuw account.

Ik kreeg de communitymails toen ik ze nog kreeg nooit in de spam. En daar ben ik ze de afgelopen maanden ook niet tegengekomen.

Dit is inmiddels dus ook al weer maanden aan de gang. Ik krijg nog steeds geen mails. Als dat nieuw beleid is vind ik het ook prima, maar meld dat dan ook even.

Als het goed is krijg je wel mails, alleen belanden ze in de spam 🤠.

Hier helaas ook niets in de spam. Ik krijg niks noppes nada. Niet dat ik dan zo ontzettend veel mis, maar soms is het wel handig.

En voor zover ik weet ben ik geen spam 😉

Ik vind het wel vreemd dat Momo dus nog wel mails krijgt maar vele andere gebruikers dus niet meer. Je zou verwachten of iedereen wel of iedereen niet.

@Momo is denk ik een Super user van een heel andere order hier 😂

@Momo is denk ik een Super user van een heel andere order hier 😂

RobertB en MoDe zijn ook Super user en ervaren dezelfde problemen

Bedankt voor de meldingen, ik ga in conclaaf met Gainsight.

Lijkt mij duidelijk dat er in ieder geval iets niet goed gaat. Zou hier met enige spoed naar gekeken kunnen worden. 

Geen paniek, Henk. Ik heb Gainsight al een bericht gestuurd.

Hebben jullie de optie geselecteerd om alleen op de hoogte te worden gesteld van het eerste nieuwe antwoord sinds je laatste bezoek? Als je deze melding nog niet hebt geopend dan krijg je vervolgens geen nieuwe meldingen.

Dit is hoe ik het nu heb staan, tot nu toe helaas zonder mails.

Ik heb eigenlijk nooit op de instellingen gelet, omdat ik hier zo vaak ben dat ik geen meldingen hoef, ik lees toch bijna alles wel 🙂 Maar 't blijkt dat ik ze wel zou moeten krijgen. Dat is al jaren niet gebeurd volgens mij.

Bij mij staat dus ook alles open en toch al een aantal maanden geen emails. Blijf het gewoon zeer apart vinden dat dit van de één op de andere dag zo voorkomt. Natuurlijk ook nog vreemd dat bij sommige het blijkbaar nog wel werkt. En dan nog de vraag: Hoe kan je je abonneren?

Ik zie nu trouwens ook dat ik geen e-mailadres ingevuld heb bij mijn profiel. Dat zou het natuurlijk ook kunnen zijn 🙂 Wel apart, ik dacht dat ik een e-mailadres nodig had om me hier ooit aan te melden.

Ik zie nu trouwens ook dat ik geen e-mailadres ingevuld heb bij mijn profiel. Dat zou het natuurlijk ook kunnen zijn 🙂 Wel apart, ik dacht dat ik een e-mailadres nodig had om me hier ooit aan te melden.

Mijn profiel is ook helemaal leeg, maar dat zou het dus niet moeten zijn aangezien ik in het verleden wel gewoon emails ontving. Het zou natuurlijk (niet moeten) kunnen dat er bij één of andere update allerlei gegevens zijn verwijderd. Maar goed het wordt uitgezocht en ik neem aan dat er op korte termijn wel een inhoudelijke reactie volgt. 

Via de achterkant staat er wel een e-mailadres aan jullie accounts gekoppeld. Krijg je helemaal geen berichten, Henk? Of kreeg je ooit wel berichten en daarna niet en je daarbij de notificatie mailtjes nog niet had geopend?

Heb je in het verleden ook nooit notificaties gekregen, mrfreeze?

Ik durf niet te zeggen hoe je je kan abonneren op een topic want ik kan helaas sinds een tijd niet meer inloggen via community.ns.nl. Maar ik twijfel er niet aan dat niemand anders daar een antwoord voor heeft. Ik meende dat er ergens een sterretje stond waar je op kon klikken.

Hier ook even gekeken, bij mijn profiel staan ook geen gegevens ingevuld, ook geen emailadres. Van mijn naam en adres weet ik dat ik die nooit heb ingevuld, maar emailadres is toch iets wat zo te zien (als ik het even test) een verplicht veld is wanneer je een nieuw account aanmaakt, tenzij je inlogt met MijnNS of Facebook want dan zal het mailadres wat daar aan gekoppeld is gebruikt worden. Maar dan wordt het ingevulde mailadres bij aanmaken van je account dus niet weergegeven bij je profielgegevens. Eerder heb ik daar nooit opgelet, maar ik kan me niet herinneren dat mijn emailadres wel ingevuld stond in mijn profiel. Maar ook zonder invuld emailadres in mijn profiel ontvang ik dus gewoon mailtjes van mentions en prive berichten, dus dat zou niet uit moeten maken. 

Is er misschien verschil hoe mensen inloggen? Met MijnNS of apart community account? Ik gebruik het laatste. 

Ik durf niet te zeggen hoe je je kan abonneren op een topic want ik kan helaas sinds een tijd niet meer inloggen via community.ns.nl. Maar ik twijfel er niet aan dat niemand anders daar een antwoord voor heeft. Ik meende dat er ergens een sterretje stond waar je op kon klikken.

Abonneren is volgens mij inschrijven bij een topic. Dit kan bij de openingspost inderdaad met een sterretje. Vervolgens komt dat topic dan bij de favorieten. Waarom er 3 verschillende termen (abonneren, inschrijven, favorieten) worden gebruikt is mij een raadsel. 

Even teruggezocht. Ik heb notificaties ontvangen van 25-5-2022 t/m 23-11-2022. Daarna niet meer. Daarvoor ook niet, maar ik weet ook niet meer hoe mijn instellingen toen stonden.

Is er misschien verschil hoe mensen inloggen? Met MijnNS of apart community account? Ik gebruik het laatste. 

Ik gebruik ook het laatste, dus dat is het niet 🙂

Ik heb een hele tijd terug mailtjes gekregen maar nu dus nooit meer.

Ook ik heb alles open staan, volgens mij is dat automatisch zo voor iedereen behalve voor reacties?

Mijn laatste mail was op 7/3/2024...

Via de achterkant staat er wel een e-mailadres aan jullie accounts gekoppeld. Krijg je helemaal geen berichten, Henk? Of kreeg je ooit wel berichten en daarna niet en je daarbij de notificatie mailtjes nog niet had geopend?

Ik heb op 10 juli de reactie van ​@MoDe gezien en geconstateerd dat ik ook geen emails meer kreeg. Sinds die tijd is er niets meer veranderd. Ik log ook in met een apart account dus daar kan het niet aan liggen. Ik vind het overigens niet zo'n ramp. Ik zou het juist wel prettig vinden als je je op bepaalde topics kan abonneren en dat je daar dan wel de berichten van ontvangt.   

Ik zal eens informeren hoe je je kan abonneren. Ik ben ook nog in gesprek met Gainsight over de notificatie mails.

Ook ik heb alles open staan, volgens mij is dat automatisch zo voor iedereen behalve voor reacties?

Dat is denk de standaard instelling maar die kun je zelf aanpassen. Zo heb ik de bovenste 2 uit gezet. Verder schrijf ik me maar voor heel weinig topics in, dus de enige berichten die ik krijg zijn die van prive berichten en mentions. 

Ik vind het overigens niet zo'n ramp. Ik zou het juist wel prettig vinden als je je op bepaalde topics kan abonneren en dat je daar dan wel de berichten van ontvangt.   

Abonneren doe je toch al door op het sterretje te klikken?

Je abonneert automatisch wanneer je reageert.

Of is het wat anders? 

Abonneren doe je toch al door op het sterretje te klikken?

Ja, dat is wat ik ook al aangaf.

Je abonneert automatisch wanneer je reageert.

Kan, maar hoeft niet.

Bij ‘algemeen’ kun je aangeven of een topic waarin je een antwoord plaatst wordt toegevoegd aan je je abonnementen. Ik heb dat op nee staan omdat anders de lijst met abonnementen/favorieten wel erg lang wordt. En als je daar dan ook nog berichten van krijgt dan zou mijn mailbox vol staan met deze berichten, ook al komen ze (gelukkig) al geruime tijd toch in de spambox. Als ik al dit soort berichten in mijn gewone inbox zou krijgen zou mijn gewone mail compleet ondersneeuwen.

Reageer