Denk mee over het NS Serviceforum! | NS Community
Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 536 reacties
  • 12915 Bekeken

In augustus heeft het Serviceforum een mooie mijlpaal bereikt: 30.000 forumleden! Dat is heel gaaf, en het vormt voor mij ook een aanleiding om te vragen naar jullie mening. Wat vinden jullie nu eigenlijk van het forum?

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie goed vinden gaan, en wat volgens jullie nog beter kan. Omdat het topic Feedback over het forum inmiddels al een tijdje bestaat, begin ik hiermee een nieuw topic en daarmee een plek waar jullie je ideeën kunnen plaatsen. Ik zal op iedere suggestie reageren en kijken wat haalbaar en/of wenselijk is. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat dit Serviceforum een nog mooiere plek wordt!

Dit topic is overigens echt bedoeld voor ideeën met betrekking tot het forum zelf. Denk daarbij aan de indeling van categorieën, het versturen van privéberichten en het uiterlijk van het forum. Wil je iets kwijt over de organisatie (dienstverlening, producten), dan kun je terecht in een van de andere topics.

Ik hoor jullie graag!

536 reacties

Reputatie 7
Badge
Ik heb het in ieder geval niet specifiek over jou, maar over meerdere mensen, en laat globaal weten hoe ik daarover denk. Dat is niet voor het eerst, ik heb al eerder gemaild met onder andere Sivan hierover, maar inmiddels lijkt het weer aardig uit de hand te lopen. Dan moet je als beheer een duidelijke richting kiezen en accepteren dat anderen daardoor af zouden kunnen vallen. Momenteel lijkt er geen duidelijk beleid te zijn.

Maar wat bedoel je met anderen moeten af vallen dan... Henk? Dat een aantal users van het forum af gegooid moeten worden?
Afvallen moet ik inderdaad, maar daar gaat het niet over. Anderen zouden daardoor af kunnen vallen schrijf ik. Ik zou mij goed voor kunnen stellen dat er meer vaste leden zijn die het forum verlaten wanneer te pas en te onpas topics blijven ontsporen door het gedrag van een aantal lieden.

Mensen 'van het forum afgooien' is niet mijn insteek. Mensen aanspreken op hun gedrag wel. Gelukkig maak ik hier geen onderdeel uit van het beheer.
Reputatie 7
Badge
Afvallen moet ik inderdaad, maar daar gaat het niet over.

Lol.

Reputatie 7
Badge +4
Je wordt niet zo snel van het forum gegooid hoor, er is altijd sprake van een waarschuwing vooraf. Mensen die er in het verleden afgegooid zijn, maakten het redelijk bont. Het aantal grofheden neemt wel toe.

Sivan heeft indertijd flink opruiming gehouden maar dat waren mensen die desinformatie gaven, aanzetten tot fraude, misbruik consequent vergoeilijkten en de sfeer langdurig bewust slecht aan het beïnvloeden waren. Om niet te spreken van het najagen van fraude uit eigenbelang. Het is daar toen erg van opgeknapt, maar je moet het blijven bewaken als moderatoren.

Wat je vooral ziet is dat er mensen komen die reageren als op de blaf- en bluffora. Schermen met juridische termen waar men niets van begrijpt en kennelijk indruk moeten maken, het 'dreigen' met de elektronische schandpaal als het eigenbelang minimaal wordt aangetast en beginnen met typeringen die dan wel denigrerend zijn, dan wel een hyperbool vormen. Het meest beledigend is niet wat er wordt gezegd, daar is het te belachelijk voor, maar dat men kennelijk veronderstelt dat de intelligentie hier dusdanig laag is dat we er nog in zullen trappen ook. In feite impliciet zeer beledigend maar dat zal per definitie niet worden doorzien, omdat het gereedschap daarvoor ontbreekt.
Reputatie 7
Badge
Je wordt niet zo snel van het forum gegooid hoor, er is altijd sprake van een waarschuwing vooraf. Mensen die er in het verleden afgegooid zijn, maakten het redelijk bont. Het aantal grofheden neemt wel toe.

Gelukkig maar. Ik begon al een beetje bang te worden.
Maar ik denk dat mijn gedrag op het forum wel wat moet verbeteren in de toekomst. Maar daar doe ik wel hard mijn best op.
Reputatie 7
Badge +3
Maar ik denk dat mijn gedrag op het forum wel wat moet verbeteren in de toekomst. Maar daar doe ik wel hard mijn best op.
Niet in de toekomst maar nu meteen. Het is niet verplicht om in ieder topic iets te schrijven. Bedenk voordat je reageert of je een antwoord op een vraag kunt geven, een suggestie kunt doen of alleen maar iets schrijft omdat je iets wilt schrijven. Grapjes en een beetje plagen werken over het algemeen niet zo goed om forums omdat je het gezicht van de schrijver niet ziet. Op een forum als dit zou ik het zo zakelijk mogelijk houden. Dit om misverstanden te voorkomen.
Alle berichten zijn zojuist geplaatst? Geldt ook bij andere leden. ;-)

Ja, is al een paar uur idd. Krijgen allemaal timestamp 0 (1/1/1970) mee.
Reputatie 7
Badge

Niet in de toekomst maar nu meteen. Het is niet verplicht om in ieder topic iets te schrijven. Bedenk voordat je reageert of je een antwoord op een vraag kunt geven, een suggestie kunt doen of alleen maar iets schrijft omdat je iets wilt schrijven. Grapjes en een beetje plagen werken over het algemeen niet zo goed om forums omdat je het gezicht van de schrijver niet ziet. Op een forum als dit zou ik het zo zakelijk mogelijk houden. Dit om misverstanden te voorkomen.


Ja, is goed.
Krijg steeds meer de indruk dat deze erg toepasselijk is voor de software achter dit forum:



Waarbij maandag rond de middagpauze het merge-moment is. Dat lijkt het vaste moment te zijn waarop updates uitgerold worden door InSided :)



Timestamps op profielpagina's van leden zijn nog steeds kaput;
Mocht iemand nog interesse hebben: http://campaigns.insided.com/2017-11-inspired-event/. De keynote-sessie is met onder andere Merel van den Boomen namens NS 🙂 Volgens mij heb je de personalized link niet nodig, maar anders, PM. Ik ga niet mee in ieder geval.
Volgens mij lezen andere moderators hier niet, maar mocht er toch iemand kijken: https://forum.ns.nl/in-de-trein-11/in-de-trein-met-de-app-upgraden-naar-1e-klas-41371/index1.html#post273942



Dat is niet alleen bij NS zo overigens, het hele platform lijkt kuren te hebben.

Het lijkt wel alsof er een queue volloopt ofzo;
Reputatie 7
Ik heb dit inmiddels kenbaar gemaakt, maar ik wacht nog (steeds) op reactie. Waarschijnlijk is er inderdaad een storing en zijn ze druk bezig. Zo druk, dat een reactie op mij ook op zich laat wachten vrees ik.
Vast wel een relatiemanager die even kan reageren op je Thomas! 😃 Denise, bijvoorbeeld.
Krijg de indruk dat er steeds meer stuk gaat. Nog iets gehoord, Thomas? Op deze manier kunnen we niet blijven ontkennen dat ik een bot ben. Ownee, AI heet het dan tegenwoordig.
Badge
Momenteel zie ik onder 'Recente topics' verschillende topics met zogenaamd 0 reacties en 0 bekeken, terwijl er al minstens éénmaal op gereageerd is (zo blijkt bij het openen van het topic).
Iets verder naar beneden zie ik ook topics met X reacties (met X tussen 1 en 23) en 0 bekeken. Hoe kan dat? :?

Hebben meer mensen hier last van?

Edit: inmiddels verdwijnen ook mijn reacties in de 'getroffen' topics zodra ik ze post.
Ja, er lijkt een hele serie updates ergens in een queue te blijven hangen of zoiets. Is al sinds maandag dat er stukje bij beetje dingen kapot gaan.
Reputatie 6
Badge
Kan die bug a.u.b. zo snel mogelijk opgelost worden? Erg hinderlijk om een topic te zien dat ik al had gelezen maar toch blijkt dat ik het niet heb volgens het overzicht....
Het lijkt maandag al begonnen te zijn met de timestamps 0 op de profielpagina's (alle berichten zijn van 'zojuist'), mogen ze nu toch wel een beetje doorwerken daar... 😃
Reputatie 6
Badge
Inmiddels heb ik ook al een bug gezien dat er bij sommige sub-fora ''In de trein, op het station enz.'' geen laatste topic staat. Maar tegelijkertijd draait Youtube rustig op 4K (ligt dus niet aan mij/mijn verbinding). Iemand die hier ook last van heeft?
Is precies wat in de voorgaande reacties is beschreven. Er blijven wat processen hangen aan de kant van het platform. Lijkt globaal te zijn, kreeg van een andere inSided-klant daarstraks mailtjes over een nieuw privebericht. Een privebericht wat 7 uren geleden al verzonden bleek.
De IT'ers moeten natuurlijk eerst even de SLA doornemen.

Badge +3
Aha, recente topics is inderdaad behoorlijk random maar deze heeft het toch maar weer gehaald als 300e reactie :D

Maar klik ik weer op recent, staat er gewoon nog 299 natuurlijk 😛

Reageer