Denk mee over het NS Serviceforum! | NS Community
Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 536 reacties
  • 12915 Bekeken

In augustus heeft het Serviceforum een mooie mijlpaal bereikt: 30.000 forumleden! Dat is heel gaaf, en het vormt voor mij ook een aanleiding om te vragen naar jullie mening. Wat vinden jullie nu eigenlijk van het forum?

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie goed vinden gaan, en wat volgens jullie nog beter kan. Omdat het topic Feedback over het forum inmiddels al een tijdje bestaat, begin ik hiermee een nieuw topic en daarmee een plek waar jullie je ideeën kunnen plaatsen. Ik zal op iedere suggestie reageren en kijken wat haalbaar en/of wenselijk is. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat dit Serviceforum een nog mooiere plek wordt!

Dit topic is overigens echt bedoeld voor ideeën met betrekking tot het forum zelf. Denk daarbij aan de indeling van categorieën, het versturen van privéberichten en het uiterlijk van het forum. Wil je iets kwijt over de organisatie (dienstverlening, producten), dan kun je terecht in een van de andere topics.

Ik hoor jullie graag!

536 reacties

De tellertjes bij 'Recente topics' lijken weer te werken. ☝️
Merk ik ook, zojuist weer een bericht gestuurd om de oorzaak te achterhalen.
Schiet het al een beetje op? Profielen zijn nog steeds stuk.
"Zojuist" al naar bed en de tellertjes lijken weer te werken. .. ..
Zelfs profielen doen het weer o.O
Nog een paar kleine details en dit "systeem" "lijkt" te werken..
https://www.youtube.com/watch?v=Bl-waV81xdE
Ow ja, heerlijk!

https://www.youtube.com/watch?v=ot15Qiwj4LU 😳
Reputatie 6
Badge
Het lijkt erop dat de ''Zojuist geplaatst'' bug over is. Het is te hopen dat dat permanent is.

Slidestops is ook nog steeds te breed :(

Is daar geen mouw aan te passen :?
Voor z'n collega gaat hetzelfde gelden, ook die is te breed. Hoe zijn die twee ooit door de conditietest gekomen?? 😉 😉 ;)

Even een serieuzer punt, de postgeschiedenis van een gebruiker wordt niet bijgewerkt wanneer threads of reacties worden verwijderd. Kwam zojuist per toeval op het profiel van deze gebruiker terecht, die hier overigens onder vele aliassen wisselend actief is, en daar vinden we nog de nodige threads met een niet al te vriendelijke titel: https://forum.ns.nl/members/rhido-6726
Ik heb vanmiddag een serieuze reactie in dit topic geplaatst, die spontaan verdwenen is, zonder mededeling. Mag ik vragen wat dit voor een ongein is, zonder mededeling inhoudelijke reacties verwijderen vind ik een beetje vreemd.
Badge +3
Hmm, de moderators geven normaal wel aan via een privebericht om een ongepaste reactie aan te passen of dat ze die desnoods zelf verwijderen toch?

Dat van profielen van 'spookleden' klopt, die blijven gewoon staan omdat ze een nummer hebben. Henk is 12555 en ik ben 17590 😉
Dag Henk. Ik heb je reactie verwijdert omdat hij niet in dit topic past.

Dit topic is overigens echt bedoeld voor ideeën met betrekking tot het forum zelf. Denk daarbij aan de indeling van categorieën, het versturen van privéberichten en het uiterlijk van het forum. Wil je iets kwijt over de organisatie (dienstverlening, producten), dan kun je terecht in een van de andere topics.


Ik vind je reactie hier niet in passen, daarom heb ik je reactie weggehaald. Ik zal nu ook weer de link verwijderen. Het is niet de bedoeling om in een topic over ideeën om het forum beter te maken op deze manier te reageren.
Wat ontzettend jammer dat ik daar geen enkel bericht van heb ontvangen hoe of wat. In 15 pagina's en ruim 350 reacties topic is er door het beheer, laten we zeggen Sivan, Klaas-Jan en Thomas, nooit een probleem gemaakt van het gebruik van dit topic als discussieplek voor eigenlijk alles wat met het forum te maken heeft. De technische werking en de manier waarop bepaalde zaken gaan. Dat mijn reactie nu ineens, zonder enige mededeling, is weggegooid verbaast me ten zeerste.
@Chiel NS,

Hoe dan wel :? :$

ik voel het een beetje kriebelen ?
Reputatie 6
Badge
Als het gewoon met het onderwerp te maken heeft, lijkt mij dat het prima kan. Ik kan me niet voorstellen dat het bijvoorbeeld om een broodje worst met curry of 2 halen 1 betalen bij de AH ging.
Neuj, beter wat gezond eten voor mij ;)

"Goh Henk, ik heb je reactie in topic x verwijderd. Volgens mij kan je die discussie beter op plek y voeren."

"Ah okay, thanks, gaan we doen!".

Geen enkel probleem, ik ben de moeilijkste niet. Maar zomaar reacties verwijderen zonder bericht vind ik echt erg vreemd, sorry.
Reputatie 6
Badge
Update over de zojuist geplaatst bug: bij mij is de bug nog altijd weg. Zou er actief iets uitgevoerd zijn of is het vanzelf weggegaan?
Lijkt me niet dat dit zomaar zichzelf oplost, er zal vermoedelijk wat aangepast zijn. Overigens geldt dat niet voor reacties die al timestamp 0 hadden, kwam gisteren nog een profiel tegen met een aantal 'Zojuist' 1/1/1970 reacties namelijk.
Reacties 1, Bekeken 0. Blijft lastig zo'n tellertje 😉
Vraag me sowieso erg af hoe inSided caching gedaan heeft. Heb in de favorieten vaak dat je al wel ziet dat iemand gereageerd heeft op een topic (die vermelding erachter), maar het balkje "NIEUW" over het blauwe icoontje links pas later tevoorschijn komt.
Geen idee hoe ze cashing doen 😉
Nou dat lijkt me wel duidelijk 😛
Tellertjes bijwerken lijkt mij geen onmogelijke opgave. Ook controle over pb's en de wijze van 'laden' zijn geen problemen die ....
Tellertjes bijwerken lijkt mij geen onmogelijke opgave. Ook controle over pb's en de wijze van 'laden' zijn geen problemen die ....

Uiteindelijk toch een onmogelijke opgave. 😞

Reageer