Denk mee over het NS Serviceforum! | NS Community
Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 536 reacties
  • 12915 Bekeken

In augustus heeft het Serviceforum een mooie mijlpaal bereikt: 30.000 forumleden! Dat is heel gaaf, en het vormt voor mij ook een aanleiding om te vragen naar jullie mening. Wat vinden jullie nu eigenlijk van het forum?

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie goed vinden gaan, en wat volgens jullie nog beter kan. Omdat het topic Feedback over het forum inmiddels al een tijdje bestaat, begin ik hiermee een nieuw topic en daarmee een plek waar jullie je ideeën kunnen plaatsen. Ik zal op iedere suggestie reageren en kijken wat haalbaar en/of wenselijk is. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat dit Serviceforum een nog mooiere plek wordt!

Dit topic is overigens echt bedoeld voor ideeën met betrekking tot het forum zelf. Denk daarbij aan de indeling van categorieën, het versturen van privéberichten en het uiterlijk van het forum. Wil je iets kwijt over de organisatie (dienstverlening, producten), dan kun je terecht in een van de andere topics.

Ik hoor jullie graag!

536 reacties

Reputatie 7
Badge
Tellertjes bijwerken lijkt mij geen onmogelijke opgave. Ook controle over pb's en de wijze van 'laden' zijn geen problemen die ....

Uiteindelijk toch een onmogelijke opgave. :(


iets met (niet) kunnen, mogen, willen of doen :?
Of een centenkwestie:? Sinds het bestaan van dit topic is het gebleven bij meedenken zoals de titel beaamt. Heb zelf al een tijdje een probleempje met het laden van pb's. 😞
Misschien dat er ook rond de feestdagen zo af en toe, eens per acht uur, een moderator 5 minuten te tijd neemt om gemelde topics te controleren.
We zijn hier iedere dag. Zowel op 1e kerstdag, 2e kerstdag én oudjaarsdag was er een moderator. In verband met nieuwjaarsdag heb ik de dienst van vandaag wat naar de avond verschoven. Maar we checken regelmatig. Je zal altijd zien dat juist op 1 januari, als we er even niet zijn een aantal spamzaken voorbij komen. Maar we checken het regelmatig, ook buiten onze uren.
Dat is goed te lezen Kj 😉
Kunnen die tellertjes een keer werken naar verwachting.:? ?

En nog wat andere puntjes die regelmatig voorkomen.



Reputatie 7
Badge +4
Er zijn wel weer dingen die lopen. Ik heb één bericht geplaatst, terwijl activiteiten daarvoor leeg was. Er lijkt wat onderhoudswerk verricht.
Moet eerlijk toegeven dat privéberichten in deze een heikel punt zijn. Althans, dat is mijn ervaring. ..
Het is een (deels) gedeeld platform wat draait op Amazon AWS. Deployments bij inSided zorgen vaak al voor dit soort vreemde problemen, en daarnaast zijn grote hostingboeren momenteel patches aan het uitrollen vanwege CPU vulnerabilities, wat weer voor herstarts e.d. zorgt.
Reputatie 7
Badge +4
Nooduitgang en ondergetekende zitten hier al vrij lang en we willen alleen maar dat de oude privéberichten even worden uitgeveegd. Dan kunnen we allebei weer sturen, want als er te veel staan, vertraagt de boel en is het onwerkbaar.

Dat verzoek ligt er al maanden en ik vind dat erg slordig.
Ik reageerde meer op de problematiek van gisteravond, PM's haperen bij mij inmiddels ook al een tijdje. In april doe ik inmiddels ook 3 jaar mee hier, herken de problemen.
Nooduitgang en ondergetekende zitten hier al vrij lang en we willen alleen maar dat de oude privéberichten even worden uitgeveegd. Dan kunnen we allebei weer sturen, want als er te veel staan, vertraagt de boel en is het onwerkbaar.

Dat verzoek ligt er al maanden en ik vind dat erg slordig.


Via de mobiele versie lukt het wel. Dan wordt de pagina slechts eenmaal geladen.
Vandaag https://forum.ns.nl/acties-en-uitjes-10/groepsretour-wordt-groepsticket-43328/index5.html#post290800 😉
Forum hikt weer, en de tellertjes zijn wederom niet bijgewerkt. ?
Wat is er de laatste tijd aan de hand? Dan ben ik weer al mijn pb's kwijt, pagina's worden niet geladen. Pb's weer zichtbaar, maar niet te openen. Dan opeens wel weer te openen. Dit topic opgezocht, maar in eerste instantie niet te openen. De keren daarna ook niet. Nu opeens weer wel.

Het lijkt de laatste weken sterk toegenomen.
Reputatie 7
Badge
En ik heb soms erg veel moeite om in te loggen, ook door een storing denk ik. Nu net ook weer. Ik heb 6 keer mijn naam en wachtwoord moeten intypen om er in te komen. Dus dat is ook wel erg vreemd. 🙂
Badge
Ik begin zo onderhand het idee te krijgen dat ik de enige ben die géén problemen heeft met pb's... 😛
Reputatie 7
Badge
Ik heb zelf ook geen problemen met PB´s hoor. Maar ik kan soms moeilijk inloggen.
PB's gaan goed, totdat je lange conversaties krijgt. Dan begint de forumsoftware gekke dingen te doen.

Reputatie 7
Badge
Ja dat is inderdaad ook heel vreemd. Soms verdwijnen er zomaar hele stukken tekst. Ik had daar een paar dagen geleden ook al last van.
Dit topic is overigens echt bedoeld voor ideeën met betrekking tot het forum zelf.
Voordat reacties weer spontaan verdwijnen, zie openingspost en bovenstaande...

Vraagje: waarom is o.a. reisinformatie genderneutraal geworden en drukt TLS op OV-chipkaarten geen geslacht meer, maar moet ik hier op het forum in mijn profiel nog steeds kiezen tussen 'man' of 'vrouw'? :D



Bij andere forumsoftware zie je keuzes zoals bijvoorbeeld:



Kinderlijk eenvoudig aan te passen voor inSided lijkt me en een wijziging die voor alle klanten actueel is.



Gewoon geen optie aanvinken. ?
Eenmaal iets gekozen moet je dan weer allerlei vervelende trucjes uit gaan halen om dat voor elkaar te krijgen 😛
Ik denk dat het minstens drie maanden gaat duren. ?

Reageer