Denk mee over het NS Serviceforum! | NS Community
Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 536 reacties
  • 12915 Bekeken

In augustus heeft het Serviceforum een mooie mijlpaal bereikt: 30.000 forumleden! Dat is heel gaaf, en het vormt voor mij ook een aanleiding om te vragen naar jullie mening. Wat vinden jullie nu eigenlijk van het forum?

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie goed vinden gaan, en wat volgens jullie nog beter kan. Omdat het topic Feedback over het forum inmiddels al een tijdje bestaat, begin ik hiermee een nieuw topic en daarmee een plek waar jullie je ideeën kunnen plaatsen. Ik zal op iedere suggestie reageren en kijken wat haalbaar en/of wenselijk is. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat dit Serviceforum een nog mooiere plek wordt!

Dit topic is overigens echt bedoeld voor ideeën met betrekking tot het forum zelf. Denk daarbij aan de indeling van categorieën, het versturen van privéberichten en het uiterlijk van het forum. Wil je iets kwijt over de organisatie (dienstverlening, producten), dan kun je terecht in een van de andere topics.

Ik hoor jullie graag!

536 reacties

Kan je het topic dan niet beter sluiten of ergens plaatsen waar we niet kunnen reageren? Nergens blijkt uit dat we er niet mogen reageren 🙂
Ik snap je gedachtegang Henk_NL. Tot nu toe werd er ook niet gereageerd op dit topic door andere gebruikers. Mochten er nieuwe reacties komen gaan we die, met uitleg, verwijderen 😛!
Tnx, dat lijkt me op zijn minst een goed uitgangspunt voor eigenlijk alle verwijderacties. Het is natuurlijk je goed recht om naar eigen goeddunken reacties te verwijderen, maar tegelijkertijd de perfecte manier om je vaste gebruikers weg te jagen. We hebben dat helaas eerder mogen ervaren, en dat zou zonde zijn :)

Even een berichtje in de openingspost "Gelieve niet te reageren in dit topic, reacties zullen worden verwijderd." lijkt me al een eenvoudige stap 😉
Eens met Henk.
Excuses voor het verwijderen zonder toelichting, ik had het verwijderen van de berichten vooraf moeten aangeven. We willen dit topic echt alleen gebruiken om ons voor te stellen. Een leuk praatje maken of iemand welkom heten op het forum is prima, maar op een andere plek!
Dus nogmaals, waarom wordt er geen slotje op dat Sticky topic gezet?
Als het nodig is, heropen je even het topic, om het daarna weer direct te sluiten.

Ik zal op iedere suggestie reageren en kijken wat haalbaar en/of wenselijk is.
Ik blijf hameren op de deadlock die keer op keer ontstaat met verwijzingen naar klantenservice. Je ziet nu weer een hele lading berichten van moderators op topics waar iemand geen DM heeft verzonden, met een bericht in de trant van '...neem contact op de klantenservice'. Soms met een verwijzing naar ns.nl/klantenservice. Klant surft naar die pagina en wordt direct terugverwezen naar dit forum want dat wordt telkens als eerste kanaal gepresenteerd. Je 'eenvoudige' klant die eigenlijk nooit iets met klantenservice van doen heeft snapt dit circus niet. Kastje => muur.
Ik ga het aankaarten bij Sivan zodra ze terug is Henk_NL 🙂
Weer die spanning hè... Natuurtalent, Miriam!
Haha 😉
Ik blijf even lekker doorgaan, dit topic is het perfecte voorbeeld: https://community.ns.nl/de-ns-community-61/verkerde-datum-50220/index1.html#post337726

Je staat hier dus al 3 punten achter inmiddels: #1 omdat klant uberhaupt contact moet zoeken met klantenservice, #2 omdat klant van het kastje (forum) naar de muur (klantenservice) is verwezen, #3 omdat klant nu naar NS.nl/klantenservice gaat (of de link volgt) en daar als eerste kanaal weer dit forum ziet. Daar was klant net ook al. Klant snapt dit in veel gevallen niet niet.

Maargoed, deze discussie is al veel vaker geweest natuurlijk: https://community.ns.nl/in-de-trein-11/geld-terug-bij-vertraging-12769#post80355
Ja die discussie is al zo oud als het forum zelf 😀

Vonden ze niet zo leuk toen.
Reputatie 7
Badge +3
Inderdaad.
Zelf ook keer bij de hand gehad bij de enige keer dat ik zelf een keer hulp van de klantenservice nodig had. Wordt je constant doorverwezen naar Twitter, Facebook, telefoon of chat o.a. met het argument dat je dan sneller geholpen wordt, ook al geef je aan dat het geen haast heeft.
Vonden ze niet zo leuk toen.


Ik vind het ook niet zo leuk om gewoonweg niet serieus te worden genomen. Als NS de weloverwogen keuze maakt om dit zo te doen, dan kunnen ze dat toch ook toelichten? Maar nu wordt de vraag genegeerd, krijg je een geïrriteerde reactie of een aanval zoals Macca/Merel in het topic waar ik naar linkte.

Je vraagt als beheer met dit topic expliciet om feedback, dan krijg je die ook 🙂

Vonden ze niet zo leuk toen.
Ik vind het ook niet zo leuk om gewoonweg niet serieus te worden genomen. Als NS de weloverwogen keuze maakt om dit zo te doen, dan kunnen ze dat toch ook toelichten? Maar nu wordt de vraag genegeerd, krijg je een geïrriteerde reactie of een aanval zoals Macca/Merel in het topic waar ik naar linkte.

Je vraagt als beheer met dit topic expliciet om feedback, dan krijg je die ook :)

Feedback🤔 Niet alleen feedback is een ondergeschoven kindje. ....🤣

Elkaar in de ogen kijken.🤓 dat is pas eng. 😇
Zeker, helemaal mee eens.

Zelfde met die zinloze Gerelateerde onderwerpen naast topics.
Verwijzingen naar topics van 3 jaar oud (over trompet verloren, hoera 20.000 leden...

Pas het aan of laat het verwijderen, dit is gewoon zinloos. En dan zeggen, ja we kijken er naar, nee niet kijken, aanpassen.....
En misschien wat minder UPDATE we hebben niets te melden want niets gehoord van de collega...
Bel hem dan even op, zet er wat meer druk op dan na 5x een reminder sturen.

Zo ik ben het weer even kwijt.
Sommige topics moet men behouden. Er is een groot verschil tussen redigeren en sencureren. 🙃
Ik blijf even lekker doorgaan, dit topic is het perfecte voorbeeld: https://community.ns.nl/de-ns-community-61/verkerde-datum-50220/index1.html#post337726

Je staat hier dus al 3 punten achter inmiddels: #1 omdat klant uberhaupt contact moet zoeken met klantenservice, #2 omdat klant van het kastje (forum) naar de muur (klantenservice) is verwezen, #3 omdat klant nu naar NS.nl/klantenservice gaat (of de link volgt) en daar als eerste kanaal weer dit forum ziet. Daar was klant net ook al. Klant snapt dit in veel gevallen niet niet.

Maargoed, deze discussie is al veel vaker geweest natuurlijk: https://community.ns.nl/in-de-trein-11/geld-terug-bij-vertraging-12769#post80355
Ik wil hier toch graag nog even op reageren, gezien ik het persoonlijk eens ben met je punten. Eerst wil ik graag even aangeven dat het tweede topic waar je naar linkt zo onderhand al wel drie jaar oud is. De Community (of destijds Forum) was toen nog een stuk kleiner met dus een iets ander beleid. Om die als voorbeeld te gebruiken voor dit onderwerp vind ik dus licht oneerlijk. ;)

Maar goed, dat gezegd hebbende is het tegenwoordig inderdaad de bedoeling dat we zo min mogelijk doorverwijzen, gezien we de Community graag willen zien groeien. Sowieso hebben we tegenwoordig ook meerdere onderwerpen waarbij de Community juist als primaire informatiekanaal wordt gehanteerd (denk bijvoorbeeld NS Flex). Dat wil echter niet zeggen dat we geheel niet meer doorverwijzen, omdat daar vaak een goeie reden voor is. Soms gaat het om een vraag waar wij als Moderators weinig tot geen kennis over hebben, waar we speciale afdelingen voor hebben via andere kanalen (vragen over zakelijke abonnementen bijvoorbeeld). Meestal zijn er dan andere gebruikers die deze kennis wél hebben, waardoor doorverwijzen niet meer nodig is (pluspuntje voor jullie!), maar dit is niet altijd het geval. Soms gaat het om een verzoek wat veel beter tot zijn recht komt bij een ander kanaal, door de snelheid waarmee het via dat kanaal kan worden afgerond, of door de manier waarop dat kanaal werkt.

Op het moment dát we doorverwijzen is het echter wel belangrijk om stil te staan bij de achtergrond van die doorverwijzing. Zelden is het passend om de contactpagina te gebruiken, om de reden die je zelf ook al aangeeft, omdat de Community daar als eerste contactmogelijkheid wordt getoond. Ikzelf doe dit dan ook zo min mogelijk en verwijs specifiek door naar andere kanalen (wat overigens vrij lastig is voor Chat aangezien je daarvoor júist op de contactpagina moet zijn). Ik merk echter (en ik betrap mijzelf daar ook geregeld nog op) dat we dit niet consistent doen. Daarnaast ben ik van mening dat we zoveel mogelijk moeten aangeven waarom we gebruikers doorverwijzen wanneer we dat doen. Ook dat gebeurt nog (te) weinig. Ik heb deze beide punten bij deze dan ook nog eens onder de aandacht gebracht binnen ons team. Hopelijk zien jullie dit minder gebeuren.
Dat doorverwijzen soms nodig is lijkt me helder, het gaat mij inderdaad om de manier waarop om ervoor te zorgen dat klant na de doorverwijzing in ieder geval wel direct op het juiste kanaal komt, en niet op een pagina met 20 keuzes waar de verkeerde keuze boven/vooraan staat. Goed om te horen dat je het daar nog eens in de groep gooit. 'De kracht van beter luisteren', zo leerde ik eens op een presentatie 😋
https://community.ns.nl/de-ns-community-61/avg-community-48866/index3.html#post338120

Favorieten updaten niet correct wanneer de laatste reactie in een topic wordt verwijderd. Heb meermaals vernieuwd, maar lijkt server-side in cache te blijven hangen o.i.d.
Badge +3
https://community.ns.nl/de-ns-community-61/avg-community-48866/index3.html#post338120

Favorieten updaten niet correct wanneer de laatste reactie in een topic wordt verwijderd. Heb meermaals vernieuwd, maar lijkt server-side in cache te blijven hangen o.i.d.

Hoe heb je je favorieten gesorteerd, op Recent actief of Nieuwste eerst? Als ik een 'favoriet' unsubscribe wordt het tellertje bij mijn naam/info wel geupdatet trouwens (na een refresh of bij navigeren naar een andere pagina).
Recent actief, ik druk gewoon rechts bovenin op 'Favorieten' en zie dan wat ik wil zien.
Hoe ontzettend irritant is het dat wanneer je een kleiner dan/groter dan-tekentje gebruikt, het teken en alles daarna wordt afgekapt. Ik snap dat dit een makkelijke weg is om met special chars. om te gaan, maar dit is ronduit irritant.
Kan geen van de drie topics openen. Krijg wel foutmeldingen.

Het lijkt weer te werken. 😊

Reageer