Denk mee over het NS Serviceforum! | NS Community
Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 536 reacties
  • 12813 Bekeken

In augustus heeft het Serviceforum een mooie mijlpaal bereikt: 30.000 forumleden! Dat is heel gaaf, en het vormt voor mij ook een aanleiding om te vragen naar jullie mening. Wat vinden jullie nu eigenlijk van het forum?

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie goed vinden gaan, en wat volgens jullie nog beter kan. Omdat het topic Feedback over het forum inmiddels al een tijdje bestaat, begin ik hiermee een nieuw topic en daarmee een plek waar jullie je ideeën kunnen plaatsen. Ik zal op iedere suggestie reageren en kijken wat haalbaar en/of wenselijk is. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat dit Serviceforum een nog mooiere plek wordt!

Dit topic is overigens echt bedoeld voor ideeën met betrekking tot het forum zelf. Denk daarbij aan de indeling van categorieën, het versturen van privéberichten en het uiterlijk van het forum. Wil je iets kwijt over de organisatie (dienstverlening, producten), dan kun je terecht in een van de andere topics.

Ik hoor jullie graag!

536 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb de afgelopen week / 2 weken meerdere keren gehad dat het plaatsen van een reactie niet lukt en ik dit krijg na op de blauwe button Verstuur te klikken.

 

Daar ben ik met de terugkoppeling! Het is gecontroleerd en daarbij is geconstateerd dat dit gebeurd omdat het CSRF-token verlopen is. Dit zou gebeuren wanneer het tabblad te lang open blijft staan. Er ligt al een aanvraag voor om deze vervaltijd te verlengen. Ze raden voor nu in ieder geval aan om het tabblad eerst te verversen voordat je een reactie plaats.

Badge +3

De computer blokkeert me als ik binnen een uur weer reageer en dar doet ik wel eens. Dan moet ik een reactie eerst kopiëren en kan hem dan pas plaatsen. Dit toch bij de beesten af voor mij na negen jaar actieve aanwezigheid met duizenden goede antwoorden.

@Thom Wees gerust dat het niet aan jou of aan de inhoud van je reacties ligt! En aan je aantal goede antwoorden al helemaal niet, dat klopt gewoon https://community.ns.nl/search/activity/solved?userid=1197

Het ‘reactie plaatsen en dan oeps foutmelding’ probleem speelde eerder al, maar na het jarenlang niet meer gezien te hebben vind ik het wel apart,

Dus reden om mijn langere reacties even te kopiëren voordat ik op Verstuur durf te drukken, net zoals @Momo (ongeacht mogelijk suffe inhoud, dat mag een filter wel bepalen maar dat heeft Gainsight niet, tenzij het echt spam is).

Een bug dus. Gelukkig is het inlog-probleem opgelost (behalve op meerdere apparaten/browsers onthouden te worden voor een volgende keer dus).

Een foutmelding wegens reactie niet kunnen posten moet gewoon heel snel opgelost worden.

Een melding ‘Something’s gone wrong’ is simpelweg te vaag. Klantenservice maar lastig vallen anders. https://www.youtube.com/watch?v=xulTcdtf4eU 🤣

Reputatie 7
Badge +3

Ik weet ook niet meer precies sinds wanneer het is, daarom gaf ik ook aan 1 a 2 weken. De eerste keer en misschien ook de 2e en 3e keer had ik nog zoiets van “kan een keer gebeuren”, maar intussen gebeurt het zo vaak dat ik me er behoorlijk aan erger en het maar eens hier meldde. Hopelijk vind met iets waardoor dit opgelost wordt. na het inlogprobleem wat velen hier ervaarden dus weer een nieuw issue. 

En verdorie, bij het versturen van deze reactie gebeurde het in eerste instantie ook weer. Grrrrrrr…….

Reputatie 7
Badge +1

Ik weet niet precies meer wanneer ik de melding kreeg, maar het was ergens afgelopen week. Daarvoor nog nooit eerder gezien.

Wel eens dat mijn post nog nagekeken moest worden door moderators (weet niet meer precies wat er destijds in beeld kwam).

De melding is ook zo lekker duidelijk… “Something's gone wrong”. Geen foutcode of iets 😅

Reputatie 7
Badge +3

Het is hier echt pas weer sinds 1 a 2 weken, niet zoals bij Thom al een half jaar. Dat is dan blijkbaar een ander probleem of Thom is een trendsetter op dit gebied. 😀

Daarnet weer was het weer raak, maar had gelukkig tekst gekopieerd. Vandaag denk ik al 3 of 4 keer.

Reputatie 7
Badge +1

Probleem speelt hier ook. Mijn stuk tekst niet gekopieerd dus weg reactie. Toen ook geen moeite meer gedaan om het opnieuw te schrijven…

Reputatie 7
Badge +4

Het is bij mij al een half jaar zo en er is klaarblijkelijk niets aan te doen. Ik zal me wel misdragen hebben volgens de computer van die hopeloze organisatie die dit forum aanstuurt. De moderatoren deden wel hun best maar daar trok Insided en nu Gainsight zich echt niks van aan.

De computer blokkeert me als ik binnen een uur weer reageer en dar doet ik wel eens. Dan moet ik een reactie eerst kopiëren en kan hem dan pas plaatsen. Dit toch bij de beesten af voor mij na negen jaar actieve aanwezigheid met duizenden goede antwoorden.

 

Kijk, je mag het met me oneens zijn als ik de eerste klas wil herinvoeren, maar deze behandeling is gewoon grof en harteloos naar mensen die gewoon hun best doen hier, ook nog eens om het zakelijk resultaat van deze clubs mogelijk te maken. Er is geen enkele betrokkenheid van Gainsight bij wie dan ook hier. De super users zijn kennelijk niet meer dan nuttige idioten. (Typering van Stalin indertijd).

We moeten ons kennelijk aanpassen aan een lulletje programmeur zonder enig sociaal inschattingsvermogen.

 

Gainsight interesseert het gewoon niets en ze nemen niet eens de moeite er wat aan te doen.

Reputatie 7
Badge +3

Bij zo'n ‘tikkie terug’ ben ik mijn tekst kwijt. Zeker als ik een langere tekst heb getypt kopieer ik het voor de zekerheid. En als ik een (deel van) een reactie heb gequote moet ik die weer oppakken en misschien nog het niet relevante deel ervan weghalen. Het zorgt hier voor flink wat gevloek. 

Gelukkig bij langere reacties wel de gewoonte om de tekst eerst even te kopiëren.

Hier dus nu ook weer. Was lange tijd niet nodig. Maar soms vergeet ik dit en dan is het g%&*#@$

Badge +3

Hmm, dat is vreemd. Goed dat je het meldt. Ik ga dit doorzetten en hou je erover op de hoogte!

Ja, hier ook maar soms is na verversen van de pagina mijn reactie alsnog geplaatst.

Of kan ik na ‘tikkie terug’ de tekst van mijn reactie alsnog zien en kopiëren/plakken in een nieuwe reactie. Schrok me al rot vanavond ‘heb ik nou 20 minuten voor niets zitten rekenen en tikken?’

Gelukkig bij langere reacties wel de gewoonte om de tekst eerst even te kopiëren.

Reputatie 6
Badge +2

Hmm, dat is vreemd. Goed dat je het meldt. Ik ga dit doorzetten en hou je erover op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb de afgelopen week / 2 weken meerdere keren gehad dat het plaatsen van een reactie niet lukt en ik dit krijg na op de blauwe button Verstuur te klikken.

Zeer irritant. Ik had het zojuist ook weer, gelukkig wel mijn tekst gekopieerd zodat ik niet alles opnieuw hoefde te tikken. Bij een 2e of soms 3e poging gaat het wel goed.

Badge +3

Heel vreemd zeg! Er zijn al wel nieuwe topics binnen gekomen in de tussentijd. Zou je nog een printscreen willen sturen van de pagina?

Is dat niet een beetje lastige vraag voor iemand die blind is?

Reputatie 6
Badge +2

Heel vreemd zeg! Er zijn al wel nieuwe topics binnen gekomen in de tussentijd. Zou je nog een printscreen willen sturen van de pagina?

Net geprobeerd met een andere browser. Ik krijg nog steeds de melding: je hebt geen onderwerp ingevoerd.
 

Reputatie 6
Badge +2

Oei, daar gaat inderdaad dan iets mis. Krijg je die foutmelding ook in andere browsers? Zo ja, zou je dan nog even een foto van de foutmelding mee willen sturen? Dan kan ik het direct doorzetten.

Ik krijg bij het maken van een nieuw topic telkens de melding dat ik een titel moet invoeren, terwijl ik dat al heb gedaan. ER gaat iets niet goed.
 

Reputatie 7
Badge +1

Ik gebruik “Actief sinds laatste bezoek” in combinatie met de instelling "Toon aantallen nieuwe community-activiteiten” en dat werkt prima.

Dit topic is al jaren stuk, en inSided krijgt zoiets triviaals niet gefixt blijkbaar.

 

Oh wow, terwijl ik reageer blijkt dit topic _eindelijk_ weer correct naar de laatste pagina te springen. Snelle responsetijden! :no_mouth:

Zo, ik ben blijkbaar niet wakker (meer)… Ik had in mijn hoofd dat het om dit topic ging, het gaat om het Dienstregeling 2022 topic. Die zie ik ook inderdaad niet staan:thinking:

Badge +3

Edit: Ik zie dat ‘ie er nu, na mijn reactie, er wel staat. Vreemd!

Bij mij niet… (het Dienstregeling 2022 topic).

Scherp opgemerkt, Tochjo! Vraag ik me af of dit komt omdat dit een sticky topic is :thinking:  (dan alsnog zou ‘ie natuurlijk gewoon in de recent actieve topics moeten verschijnen)

 

Edit: Ik zie dat ‘ie er nu, na mijn reactie, er wel staat. Vreemd!

Badge +3

Dit topic verschijnt niet in de lijst met recent actieve topics, waardoor ik reacties steeds pas laat zie. Waarom is dat? Kan dat worden opgelost?

Reputatie 7
Badge +3

Beetje typisch inderdaad dat je op zo'n manier achter bepaalde wijzigingen moet komen. Was toch ook zo met de wijziging dat bij upgraden naar een ander abonnement weer een nieuw abonnementsjaar in ging ipv dat het door telde vanaf je oorspronkelijke begindatum. Wel goed gespot Tochjo.

Misschien handig om al die feedback-topics eens samen te voegen, was zelf gisteren nog in een oudere aan het reageren: https://community.ns.nl/off-topic-32/feedback-over-het-serviceforum-331

Badge +3

*blaast stof weg*

Als NS graag ziet dat de vaste leden van dit forum onwetende reizigers helpen, dan lijkt het me niet onaardig als wijzigingen - die kennelijk wel met de betaalde klantenservice worden gedeeld - even worden aangekondigd op dit forum. Concreet voorbeeld: dit bericht.

Reageer