NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam



Toon eerste bericht

848 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ook namens mij welkom Ben.

Henk, doe je wel voorzichtig met ze?
...... nieuwe modjes altijd even uitproberen... 😍
Met zulke uitspraken moet je tegenwoordig erg oppassen, kan helemaal verkeerd overkomen 😂🤣
Badge +3
Query op uitvoeren... vervang 'serviceforum' en 'reizigersforum' door 'Community' (of gewoon 'forum' door 'community' en je bent in een paar seconden klaar :P

Kijken welke haantjes daar naar gaan kraaien dan, omdat hun berichten ongevraagd aangepast zijn natuurlijk...

En dan alle links naar forum.ns.nl ook veranderen naar community.ns.nl dan is het hek van de dam (en Google en andere zoekmachines op tilt natuurlijk) :P

Op zich niets mis mee om als alias voor het forum alvast community.ns.nl of ns.nl/community actief te maken, net als bijv. www.ns.nl/flex

Mijn (redelijk simpele) tips werken dus...

Nou ja dat SSL/HTPS certificaatje/slotje voor http://community.ns.nl komt ook wel goed. Ik verwacht zomaar op maandag 28-05-2018 😛
Met zulke uitspraken moet je tegenwoordig erg oppassen, kan helemaal verkeerd overkomen 😂🤣
Ach, ze kennen me langer dan vandaag gelukkig 🙂 Moet je de mails met m'n collega's eens lezen soms............ 😎
Ander vraagje, waarom zijn bepaalde namen geel gekleurd? Hangt dat aan de superuser-rank? Ben eigenlijk wel nieuwsgierig wanneer je die rank krijgt en hoe dat werkt verders.

Dat klopt helemaal Henk_NL. Hiermee belonen we onze Superusers en geven we hun account iets meer "glans"!
Alleen de accounts? Jammer, kan wel wat glans gebruiken. Ownee, heb zichtbare rank uit staan.

Maar zonder gekheid, het is puur een cosmetisch dus? Ik dacht dat het een rank uit de 'oude' track was van voor de badges, maar schijnbaar wordt hij nog steeds gegeven vernam ik laatst van een ander forumlid.
Het is wel meer dan alleen een cosmetische aanpassing Henk_NL. We willen hiermee aangeven richting andere gebruikers dat jullie ons veel en vaak van dienst zijn. Jullie zijn als het ware Superhelden op onze community!
De perks zijn louter cosmetisch dus, thanks 😎
Reputatie 7
Badge +3
Gaat dat automatisch op basis van objectieve criteria (bv. verhouding aantal reacties/oplossende reacties) of is het iets wat de moderatoren zelf doen als ze denken dat het verdiend is?
Gaat om het aantal reacties. Er zijn ook superusers waar de verhouding aantal oplossende reacties/aantal reacties onder de 1 procent is.
Denk dat het handmatig is, want Dennis bijvoorbeeld is het met 5500+ reacties niet. Vandaar mijn nieuwsgierigheid.
Reputatie 7
Badge +3
Alleen de accounts? Jammer, kan wel wat glans gebruiken. Ownee, heb zichtbare rank uit staan.

Maar zonder gekheid, het is puur een cosmetisch dus? Ik dacht dat het een rank uit de 'oude' track was van voor de badges, maar schijnbaar wordt hij nog steeds gegeven vernam ik laatst van een ander forumlid.

Who? Me?
En onder het genot van een hapje en drankje?

Wat ik vreemd vind is dat ik gezien de (automatische) prive berichten 1 jaar geleden de rank Reisleider* heb verdiend, 1 maand geleden Reisleider**, maar ook Koploper* en Koploper**. Deze laatste 3 vrij snel achter elkaar, allemaal in de periode van een week of zo. En dat leek te gaan nav uitgedeelde likes.
Alleen viel me een week 2, misschien 3 geleden opeens op dat mijn rank nu Superuser is, zonder dat ik hier zo’n bericht van heb ontvangen.
Nu boeien die ranks me niet, maar vind het vreemd dat er bij het benoemen tot Superuser geen bericht van gestuurd is en bij de eerdere ranks wel. Wat is daar de gedachte achter?
Als het inderdaad een handmatige actie is kan ik me goed voorstellen dat je niet de PM triggert. Maar dan is de vraag, wat is een superuser precies?

Ik snap de positieve insteek hoor, hou me ten goede, maar kan me ook voorstellen dat mensen die hem niet krijgen dat vreemd vinden. Misschien iets om over na te denken.
Reputatie 7
Badge +3
Ook wel apart dat jij zichtbare rank hebt uitstaan, maar iedereen dus wel kan zien dat je superuser bent.
Reputatie 7
Badge +3
Ik vermoed dat het ook met likes te maken heeft. Ik kreeg net opeens een nieuwe rank, en het enige verschil dat ik zie met een paar minuten geleden is dat er een reactie van mij geliket is. Maar dat ging om 'Koploper**' en hier kreeg ik ook gewoon een PB over.
Lijkt erop dat 'super user' een superspeciale rank is, die je inderdaad bij de moderators moet verdienen 🙂
Badge +3
Ik zal de mijne weer eens aan zetten.. heb de mails gewist over ranks maar was koploper*** meen ik.

Done, nog steeds dus. Score topics/reacties/opgelost maakt dus niet zoveel uit.

Ik hou (voor mijzelf) gewoon 10% opgelost aan, want anders post ik te weinig nuttigs of reageer ik te veel. Likes mogen van mij meteen helemaal verdwijnen, want dat doen we op social media wel over grappige off-topic dingen en zo (mijn mening).

Eigen gestarte topics hou ik beperkt (dat is dus 1% en niet veel meer, inclusief alles in off-topic) anders word je al snel een 'Jantje Interessantje' of zeurkous.. Maar ook 'wat ik nu weer las op ××× of 'wat ik nu weer #treinleven meegemaakt heb..' topics (die wat leven in de brouwerij brengen soms)

Oh, en 244 privéberichten in 3 jaar, dat valt ook nog mee. Mogen die weg (of in ieder geval gewist kunnen worden)? Alles is opgelost of ging over.. privé dingen zoals "hoe laat ben je er morgen" of "mijn nummer is ××××× bel maar" en zo.

Maanden geleden en totaal niet meer relevant dus (het nummer heb ik toen zelf al genoteerd, dus privébericht mag weg en heeft NS of inSided verder niets mee te maken!)

Maar ook over coulance soms, dank daarvoor natuurlijk maar ik wil er niet op afgerekend (kunnen) worden. Als ik die krijg post ik het publiek liever (of juist niet). Het moet geen 'onderonsje' worden, in de meeste gevallen.

De mogelijkheid om dat eenvoudig te wissen dus, dat soort dingen.. nou ja alles eigenlijk!

Helemaal als forum/community lid A tegen B iets privé tikt. Dat mag niet opgeslagen worden tenzij het onzichtbaar/onmogelijk is voor moderators/admins om dat in te zien zonder toestemming of username/password van persoon A of B (of beiden).

Tenzij.. Ik ooit met een voorwaarde akkoord ben gegaan dat al mijn privéberichten min of meer openbaar zijn (als moderators ze kunnen lezen).

Dan verander ik mijn username naar PamelaAnderson of PatriciaPaay.. Ook prima, maar zo spannend zijn ze niet die reacties op privéberichten. Maar er worden dus wel persoonsgegevens uitgewisseld (telefoonnummers en zo).

Oh wacht, deze reactie hoort in het AVG topic.. Ik geef bij deze toestemming om dit daarhen te verplaatsen, en wacht alle reacties met spanning af 🙂

Maar heeft NS/inSided dus mijn telefoonnummer omdat ik dat ooit in een PB/DM gezet heb, en wat gaan ze daar mee doen? Vergeten/wissen of wordt dat ergens bewaard, en waarom en hoe lang dan?

Retentie is oke, maar niet via gegevens die ik niet wil(de) delen tijdens 'onze kennismaking', en al helemaal niet via vragen op social media "mag ik je even bellen of appen Robert, stuur even je 06 nummer in een DM/PB"!

Stuur dan maar een brief (geen haast, heb ik nooit eigenlijk) 😛
Wederom kan ik met mijn mobiel niet automatisch een nieuwe topic plaatsen.
Een moderator moet voor plaatsing eerst toestemming voor geven. Geldt dit voor iedereen bij elke nieuw te openen topic in Acties en uitjes? En hoeveel tijd gaat erover heen voordat een moderator er naar kijkt?

PS: In de rubriek Stel je vraag kan ik zonder probleem wel een nieuw topic starten.


Hi Michiel. Ik heb een reactie gehad. Dit is gebeurd omdat het bericht is gemarkeerd als spam door het filter. Ik heb dat nu ongedaan gemaakt, dus het filter zal hiervan leren en zichzelf verbeteren.
Hi Michiel. Ik heb een reactie gehad. Dit is gebeurd omdat het bericht is gemarkeerd als spam door het filter. Ik heb dat niet ongedaan gemaakt, dus het filter zal hiervan leren en zichzelf verbeteren.
@Sivan NS, wat precies heb je niet ongedaan gemaakt? (en waarom niet?)
Een typefout, Michiel! Daar moest staan 'nu ongedaan gemaakt'.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb net ook een reactie geplaatst die eerst goedgekeurd moet worden. Hij is geheel in het Engels en bevat een link.
De reactieteller van die discussie is trouwens wel alvast geüpdatet in het overzicht met discussies. Niet op de discussiepagina zelf. Ook vreemd 🙂
Reputatie 5
Badge
In dit topic zegt @Sivan NS dat dit forum voortaan te bereiken is via https://community.ns.nl/

Als ik op die link klik krijg ik een Insecure Connection / connection not private foutmelding, zowel in Firefox als in Chrome, en dat op verschillende apparaten.

Dat lijkt me niet de bedoeling. Kunnen jullie ervoor zorgen dat de beveiliging op orde is?
De gender in de layover is nog steeds niet correct vertaalt, in m'n profiel staat wel netjes 'vrouw'.

In dit topic zegt @Sivan NS dat dit forum voortaan te bereiken is via https://community.ns.nl/

Als ik op die link klik krijg ik een Insecure Connection / connection not private foutmelding, zowel in Firefox als in Chrome, en dat op verschillende apparaten.

Dat lijkt me niet de bedoeling. Kunnen jullie ervoor zorgen dat de beveiliging op orde is?

Bijdrage 48979 verwijst nu naar het moderatieforum:
https://community.ns.nl/moderatieforum-9/let-op-de-url-van-de-community-is-gewijzigd-48979

@bryan Goed dat je dit aangeeft! Als het goed is de melding omtrent de beveiliging nu opgelost en werkt de verwijzing naar het topic ook goed 🙂

Reageer