NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam


Reputatie 2
Hoi allemaal,

Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.

Wat is er precies veranderd?
  • Het is eindelijk mogelijk om ook bovenaan een topic naar een volgende pagina met reacties te klikken. Je hoeft dus niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
  • Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail. Je hoeft geen codes meer te gebruiken voor het toevoegen van een hyperlink bijvoorbeeld.
  • Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
  • Vanaf de beginpagina kun je direct naar de meest recente actieve topics gaan. Dit is vooral handig als je dagelijks actief bent op de Community, en dat zijn veel van jullie!
  • Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
  • De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
  • Onze moderators hebben meer mogelijkheden topics uit te lichten en visueel aantrekkelijk te maken. Hierdoor ben je nog beter op de hoogte van actuele onderwerpen.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.

We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!

848 reacties

We gaan hier natuurlijk geen dislikes uitdelen, jongens!

Ik kom graag nog even terug op een paar punten die ik heb nagevraagd voor jullie.

- Helaas kun je nog steeds niet zelf je mailadres wijzigen, maar de moderators kunnen dat wel. Het staat ook niet op de planning helaas. Ik ga hier nog wel achteraan.
- Het zien wie jou een like heeft gestuurd, werkt voor veel social media zo. Hoewel ook ik dat liever anders zie, is het niet zomaar uit te zetten.
- Er is geen wijziging geweest van de zoekmachine.
- Het is niet mogelijk om de grootte van je handtekening te wijzigen. Dit komt omdat de community nu op een SAAS-platform draait, en dergelijke aanpassingen zijn dan niet mogelijk.
- Het is niet mogelijk om het inlogscherm via een nieuwe pagina te tonen, in plaats van een pop-up. Onze leverancier geeft aan dat de huidige versie ook gebruiksvriendelijker is.
Voorheen konden we het niet zien, waarom is daar dan voor gekozen ? Daar is bewust voor gekozen. Je kan het ook helemaal verwijderen, het is vrij zinloos. Het leidt alleen maar af van de inhoud en daar moet het om gaan.

Gaan de gerelateerde onderwerpen nog aangepast worden ? Hiernaast staan ook weer 3 onderwerpen van 3 resp. 1 jaar geleden vermeld.
Reputatie 7
Badge +3
We gaan hier natuurlijk geen dislikes uitdelen, jongens!

Noem het dan niet Likes en Dislikes, het gaat er toch niet om of iets leuk is. Als iemand een vraag stelt gaat het er toch om of het gegeven antwoord die persoon heeft geholpen of niet?
Doe het dan zoals op de Insided website staat.



https://www.insided.com/platform/
Goede suggestie inderdaad 😀

Het kan nog erger zie ik, op het T Mobile forum hebben ze hartjes om je liefde te tonen.
Hmm, een SaaS-product en dan geen aanpassingen mogelijk maken....... Denk dat ik m'n diensten eens aan ga bieden bij die gasten 😅 Dat moet lekker factureren zijn daar.
Doe je ding, Henk 😉.

Ik ben zelf ook voorstander van die duimpjes omhoog en omlaag bij bijvoorbeeld een kennisbank, maar op het forum vind ik het toch lastig. Het kan namelijk ook demotiverend of zelfs kwetsend werken, met name bij nieuwe leden. Als iemand een fout antwoord geeft, kun je dat altijd netjes aangeven.

Die opmerking over gerelateerde onderwerpen ga ik mee aan de slag, dank!
Reputatie 7
Badge +3
Ha ha, Henk ziet mogelijkheden 💰
Reputatie 6
Badge +2
201805 4 13:33
Wat doet https://forum.ns.nl/search/activity/sincelastvisit precies? Er staan topics op waarvan ik de laatste reactie al heb gezien en waarbij ook niet in de tussentijd een reactie als beste antwoord is aangemerkt.
Ha ha, Henk ziet mogelijkheden 💰
Altijd, altijd. Maar nu niet, het komt de laatste dagen al aanvliegen doordat bepaalde partijen aan het prutsen zijn 😅
Reputatie 7
Badge +3
Dus hoe meer ze prutsen hoe beter het voor jou is? 😂
Als we in deze branche niks zouden verprutsen, dan had ik niks te doen idd 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Hebben we iets gemeen. Wanneer hier alles goed zou gaan hoef ik geen materiaal bij onze klanten retour te halen en klachten af te handelen of bij onze vervoerder achter zoekgeraakte zendingen aan te jagen 😁
Badge +3
Ik mis de nummering van reacties, want nu moet je elke keer quoten i.p.v. "zoals X in reactie nummer # zegt.."

Dit is ook een probleem in oudere topics natuurlijk, waar verwezen wordt naar een bepaalde reactie.
Ik mis de nummering van reacties, want nu moet je elke keer quoten i.p.v. "zoals X in reactie nummer # zegt.."
Dit is blijkbaar een feature. Nu kunnen moderators zonder probleem een reactie verwijderen...
En de tellertjes werken wederom niet goed.....


🙄
@Robert B: omdat we te maken hebben met vaste templates, kan die nummering niet worden toegevoegd. Ik verwacht niet echt problemen, maar snap dat je het fijner had gevonden als het was behouden.

@Michiel.: wij verwijderen niet zomaar een topic of reactie, zoals je ook in de huisregels kunt lezen. Zeker nu met het nieuwe forum en de nieuwe huisregels gaan we daar nog transparanter in zijn.
Voorheen konden we het niet zien, waarom is daar dan voor gekozen ? Daar is bewust voor gekozen. Je kan het ook helemaal verwijderen, het is vrij zinloos. Het leidt alleen maar af van de inhoud en daar moet het om gaan.

Gaan de gerelateerde onderwerpen nog aangepast worden ? Hiernaast staan ook weer 3 onderwerpen van 3 resp. 1 jaar geleden vermeld.

Ik heb dit uitgezet.
Misschien een melding bij "Start een topic" dat dit een openbaar forum is.

https://forum.ns.nl/off-topic-32/prive-is-prive-12564
Reputatie 6
Badge +2
@Robert B: omdat we te maken hebben met vaste templates, kan die nummering niet worden toegevoegd. Ik verwacht niet echt problemen, maar snap dat je het fijner had gevonden als het was behouden.
201805 8 15:05 forumverslechteringen
Waarom voeren jullie zonder reden zulke verslechteringen door? Bedoel je dat Insided templates heeft veranderd en dat jullie daar machteloos tegenover staan? Of dat dit een offer was dat gebracht moest worden om een bepaalde verbetering te kunnen realiseren? Zo ja, welke verbetering, en waardoor was dat onverbrekelijk met elkaar verbonden?
Dat lijkt wel de insteek te zijn bij een marketingbedrijf wat toevallig ook software maakt. Alles is mogelijk, maar wel tegen een forse (uur)prijs 😕
Ik vind het zelf wat overdreven om te spreken over verslechteringen omdat de nummering niet zichtbaar is. Bovendien zijn wij niet de personen die dit platform hebben gebouwd en/of vernieuwd, en hebben ook wij zodoende te maken met de mogelijkheden binnen wat er wordt aangeboden. Dat neemt niet weg dat ik feedback altijd doorspeel en wanneer ik zelf ook achter een idee sta, altijd zorg dat dit als verbetersuggestie wordt geregistreerd.
@Robert B: omdat we te maken hebben met vaste templates, kan die nummering niet worden toegevoegd. Ik verwacht niet echt problemen, maar snap dat je het fijner had gevonden als het was behouden.
Elke reactie heeft een uniek volgnummer, namelijk postid=xxxxxx
https://forum.ns.nl/welkom-15/ns-community-nieuw-jasje-en-nieuwe-naam-48117?postid=323511

Kan dit postid nummer zichtbaar naast de reactie worden vertoond?
Misschien een melding bij "Start een topic" dat dit een openbaar forum is.

https://forum.ns.nl/off-topic-32/prive-is-prive-12564


Goeie tip, ga ik toepassen!
Elke reactie heeft een uniek volgnummer, namelijk postid=xxxxxx
https://forum.ns.nl/welkom-15/ns-community-nieuw-jasje-en-nieuwe-naam-48117?postid=323511
Kan dit postid nummer zichtbaar naast de reactie worden vertoond?

Als je bij een reactie rechts onderin op de 3 puntjes klikt en dan link naar reactie, krijg je automatisch de goede link in je browser. Het lijkt mij de zichtbaarheid niet ten goede komen om overal de nummers achter te zetten. Ik zie overigens het praktisch nut er ook niet van in.
Reputatie 6
Badge +2

Elke reactie heeft een uniek volgnummer, namelijk postid=xxxxxx
https://forum.ns.nl/welkom-15/ns-community-nieuw-jasje-en-nieuwe-naam-48117?postid=323511Kan dit postid nummer zichtbaar naast de reactie worden vertoond?
Als je bij een reactie rechts onderin op de 3 puntjes klikt en dan link naar reactie, krijg je automatisch de goede link in je browser. Het lijkt mij de zichtbaarheid niet ten goede komen om overal de nummers achter te zetten. Ik zie overigens het praktisch nut er ook niet van in.

201805 9 10:26
Als er dan toch iets aangepast wordt heb ik liever dat gewoon de datum en (absolute) tijd vermeld wordt bij elke reactie (nu is er alleen een popup van de datum). Degenen die daarover gaan lijken echter een bizarre aversie te hebben tegen een absolute tijd, en dan is vermelding van het nummer als workaround ook al veel beter dan niets. Zie ook https://forum.ns.nl/off-topic-32/handleiding-forum-door-een-forumlid-15595/index4.html#post323677.

Reageer