NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam | NS Community

NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam


Reputatie 2
Hoi allemaal,

Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.

Wat is er precies veranderd?
  • Het is eindelijk mogelijk om ook bovenaan een topic naar een volgende pagina met reacties te klikken. Je hoeft dus niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
  • Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail. Je hoeft geen codes meer te gebruiken voor het toevoegen van een hyperlink bijvoorbeeld.
  • Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
  • Vanaf de beginpagina kun je direct naar de meest recente actieve topics gaan. Dit is vooral handig als je dagelijks actief bent op de Community, en dat zijn veel van jullie!
  • Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
  • De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
  • Onze moderators hebben meer mogelijkheden topics uit te lichten en visueel aantrekkelijk te maken. Hierdoor ben je nog beter op de hoogte van actuele onderwerpen.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.

We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!

848 reacties

Ik hoor van forumleden dat ze een mailtje krijgen wanneer ze een @mention ontvangen. Ik krijg daar geen enkel bericht van en kan ook geen instelling vinden om het aan/uit te zetten. Mensen verwachten nu reactie 'want ik heb je gementioned' terwijl die nergens op het forum in een overzichtje terug te vinden zijn. Kan inSided dat oplossen?

Mijn voorkeur gaat naar een overzicht hier op het forum ergens, al die mailtjes hoeven wat mij betreft niet.
Badge +3
Precies, kon ik ze maar uitzetten want alle andere stonden al uit (behalve mailtjes over privéberichten, die krijg ik ook nog steeds).

Kan de opties voor wanneer/waarvan je mailtjes krijgt ook nergens meer vinden, dat had ik eerder al aangeven..

Mijn Profiel -> Algemene instellingen zit het eea.

Ik filter gewoon in Exchange. Zie graag andere leuke dingen in mijn mailbox dan dat soort berichten 😂
Correctie, Instellingen -> Algemene instellingen -> Ontvang updates van jouw favorieten.

Alsof dat ding weet wat mijn favorieten zijn 🧐
Badge +3
Correctie, Instellingen -> Algemene instellingen -> Ontvang updates van jouw favorieten.

Alsof dat ding weet wat mijn favorieten zijn 🧐

Ja, dat was één van de instellingen (die staat uit). Maar dat hing dan ook weer samen met een instelling "voeg topics waar ik op reageer toe aan mijn favorieten" oftewel 'volg dit topic' o.i.d. 🤔 Je kon voorheen volgens mij ook instellen of je een mailtje kreeg als iemand reageerde op een door jou gestart topic e.d.

Het is geen halszaak want ik filter ze ook wel weg, maar vond het vreemd dat jij geen mailtje krijgt als iemand @Henk_NL tikt. Wordt hier ook gewoon blauw (en een link naar je profiel) zodra ik dat tik.
Kan me niet herinneren dat er meer instellingen waren. Maar misschien is dat de schuld van mijn selectieve geheugen. Vind die PM mailtjes nog wel oke maar je zou zeggen maak zoiets togglebaar.

Maar misschien denk ik teveel als nerd.
Reputatie 7
Badge +3
Correctie, Instellingen -> Algemene instellingen -> Ontvang updates van jouw favorieten.

Alsof dat ding weet wat mijn favorieten zijn 🧐

Die favorieten zijn wij toch?
Die mailtjes van die mentions krijg ik ook, zie inderdaad nergens iets om dat uit te zetten. Gelukkig krijg ik zo ook niet zo vaak.
Reputatie 6
Badge +2
Ik kreeg die melding ook (..)
Alweer, bij het plaatsen van een link in een indextopic naar een ander topic.
Reputatie 7
@Henk_NL (flauw) Ik pak dit op en zal kijken wat het probleem lijkt te zijn. Ik laat het je weten.
Beetje flauw Thomas, je hebt iets goed te maken nu 😊
Badge +3
Beetje flauw Thomas, je hebt iets goed te maken nu 😊
Zout er over... Handig als het volgende week 30° wordt en zo, voordat je op/uitdroogt 😛
Reputatie 7
Badge +3
JPEG zal inderdaad problemen geven, maak er dan JPG van inderdaad.

PNG is prima natuurlijk, maar GIF zou ik niet snel accepteren inderdaad want dat zijn meestal animaties.

Even testen.. Nee, gaat niet lukken deze http://funkyvibes.nl/mr_t.gif ook al is die minder dan 1 MB groot, en ook een GIF'je van 10 kB werkt niet.

Dat bestandsformaat mag dus gewoon weg uit de lijst van toegestane bestandsindelingen (net als JPEG i.p.v. JPG)

PNG lukt mij nu niet ook niet meer, voorheen wel. JPG ukt trouwens ook niet.
Reputatie 7
Badge +3
Ik vind het wel irritant dat de titel van de site (vandaag?) is gewijzigd. Nu staat er "Waar reizigers samenkomen | NS Community". Maar omdat dit in de tabbladen van Chrome wordt afgekapt zie ik alleen nog "Waar reizigers same".
Kan dat niet andersom? Dus "NS Community | Waar reizigers samenkomen". In de discussiepagina's zelf staat dat nog wel als eerste.
edit: Zo te zien is dat laatste nu ook net aangepast. De titel van de discussie staat nu als eerste. Persoonlijk vind ik het geen verbetering.
Badge +3
De titel van het topic eerst vind ik juist wél prettig, met name met meerdere community tabs open.

Het NS logo staat er ook nog voor, dus wellicht een afwijkend favicon specifiek voor de community een idee?
Badge +3
PNG lukt mij nu niet ook niet meer, voorheen wel. JPG lukt trouwens ook niet.
Even testen... png/jpg/jpeg werkt, maar met hoofdletters (PNG/JPG/JPEG) dus niet -of niet meer- blijkbaar!

GIF/gif wordt helemaal niet meer ondersteund.
Reputatie 7
Badge +3
Dat is dan sinds kort. Mijn knipprogramma maakt er automatisch hoofdletters van bij 'Opslaan als'. "Vroeger" plaatste ik altijd PNG of JPG (met hoofdletters dus).

Maar ja:

Beperking van het formaat van de grootte van de foto is niet van deze tijd. Camera's op een mobiel creëren al grotere bestanden. Een verdubbeling lijkt mij het minimum.
Ja, die 2MB is niet erg praktisch. Iemand de standaardinstelling niet aangepast? 😃
Wilde wat foto's van de nieuwe bordjes i.c.m. de nieuwe posters op Sloterdijk plaatsen. Helaas....
Badge +3
Maar dan liefst wel verkleind plaatsen (thumbnail-weergave) dus niet een foto van 4 MB in een width/height=× boxje proppen zodat hij lekker klein lijkt.

Scheelt wat dataverkeer en snelheid. Zie het Foto topic. Dat duurt minuten soms om te laden, zelfs via glasvezel.
@Robert,

Dus ik moet ook nog mijn foto's verkleinen op mijn mobiel. 🤓🤓🤓..... .. 🤓🤓 ...🤗

Zal morgen even ... ; - )
Badge +3
@Robert,

Dus ik moet ook nog mijn foto's verkleinen op mijn mobiel. 🤓🤓🤓..... .. 🤓🤓 ...🤗







Zal morgen even ... ; - )

Zijn ook nog wel oplossingen voor, maar een boel onnodig werk inderdaad!

www.fotoverkleinen.nl of www.fotoaanpassen.nl als je toevallig op een laptop/tablet zit. Maar mobiel kan het ook wel denk ik, gewoon VGA formaat (640×480) of HD (1920×1080) kiezen bij het maken van de foto. Dan zit je met een beetje JPG compressie (en zonder veel kwaliteitsverlies) dik onder de 2 MB 😛
Bedankt voor jullie feedback, tips en voorkeuren. We nemen dit weer mee. Foto's tegenwoordig worden inderdaad steeds professioneler, maar daardoor automatisch ook groter helaas.
2MB is wel heel toevallig de standaard POST-limiet, lol. Heb zo'n vermoeden dat niemand daar echt mee bezig is geweest. Wilde afgelopen week een foto vanaf m'n telefoon plaatsen, 2.4MB. Vervelend genoeg mag je ook niet een externe afbeelding includen, je MOET hem hier uploaden om de img-tags te laten werken. Dus dat schiet niet op.
Badge +3
Een externe IMG includen (een iframe eigenlijk dus, tenzij je eerst een lokale kopie/momentopname maakt) lijkt me niet handig/wenselijk, want kan je later aanpassen naar alles wat je maar wenst. Niet toestaan dus natuurlijk :D

Maar goed, gebeurt wel vaker op social media. Iemand post iets waar iedereen het mee eens is (clickbait, like Like LIKE!) en past dan het oorspronkelijke bericht (de foto) aan..

Dan is ineens het gewijzigde 'bericht' net zo authentiek en populair als het oorspronkelijke (incl. alle reacties).

Off topic, de trein-kat! Via Twitter... https://twitter.com/madeltar/status/998960002734882816 het moet niet veel gekker worden :P


Tja, en dan krijg je de allergieën en andere reacties 😛 Maar deze ook wel geinig:



Rail cat-er-in en zo... 😛

Reageer