Skip to main content
Hoi allemaal,



Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.



Wat is er precies veranderd?


  • Het is eindelijk mogelijk om ook bovenaan een topic naar een volgende pagina met reacties te klikken. Je hoeft dus niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
  • Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail. Je hoeft geen codes meer te gebruiken voor het toevoegen van een hyperlink bijvoorbeeld.
  • Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
  • Vanaf de beginpagina kun je direct naar de meest recente actieve topics gaan. Dit is vooral handig als je dagelijks actief bent op de Community, en dat zijn veel van jullie!
  • Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
  • De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
  • Onze moderators hebben meer mogelijkheden topics uit te lichten en visueel aantrekkelijk te maken. Hierdoor ben je nog beter op de hoogte van actuele onderwerpen.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.


We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!
Ja, leuk die treinkat.

Maar ik heb al genoeg aan de buurkat, die sinds kort de lekkere tussendoorbrokjes die ik voor haar heb en waar ze eerst gretig van at nu niet meer blieft maar wel haar oog had laten vallen op de van de BBQ overgebleven lamskoteletten. Tja, als ik een kat was zou ik het ook wel weten.



In het dagboek van buurkat Minoe zal ongetwijfeld staan: 18.00 Buurvrouw komt zo thuis, even opwachten en meelopen naar binnen, wie weet krijg ik vandaag nog wat lekkers. Hopelijk niet weer dezelfde droge brokjes die ik thuis ook krijg, ook die Whiskas Temptations ben ik nu wel zat, misschien krijg ik wel een stukje kip of vis.
Haha maar wat ik (inmiddel ver off topic natuurlijk) wilde zeggen is dat een oplossing voor bekende problemen té simpel is of lijkt.. en blijkt dat iets prima kan (geen hogere wiskunde zoals een dienstregeling/reisplanner ff aanpassen want dan kortere of minder overstappen).



Maarre.. hmm.. Weet je, we gaan dat toch maar niet doen want (zonder reden) het is nou eenmaal zo. Daar is allemaal enorm over nagedacht hoor!



Kastje - Muur - Klaar! De bekende paarse krokodil of eend.. Jaa, die staat daar! En zij (NS) vinden dat zó leuk dat ze niet eens reageren op de meest praktische (korte termijn) oplossingen die doorgewinterde beste reizigers en zelfs anderen gewoon kunnen bedenken.



Okee, spontaan een bus voor je neus is niet haalbaar, dat snapt iedereen wel natuurlijk.
Een externe IMG includen (een iframe eigenlijk dus, tenzij je eerst een lokale kopie/momentopname maakt) lijkt me niet handig/wenselijk, want kan je later aanpassen naar alles wat je maar wenst. Niet toestaan dus natuurlijk :D

Nope, is tegenwoordig vrij gebruikelijk. Zelf proxy'en en cachen en het probleem is opgelost.
201805 24 11:40 htmltitle



Bug: De pagina met de titel ''Recent actieve topics'' heeft html-title

code:
Waar reizigers samen komen | NS Community




in plaats van

code:
Recent actieve topics | NS Community




en de pagina met de titel 'Zoekresultaten: "65plus"' heeft ook html-title

code:
Waar reizigers samen komen | NS Community,




in plaats van

code:
Zoekresultaten: "65plus" | NS Community




enz.
Hopeloos... Chrome 68 onder OS X:



1) Alles qua badges/status/rank/waardering heb ik uit staan, maar toch staat er 'Super user';

2) De software linkt naar een plaatje wat niet werkt.








Nu wordt bij mij, maar ook bij veel anderen de rank zelfs 2 keer getoond.






Bij de 2 nieuwe moderators staat hun eerste reactie ook 2x vermeld bij hun activiteiten
Ik heb het vermoeden dat er net een kleine storing is geweest. Loes had zojuist een topic gestart waarin snel duidelijk werd dat de titel achter de naam heel tijdelijk verkeerd werd weergegeven.
Volgens mij zijn ze vanmorgen weer aan het deploy'en geweest, toen was het forum even onbereikbaar. Daarna hebben die titels een aantal uren gefaald. Inmiddels werkt het idd weer.
(N.a.v. een vraag over het gebruiken van een meereiskaart met een gratis veteranen treinkaart)

Wat doet het NS forumbeheer eigenlijk met fout gemarkeerde Google NS Forum antwoorden?
Daarom is de datum/tijdsaanduiding zo belangrijk, er blijkt nergens uit dat dat antwoord al 3 jaar oud is, dat zie je pas als je het topic door zou lezen, maar waarom zou je dat doen als alles in de eerste 2 posts staat.
Klein vraagje: hoe maak ik een neiuw topic aan? Op de startpagina forum.ns.nl staat er bovenaan een linkje 'Maak nieuw topic'. Maar als ik alles netjes invul, is er onderaan alleen de knop 'opslaan'.
Dat is vreemd! Als ik de knop 'Start hier je topic' gebruik, heb ik onder aan de velden die ik vervolgens kan invullen de knop 'Plaats' staan. Die ontbreekt bij jou dus?
@virm reiziger Bent uw wel ingelogd? Bij mij werkt het ook gewoon.
Yup, ben dan gewoon ingelogd. Misschien detecteert mijn spraaksoftware die knop niet? Vind sowieso al die invoervelden die over d epagina heen worden gelegd met bijvoorbeeld de cookiemeldingen of he tinlogscherm buitengewoon irritant.

  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.


201805 25 14:13 tag taggen mention



Het werkt, de afzender van de email is NS Community, de titel bevat ''genoemd''.



Test: @Dennis
"Waar reizigers samen komen"



Zeer dubieuze titel.

Ik zou ervan maken: "Waar reizigers samenkomen"



😃
Bedankt mrfreeze, we gaan hier direct achteraan! Het is natuurlijk gezellig, maar niet zo gezellig 😉.
Het is natuurlijk gezellig, maar niet zo gezellig 😉.

Hallo @Ben NS, welkom bij de club 😉
Yes, Ben NS is één van onze drie nieuwe moderators. Vandaag kijkt hij met mij mee, zodat wij jullie dagelijks van alle service kunnen voorzien! 🙂
Goede binnenkomer xD 💁‍♀️
@virm reiziger Bent uw wel ingelogd? Bij mij werkt het ook gewoon.

Haha je hebt de verkeerde @VIRM ge'mentioned'. Die andere heeft nu dus 2 mailtjes waar hij weinig van zal snappen 😃
Yes, Ben NS is één van onze drie nieuwe moderators. Vandaag kijkt hij met mij mee, zodat wij jullie dagelijks van alle service kunnen voorzien! :)

Aan die 'binnenkomer' te zien is dat dakje ^BW. Welkom Ben!
Bedankt voor het hartelijke welkom!



Ik zal zometeen in het voorsteltopic iets meer over mezelf vertellen, zodat jullie weten wat voor vlees jullie in de kuip hebben 🙂.
No worries, van Thomas mag ik de nieuwe modjes altijd even uitproberen... Prima terrasjes in Groningen! 😍

Reageer