NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam | NS Community

NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam


Reputatie 2
Hoi allemaal,

Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.

Wat is er precies veranderd?
  • Het is eindelijk mogelijk om ook bovenaan een topic naar een volgende pagina met reacties te klikken. Je hoeft dus niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
  • Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail. Je hoeft geen codes meer te gebruiken voor het toevoegen van een hyperlink bijvoorbeeld.
  • Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
  • Vanaf de beginpagina kun je direct naar de meest recente actieve topics gaan. Dit is vooral handig als je dagelijks actief bent op de Community, en dat zijn veel van jullie!
  • Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
  • De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
  • Onze moderators hebben meer mogelijkheden topics uit te lichten en visueel aantrekkelijk te maken. Hierdoor ben je nog beter op de hoogte van actuele onderwerpen.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.

We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!

848 reacties

Kun je jezelf nog steeds liken?
Het gekke is dat als ik daar een nieuw topic over wil beginnen......

Kun je jezelf nog steeds liken?


Tuurlijk kan dat nog steeds, is er dan iets veranderd ?
Echt wel. 😍

Echt wel. 😍


Volgens mij wel...
Had Michiel daar niet ook een hele tijd last van? Dat zou door het spamfilter komen dacht ik dat men toen zei.
Had Michiel daar niet ook een hele tijd last van? Dat zou door het spamfilter komen dacht ik dat men toen zei.

Ja, dat spamfilter. https://community.ns.nl/de-ns-community-61/spamtopics-44044

Mis trouwens de mogelijkheid om NS emoticons te plaatsen. Komt dat ook door het spamfilter?
Ik heb er ééntje uit de filter gehaald Nooduitgang, die is nu zichtbaar als het goed is.
Ik heb er ééntje uit de filter gehaald Nooduitgang, die is nu zichtbaar als het goed is.
Dank Miriam. Zal gelijk proberen of ik een nieuw topic kan aanmaken.
Het probleem lijkt verholpen. Wel vreemd dat het spamfilter mij opeens in het vizier heeft. 🤔

Mis nog wel de NS emoticons. Enig idee wat daar de oorzaak van is?
Ja ik durf niet aan te geven hoe dat kan. Ik zal een aantal topics met een link in de naam, misschien dat dat de reden is geweest. Fijn dat het nu verholpen is, heb je testtopic ook verwijderd.

Sinds wanneer mis je die mogelijkheid om NS emoticons te plaatsen?
Badge +3
Wat zijn NS emoticons/emoji?

Kom niet veel verder dan deze 🚂🚃🚄🚅🚆🚇🚋🚝 en nog wat andere in die categorie..
Wat zijn NS emoticons/emoji?

Kom niet veel verder dan deze 🚂🚃🚄🚅🚆🚇🚋🚝 en nog wat andere in die categorie..

Die InSided emoticons. Een grote .gif vol kleine afbeeldingen.
Die mooie sprite bedoel je? 😍

https://d1l3dvtwmus0pt.cloudfront.net/images/emojione.sprites.png

Badge +3
Ook leuk..


Ik denk oké. het is een dag geleden dus reageer ik toch maar even als de hitte er toch uit is en ik me niet kan branden..

Maar waar is mijn reactie dan gebleven (zie rode kader)?


We gaan het zien en beleven.. Zal mijn adem niet inhouden voor een reactie en nog een testje doen.Gewoon voor de lol en voor @Nooduitgang dat het niet aan jou ligt, tenzij het filter je te te pakken heeft...
Zo'n simpel iets en daar is NS al een jaar mee bezig.

Misschien ook leuk als er eens iemand reageert van NS.
@Robert B Dat topic was inderdaad door de Spamfilter te grazen genomen. Heb hem weer even hersteld. Vreemd dat jij er wel een reactie in hebt kunnen plaatsen, aan de moderatiezijde kon ik die wel zien!
Dat spamfilter is wel selectief zeg, interessante machine learning 🤣
Reputatie 7
Badge +3
Sinds wanneer mis je die mogelijkheid om NS emoticons te plaatsen?
Sinds gister ergens halverwege de dag mis ik de mogelijkheid emoticons / smilies toe te voegen.



Vreemd, ik zie hem gewoon

Badge +3

Sinds wanneer mis je die mogelijkheid om NS emoticons te plaatsen?Sinds gister ergens halverwege de dag mis ik de mogelijkheid emoticons / smilies toe te voegen.

Maak je venster iets breder, of als je hem al op volledig scherm had staan eerst wat smaller 😉
Ik heb even gekeken en bij mij zijn de emoticons wel gewoon zichtbaar. Heb je al eens in een andere browser gekeken?
Reputatie 7
Badge +3
Andere browser ook zo, bij laptops wel zichtbaar.

En ik heb dan wel bij mijn desktop PC een kleiner scherm (gewoon omdat ik de huiskamer geen groot scherm wil hebben staan), maar daar waren wel altijd de knopjes voor emoticons en nog wat andere dingen zichtbaar. Nu dus niet meer.

Nu alleen zichtbaar wanneer ik het venster op 90% zet, maar dan is de lettergrootte ook maar 90% wat ik niet wenselijk vind.

Er is dus iets veranderd aangezien de nu verdwenen knopjes eerder wel gewoon op mijn kleinere scherm zichtbaar waren. En dat kan bij nader inzien al eerder het geval zijn geweest dan pas sinds gisteren aangezien ik mijn laatste berichten volgens mij niet via de desktop PC heb gepost maar op de prive of werklaptop.
Begrijpelijk dat je dat niet handig vindt. Ik zal het eens nagaan en kom hier nog even op terug.

Reageer